Omdat ik waarschijnlijk over een half jaartje een Q9650 of wie weet tegen die tijd betaalbare Q9750 in mijn pc wil knikkeren, besloot ik gister mijn bios te flashen zodat mijn mobo die procs aankan. En aangezien het toch risky business kan zijn, zeker voor een semi-tweaker als ikzelf, leek het me handig om dat nu alvast te doen zodat het dan binnen de garantie van mijn mobo zou vallen als het fout mocht gaan
Maar sinds ik gister de bios geflashed heb naar 1006, wil mijn e4300 niet meer fatsoenlijk overclocken.
Met de oude bios kreeg ik hem moeiteloos op een fsb van 300 (x9=2,7ghz) op de standaard vcore, zelfs nog wel boven de 340 (3,1 ghz) met verhoogde voltages. nu blijft ie hangen op 270, wat ik ook probeer. Hij wil niet eens posten.
Ik kan de bios niet terugflashen, dat wil ezflash niet toestaan, alleen een nieuwere mag.
Iemand goeie suggesties/tips wat ik nog kan proberen?
Maar sinds ik gister de bios geflashed heb naar 1006, wil mijn e4300 niet meer fatsoenlijk overclocken.
Met de oude bios kreeg ik hem moeiteloos op een fsb van 300 (x9=2,7ghz) op de standaard vcore, zelfs nog wel boven de 340 (3,1 ghz) met verhoogde voltages. nu blijft ie hangen op 270, wat ik ook probeer. Hij wil niet eens posten.
Ik kan de bios niet terugflashen, dat wil ezflash niet toestaan, alleen een nieuwere mag.
Iemand goeie suggesties/tips wat ik nog kan proberen?