[oplossing!] Firewirenetwerk : Wel connected geen ping

Pagina: 1
Acties:

• majic
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15-01 06:01
Dit keer geen vraag, maar een bijdrage/oplossing. Ben al een middagje aan het stoeien met het volgende probleem :

* Firewirenetwerkje tussen twee XP machines : wel verbinding, geen ping of shares benaderen

---------------------

Het lijkt allemaal zo simpel. Een 6 naar 4 pin firewirekabeltje van 1.8 meter tussen je laptop en je PC, en gaan met die banaan op 400mbit/sec. Maar helaas. Ondanks dat de verbinding prima herkend werd op 400mbit, en er zelfs pakketjes ontvangen en verzonden werden was het onmogelijk om de fileshares te benaderen of zelfs maar te pingen naar of van de beide pc's.

Na een aantal uurtjes op googlen bleek dat ik zeker niet de enige was. Of het werkt gewoon meteen, plug & play, of het werkt gewoon absoluut niet. Oplossingen leken er ook niet te zijn.

Zelfs met hulp van wat bevriende netwerkguru's kwamen we er niet uit...en ben ik zelf maar e.e.a. gaan proberen. De oplossing was simpel ; Windows is uitermate paranoia als het firewire verbindingen aangaat, en ondanks dat er IP over Firewire wordt aangeboden sinds Windows Millenium gaat alles standaard helemaal op slot. Even de firewall disablen voor de 1394 connectie, en voila...werken.

Hopelijk kan ik hier anderen in de toekomst een beetje mee helpen..!