• J.Thermaltaker
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01:45
Beste,

ik heb hier een HP NC 6120 laptop staan. Ik stond vrolijk data te backuppen en toen ik terugkwam, stond de laptop opeens uit..
Ik heb geprobeerd hem weer aan te zetten maar hij gaf geen kick meer.
Er gaan geen ledjes branden of iets, hij blijft volledig uit en je hoort ook geen fans opspinnen.
Ik heb hem opengemaakt om te kijken of ik iets kon vinden en het enigste wat mij opviel was de processor..
Afbeeldingslocatie: http://www.wiepjes.nl/cpu.jpg

Ik weet niet of de koelpaste zo over de hele cpu gesmeerd moet worden, maar zo trof ik hem aan toen ik de koeling erafhaalde..
Veder iemand nog ideeën wat ik kan proberen, testen en wat er eventueel kapot kan zijn en wat eventuele vervaning ervan kost?
Alvast heel erg bedankt voor alle hulp! _/-\o_

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Je kan ouder koelpasta eraf halen dus de cppu schoonmaken. vervolgens doe je nieuwe en minder dan wat nu was koelpasta erop en probeer je de heatpipe/ koeling er goed en stevig op te doen en zorgen dat deze goed contact maakt.

Je hebt kans dat de cpu om zeep is maar het is een Pentium M geloof ik en die stoppen vanzelf geloof ik. Als het een Pentium 3 is dan heb je wel kans dat deze echt ter ziele is.

• J.Thermaltaker
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:48:
Je kan ouder koelpasta eraf halen dus de cppu schoonmaken. vervolgens doe je nieuwe en minder dan wat nu was koelpasta erop en probeer je de heatpipe/ koeling er goed en stevig op te doen en zorgen dat deze goed contact maakt.

Je hebt kans dat de cpu om zeep is maar het is een Pentium M geloof ik en die stoppen vanzelf geloof ik. Als het een Pentium 3 is dan heb je wel kans dat deze echt ter ziele is.
het is een Centrino processortje, ik geloof een 1,7GHZ..
ik heb hier nog een laptop staan met 1,5ghz.. Ik kan ze even omruilen en tsjekken wat ze dan doen..
Slim plan of niet?

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Mwa, die pasta zit niet lekker, maar zal niet de oorzaak zijn. De 6120NC laptops zijn erg zwak op twee punten : moederbord en scherm. Bij mijn bedrijf overlijden ze allemaal (heb er nu binnen 3 jaar meer dan driekwart defect gehad). Schijnen erg zwakke moederborden te hebben, met maar een enkele printplaat laag ipv. meerdere.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:55
Effe proberen kan geen kwaad.

Zie je misschien nog elders op het moederbord nog punten?
Waar je naar kan kijken is dus onderdelen die warm kunnen worden. In die omgeving.

• J.Thermaltaker
Cave_Boy schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:55:
Effe proberen kan geen kwaad.

Zie je misschien nog elders op het moederbord nog punten?
Waar je naar kan kijken is dus onderdelen die warm kunnen worden. In die omgeving.
zie veder niks, kabeltjes gecheckt beetje gekeken.. ziet er allemaal nog goed uit,
op eventueel die processor na dan

• J.Thermaltaker
andere processor gecheckt.. laptop doet nog niks ;(

[ Voor 33% gewijzigd door J.Thermaltaker op 19-07-2008 12:59 ]

Pagina: 1