Toon posts:

8800gts 512 Sli vraag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een tweede 8800GTS 512 in mijn computer gedaan op mijn P7N board van MSI (nforce 750i). Mijn voeding is een 700w van Cooler Master. Dat leek mij wel genoeg.

Sli is geweldig, prachtig en supersnel. Crysis draait geweldig in 1680x1050 met alles op high en sommige instellingen zelfs op very high. Maar na een poosje in-game gaat mijn voeding kabaal maken en wordt het spel traag. Trager zelfs dan toen ik 1 van deze kaarten had. Trekt mijn voeding het soms niet? 700w van een goed merk als Cooler Master is toch zat voor deze setup?

Kast koeling zit ook wel goed, twee 120mm fans erin. Specs:

MSI P7N moederbord
E8400
4GB DDR-800
en in SLI: MSI 8800GTS 512 overclocked (snelheid vergelijkbaar met 9800GTX, zelfde chip)

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-04 17:20

Wiethoofd

Broadcast TOM

je drivers geüpdate, Sli enabled in windows, sli-bridge wel goed geplaatst?
Al een andere voeding getest?
je kaarten omgedraaid in de sloten (1 naar 2, 2 naar 1)?

Volg me op Twitter/X & Bluesky

• EnderQ
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-05 22:04
Wat voor kabaal electrische fluittonen of max Fan?

Verwijderd

Topicstarter
je drivers geüpdate
Nog steeds de laatste officiele versie. Moet ik ze opnieuw installeren?
Sli enabled in windows
Ja. In GPU-Z zie ik ook "SLI Enabled"
sli-bridge wel goed geplaatst?
Kan dat op verschillende manieren? Het zit wel goed volgens mij.
Al een andere voeding getest?
Nee, ik heb er maar 1 liggen.
je kaarten omgedraaid in de sloten (1 naar 2, 2 naar 1)?
Nee. Kan dat uitmaken?

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:19:
Nog steeds de laatste officiele versie. Moet ik ze opnieuw installeren?
je kan het op z'n minst proberen, in veilige modus deïnstalleren en driver cleaner lopen (google helpt wel)
Nee. Kan dat uitmaken?
nogmaals, je kan het op z'n minst proberen, niet geschoten altijd mis.

Check ook je temperaturen van je GTS'en en je CPU etc.

Verwijderd

Topicstarter
EnderQ schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:16:
Wat voor kabaal electrische fluittonen of max Fan?
Harde fan.

In crysis heel raar. Tijdens de introfilmpjes komt er een elekrische fluittoon uit. Ik weet niet of dit de grafische kaart is of mijn voeding. Dit is al vanaf het begin geweest ook toen er 1 kaart in zat, het is wel luider nu er 2 inzitten. Met een andere voeding (Termaltake 700w) had ik het ook. Crysis is het enige spel waar dit voorkomt en alleen tijdens de filmpjes. In ingame niets aan de hand terwijl de kaarten dan veel meer stroom trekken lijkt me zo.

Verwijderd

Topicstarter
Wiethoofd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 18:32:
[...]

je kan het op z'n minst proberen, in veilige modus deïnstalleren en driver cleaner lopen (google helpt wel)

[...]

nogmaals, je kan het op z'n minst proberen, niet geschoten altijd mis.

Check ook je temperaturen van je GTS'en en je CPU etc.
Temperaturen van kaarten en CPU is in orde.

• BastiaanCM
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:47
Hallo,

Ik heb zo`n 3 maanden geleden ook een Coolermaster voeding gekocht, van 500watt.

Mijne ratelt af en toe ook ontzettent, maar niet na het gamen.
Na het opstarten ratelt ie of niet, maar het is egt zo irritant.

Was terug naar computerland gegaan ( zonder voeding zelf / bon ) om gewoon even te vragen, zegt iemand me dat ik hem of even mee moet nemen of garantie claimen via coolermaster.

Dus misschien is het wel een coolermaster kwaal ? :P

[ Voor 7% gewijzigd door BastiaanCM op 18-07-2008 18:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verder geen ideën? Jammer :( Makkelijke vraag lijkt me voor de Gathering of Geeks forums :P

• Wiethoofd

Wiethoofd

Broadcast TOM

heb je je kaarten al omgedraaid gehad, elke kaart apart nog eens gestressed en temperaturen bekeken, een andere voeding geleend/gekocht om dat uit te sluiten, een ander moederbord geprobeerd, een verse windows install (evt op een andere hdd) geprobeerd, toch je drivers opnieuw geïnstalleerd, je spel opnieuw geinstalleerd, gekeken of het niet aan de factory overclock ligt, je cpu niet de bottleneck is, het spel buggy is en er een patch voor uitgebracht is.

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dat ik een oude topic bump, maar dit is misschien handige info voor degenen die dit probleem ook hebben.

Ik ben met mijn computer teruggegaan naar de serviceafdeling van de winkel waar ik hem heb gekocht en waar ik werk. Ik had een onderonsje met een van mijn collega's, en ze vertelden dat dit heel vaak voorkomt bij de CoolerMaster Realpower M 700w. De andere modellen van CoolerMaster hebben er bijna nooit last van.

Ik heb een Tagan Piperock 800w als vervanging genomen en het probleem is over.
Pagina: 1