Checken uptime modem/internet in OS X

Pagina: 1
Acties:

• RichieSD
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-02-2025
Omdat ik bij 'netwerk' nog geen antwoord kreeg, ook hier maar even:

Ik heb het idee dat mijn modem van voormalig @home elke middag eruit ligt. Ik kwam erachter toen ik een paar dagen vrij had, dat mn internet eraf lag. Na wat checken bleek het modem niet online te zijn, ik kreeg immers geen WAN IP in mn router (Airport Express). Na een paar keer met de helpdesk gebeld te hebben kom ik niet veel verder, er moet een monteur langskomen. Het wijkkastje is gecontroleerd en de fout zou verholpen moeten zijn volgens hun. Laatst was echter het modem weer offline :(

Ik wil dit dus controleren en zoek een manier om in OS X te kijken of ik wel 24/7 internet heb.

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Gewoon een willekeurige site pingen met een interval van 5 seconden ofzo? :)

uit mn hoofd iets als:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
#!/bin/bash

touch ~/ping.txt
while true; do
  echo `date` >> ~/ping.txt
  echo `ping smtp.home.nl` > ~/ping.txt
  sleep 5
done

niet getest

[ Voor 56% gewijzigd door spone op 19-07-2008 02:33 ]

Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

http://homepage.mac.com/rominar/net.html
http://www.intego.com/netbarrier/

Beiden niet-gratis maar met 30 dagen trial.

En als je van knutselen houdt: macports en smokeping. Helemaal gratis, werkt perfect, en het houdt je dagen van de straat. :+

[ Voor 13% gewijzigd door burne op 19-07-2008 02:38 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

• RichieSD
ik ben niet zo'n terminal type :) dus daarom heb ik maar Net Monitor geprobeerd, ziet er goed uit en er worden logfiles gemaakt. Precies wat ik wil. License kost ook niet veel.
Nu eens kijken of mn verbinding nog wegvalt overdag.

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:20
Het is natuurlijk niet de bedoeling om in twee subfora exact hetzelfde topic te plaatsen (Checken uptime modem/internet in OS X). Plaats je topic gewoon waar je denkt dat het het meest thuishoort. Mocht je na enige tijd geen reacties krijgen, dan kun je het elders proberen of vragen aan een moderator aan je topic te verplaatsen :)

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

• RichieSD
my bad...

hier mag een slotje op
Pagina: 1