Toon posts:

Xbox via Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu het probleem dat als ik online wil met mijn xbox 360, dat ik dan eerst de netwerk-kabel uit mijn pc in mijn xbox moet pluggen.
Dit is erg onhandig omdat die kabel achter mijn buro langs gaat enzo.

Nu dacht ik als ik nou een netwerkkaart zou kopen, en deze in mijn pc zou inbouwen.
Dan heb ik dus 2 aansluitingen voor netwerk-kabels.
Als ik dan op de ene kaart de kabel vanaf de router aan sluit, en op de andere de kabel naar de xbox. is het dan mogelijk om op deze manier internet te hebben op mijn xbox?

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01:05

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je kunt beter een switchje kopen, nogal een stuk makkelijker om te configureren ;)

Rail Away!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-01 09:52

DeX

Onder Windows XP en Vista kun je makkelijk gebruik maken van de "Network Bridge" functionaliteit als je een 2e netwerkkaart aansluit aan je Xbox. Let wel op dat je een crosslink kabel gebruikt voor de verbinding tussen de PC en de Xbox.

Of :
Mad Marty schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 16:55:
Je kunt beter een switchje kopen, nogal een stuk makkelijker om te configureren ;)
Is ook makkelijker inderdaad. Maak in dat geval geen gebruik van Crosslink kabels.

[ Voor 37% gewijzigd door DeX op 18-07-2008 16:56 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:15

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Je hebt al een router thuis? En je kunt geen kabel vanaf de router naar je XBox doen?

Waarom koop je dan niet gewoon een switch? Plug de kabel die nu in je computer zit in de uplink en sluit vervolgens je computer en je xbox aan. Dat werkt veel makkelijker en je PC hoeft ook niet aan te staan + geconfigureerd te worden als bridge.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
of als je al een draadloze router hebt, kan je de wireless package kopen voor je 360 :)

hoef je geen draadjes te leggen (mist het draadloze signaal goed/sterk genoeg is om tot de xbox te komen)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties:)

Ik begrijp dus dat t wel op mijn manier kan?
Een switch, dat klinkt als een kastje waar mijn xbox en pc beide op aangesloten zitten klopt dat?(Google gaf me veel info, maar ik werd er niet wijzer van)

Volgens mij is een netwerk kaart erg goedkoop, ik weet niet wat een 'Switch' gaat kosten. wat denken jullie dat beter/handiger is?(ook met oog op de portmonee;))

(De reden dat ik geen wireless koop voor de xbox is de prijs :o €80 :'( )

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 17:27 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:57

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:26:
Bedankt voor de snelle reacties:)

Ik begrijp dus dat t wel op mijn manier kan?
Ja, zo zit het bij mijn eigen Xbox (geen 360) ook.
Een switch, dat klinkt als een kastje waar mijn xbox en pc beide op aangesloten zitten klopt dat?(Google gaf me veel info, maar ik werd er niet wijzer van)
Klopt helemaal.
Volgens mij is een netwerk kaart erg goedkoop, ik weet niet wat een 'Switch' gaat kosten. wat denken jullie dat beter/handiger is?(ook met oog op de portmonee;))
Netwerkkaart 5 euro, switch 10 tot 20 euro. Voordeel van een switch is dat de pc niet aan hoeft te staan als je met je Xbox op internet wil.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Een goedkope (voor jouw gebruik prima) switch kost maar een Euro of 20. Een beter merk vanaf 40.

Daarnaast hoeft met een switch je PC niet aan te staan als je op je 360 wilt spelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heel erg bedankt voor de hulp, ik ben er nu uit.
Ik ga namelijk deze switch kopen.

Nou alleen nog wachten tot mn loon er is :P

PS maakt t nog iets uit of ik Cat5 of Crossover kabels gebruik?

• magistus
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-09-2025
Gewoon normale 'straight' CAT5-kabels gebruiken.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
crossover=CAT5 CAT5 komt in 2 varianten straight en crossover

Verwijderd

Sorry voor het ''gebruiken'' van WTR88 zijn topic, maar ik heb hetzelfde probleem met me ps3.
Het aanbod van switches is behoorlijk, en ze zijn niet te vinden op kieskeurig.nl, welke raden jullie aan?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:48

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 19:50:
Sorry voor het ''gebruiken'' van WTR88 zijn topic, maar ik heb hetzelfde probleem met me ps3.
Het aanbod van switches is behoorlijk, en ze zijn niet te vinden op kieskeurig.nl, welke raden jullie aan?
Iedere switch is eigenlijk geschikt. Heb hier een el cheapo 1Gbit switch en deze doet uitstekend zijn werk.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Verwijderd

Ok, dankje. Nu heeft me ps3 connectie:)
Maar zou graag volledig wifi in me kamer willen, heb ik een acces point, router, range expander of USB verdeelstick nodig. (Voor een psp of mobiele telefoon)
Heb op het moment met de draadloze modem/router van Telfort maar 32% connectie.
Of kan ik dit beter in een ander topic posten?

• Twazerty
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:48

Twazerty

AVCHDCoder developer

Verwijderd schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:12:
Ok, dankje. Nu heeft me ps3 connectie:)
Maar zou graag volledig wifi in me kamer willen, heb ik een acces point, router, range expander of USB verdeelstick nodig. (Voor een psp of mobiele telefoon)
Heb op het moment met de draadloze modem/router van Telfort maar 32% connectie.
Of kan ik dit beter in een ander topic posten?
Ander topic is denk ik makkelijker. Ik zou een AP aan de switch knopen of ipv een switch+AP een router misbruiken zoals ik heb gedaan. Heb je gelijk switch + AP.

Ruisende versterker: schakel je subwoofer in.

Pagina: 1