Ik kreeg zojuist via email een aanbieding van NOD32 (Virusscanner) voor een goedkope verlenging van mijn abonnement. Toen ik op de link klikte om naar hun site te gaan, crashte mijn browser. Een andere browser crashte ook.
Oeps, dacht ik, dit heb ik al eens eerder meegemaakt: een of ander beest dat naast alle andere nare dingen die hij doet ook nog eens op een slimme manier de gebruikelijke methoden ondergraaft waarmee je je machine weer schoon kan krijgen. Ik heb getracht met Hijackthis een log te maken, maar Hijackthis wil niet starten, ook niet - zoals meestal wordt geadviseerd - als je hijackthis.exe een andere naam geeft.
Mijn systeem heeft nu de volgende verschijnselen:
1. Alle browsers crashen als ik probeer een bekende anti virus site te bereiken
2. Kladblok en Word crashen als ik probeer een (oud) hijackthis log te openen
3. Hijackthis start niet op, ook niet als het bestand hernoemd is.
4. Een scan met Spyware Doctor levert niets op, alleen soms de Trojan.popuper.
Heeft iemand een idee wat een nuttige volgende stap kan zijn?
Hartelijk dank,
Harrie
Oeps, dacht ik, dit heb ik al eens eerder meegemaakt: een of ander beest dat naast alle andere nare dingen die hij doet ook nog eens op een slimme manier de gebruikelijke methoden ondergraaft waarmee je je machine weer schoon kan krijgen. Ik heb getracht met Hijackthis een log te maken, maar Hijackthis wil niet starten, ook niet - zoals meestal wordt geadviseerd - als je hijackthis.exe een andere naam geeft.
Mijn systeem heeft nu de volgende verschijnselen:
1. Alle browsers crashen als ik probeer een bekende anti virus site te bereiken
2. Kladblok en Word crashen als ik probeer een (oud) hijackthis log te openen
3. Hijackthis start niet op, ook niet als het bestand hernoemd is.
4. Een scan met Spyware Doctor levert niets op, alleen soms de Trojan.popuper.
Heeft iemand een idee wat een nuttige volgende stap kan zijn?
Hartelijk dank,
Harrie