• Bever
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:33
Ik heb een probleem met het exporteren van afbeeldingen in Photoshop CS3.
Als ik een afbeelding save via Save For Web dan worden de kleuren anders dan hoe ze in Photoshop eruit zien.

Hierdonder een voorbeeldje:

Afbeeldingslocatie: http://files.lubberdink.net/got/kleurverschil.jpg

Color settings staan alsvolgt:

Afbeeldingslocatie: http://files.lubberdink.net/got/kleursettings.jpg

Verder heb ik Proof Setup op Windows RGB staan.

Ik heb al vanalles proberen te wijzigen bij de colorsettings maar niets helpt. Ook heb ik al verschillende keren gezocht op internet (waaronder GoT), maar ik heb niets nuttigs kunnen vinden wat mij kan helpen.

(Ook in Lightroom lijken de kleuren donkerder te worden als ik een afbeelding exporteer).

Iemand een idee hoe dit kan?

• allstarted1
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10:18

allstarted1

WTRFTS

Verschillende kleurprofielen? Kijk eens bij je geavanceerde monitorinstellingen wat daar staat?

Heb je ook je scherm gespyderd of op een andere manier gecalibreerd? :)

Wensen zijn maar relatief! Meestal kosten ze veel geld ook... |

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:49

bonzz.netninja

Niente baffi

websave kleuren?

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• Bever
allstarted1 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:00:
Verschillende kleurprofielen? Kijk eens bij je geavanceerde monitorinstellingen wat daar staat?

Heb je ook je scherm gespyderd of op een andere manier gecalibreerd? :)
Ik zie beide kleuren op hetzelfde scherm dan zou het calibreren van je monitor toch niet uit moeten maken of wel?

• Bever
Als ik save als een normale jpg (via save as) dan krijg ik idd wel de juiste kleuren.

Is er een manier om die kleuren ook te krijgen bij "Save for web & devices"?

• Kyubus
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09-06-2025
Ah.. dit brengt onprettige herinneringen op. De eerste keer toen dit mij gebeurde was enorm frustrerend.
Je hebt per ongeluk op Ctrl+Y gedrukt. Dit zorgt ervoor dat je in een snelle RGB/CMYK modus komt o.i.d. Dit kun je ook zien in de titelbar van je document. Simpel nog eens indrukken om het weer normaal te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door Kyubus op 24-07-2008 12:22 ]

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

ja volgens mij zit je gewoon met web beprkingen. Er is een bepaalde set aan websave kleuren die (min of meer) in alle browsers e.d op zelfde manier worden gerendert. Wijk je daar van, dan krijg je afwijkingen, zoals je ziet :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:13
Bever schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:13:
Als ik save als een normale jpg (via save as) dan krijg ik idd wel de juiste kleuren.

Is er een manier om die kleuren ook te krijgen bij "Save for web & devices"?
Dat komt omdat normaal opslaan je de mogelijkheid biedt om het kleurprofiel in het bestand te includen. De meeste viewers gebruiken dan weer dat kleurprofiel bij het weergeven, zodat het er identiek aan de weergave in Photoshop uitziet. Op het web wordt er niet zoveel aandacht geschonken aan kleurprofielen, maar sturen browsers gewoon harde RGB waarden naar buiten. Save for web geeft je daar een voorbeeld van. :) Opslaan naar gewone jpeg geeft dus wisselende resultaten in browsers en dat wil je dus niet. (zeker niet als je CSS moet aansluiten op de kleuren van je graphics.)
Dus je zal anders je kleuren moeten gebruiken. Hoe je dat precies instelt weet ik niet. Heb er een paar boeken over, maar ben te lui om het op te zoeken. Zal ook vast wel met google te vinden zijn.
bonzz.netninja schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:43:
ja volgens mij zit je gewoon met web beprkingen. Er is een bepaalde set aan websave kleuren die (min of meer) in alle browsers e.d op zelfde manier worden gerendert. Wijk je daar van, dan krijg je afwijkingen, zoals je ziet :)
Ghehe. Dat 256 kleurenpallet van de websafe kleuren is er allang niet meer voor het doel waar het voor bedoeld was.

[ Voor 27% gewijzigd door gertvdijk op 24-07-2008 13:56 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
bonzz.netninja schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:43:
:X WTH?
Complete bull if you don't mind me saying. Sowieso is anno 2008 het idee websafe kleuren nogal achterhaald. Die kleuren waren bedoeld ..., ik kan het wel uitleggen maar dan zit ik in essentie dit over te kloppen ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• bonzz.netninja

bonzz.netninja

Niente baffi

RobIII schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 13:57:
[...]

:X WTH?
Complete bull if you don't mind me saying. Sowieso is anno 2008 het idee websafe kleuren nogal achterhaald. Die kleuren waren bedoeld ..., ik kan het wel uitleggen maar dan zit ik in essentie dit over te kloppen ;)
Is dit de manier waarop we tegenwoordig elkaar corrigeren? :? Volgens mij is het altijd nog de bedoeling dat je op een opbouwende en vriendelijke manier we elkaar hier aanvullen en corrigeren.

Anyhoe. De kleuren waren inderdaad bedoelt, als ik het artikel goed heb begrepen, voornamelijk om 256 kleuren monitoren e.d te ondervangen. Weer wat meer geleerd. iets met klepel en klok. Maar gertvdijk heeft het wel mooi beschreven want dat was geloof ik eigenlijk wat ik bedoelde.

Pagina: 1