Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

probleem met start menu

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit de juiste plaats is hiervoor,indien niet sorry daarvoor.
ik heb onlangs een 1tb hd gekocht en deze opgesplitst in c: en d:
maar sinds ik mn program files verplaatste krijg ik altijd classic als start menu
als ik het probeer te veranderen veranderd gwn het kleurtje maar de classic style blijft
ik heb nochtans correct geghost enzo dus daaraan ligt het niet volgens mij.
weet iemand een oplossing hiervoor?
alvast bedankt

Verwijderd

wat heb je zelf al gedaan om dit op te lossen?

De informatie die je geeft is wel erg weinig en verwarrend.

Wat bedoel je bijvoorbeeld met "sinds ik mijn program files verplaatste"? Heb je de map program files geknipt en geplakt naar je andere schijf of wat moet ik me daarbij voorstellen?

En je hebt geghost? Heb je een ghost van je oude harddisk gemaakt en die op je nieuwe harddisk geplaatst? Of heb je windows even opnieuw geinstalleerd op je nieuwe harddisk en daarvan een ghost gemaakt? En zo ja, wat heeft dit ermee te maken?

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 15:04 ]

Verwijderd

waarschijnlijk heeft hij het bestandspad van de programs folder naar een andere HDD?partitie verplaatst. opzicht niet erg aangezien windows niet zijn schilletje in de programs map plaatst die bevindt zich gewoon in de windows map.

Wat ik wil weten is of je eerst je partities hebt gemaakt en dan windows geinstalled of heb je eerst windows installed en danje partities gemaakt?

Wat bedoel je met "nochtans heb ik goed geghost? bij een ghost image moet je wel zorgen dat je systeem optimaal geconfigt is voor je een image trekt van je HDD/Config

Als je naderhand dingen gaat aanpassen kan je voor problemen staan.

geef wat meer info mbt je sys specs indeling enz

Verwijderd

Topicstarter
ik heb norton ghost gebruikt,niet zomaat geknipt en geplakt
en ja ik heb de schijf geformat,partities gemaakt en defragged
alles werkt normaal eigenlijk het is enkel het start menu dat vreemd doet
welke specs wil je weten?
Processor AMD Athlon(tm) 64 X2 Dual Core 6000+ Processor
Motherboard Gigabyte Technology Co., Ltd. GA-M51GM-S2G
Audio Adapter SB X-Fi Audio [9000](Creative Labs Sound Blaster X-Fi)
Logical Drive C: (Total: 293,79 GB Free: 167,79 GB)
Logical Drive D: (Total: 637,72 GB Free: 497,54 GB)
Logical Drive H: (Total: 465,76 GB Free: 102,27 GB)
Logical Drive I: (Total: 148,90 GB Free: 22,79 GB)
Memory 2620892 KB

die nieuwe schijf bestaat uit c en d
Primary Storage SAMSUNG HD103UJ

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:02:

En je hebt geghost? Heb je een ghost van je oude harddisk gemaakt en die op je nieuwe harddisk geplaatst? Of heb je windows even opnieuw geinstalleerd op je nieuwe harddisk en daarvan een ghost gemaakt? En zo ja, wat heeft dit ermee te maken?
ik heb idd een ghost van me oude hd gemaakt en dit op een nieuwe partitie gezet en geen windows opnieuw geinstalleerd.
wat het er mee te maken heeft? dat het sinds dan is dat mn start menu niet meer juist werkt

Verwijderd

Ok, als je bij gebruikers accounts een nieuwe user aanmaakt is op die desktop dan het start menu ook in classic style?

Is je taakbalk ook in classic style op je huidige profiel?
heb je niet bij beeld instellingen gezegt dat de pc op beste prestatie moet draaien?
Dan schakeld hij namelijk alle mooiigheid uit van xp.
ala win 98 style
Heb je al geprobeerd met de win cd een restore uit te voere?

Ff op de post van hier boven

die ghost image gaat zo niet werken.
ten eerste is de ID van je primaire HDD veranderd. deze wordt door windows gezocht om zijn files te gebruiken. dit kan nu niet meer want de ID die aan de files is gekoppeld is er nu niet meer. misschien wel fysiek maar de ID klopt niet.

Je kan wel een image maken op je nieuwe HDD om die in het vervolg te gebruiken om je pc te herstellen als je problemen krijgt, maar dan ook met die config.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 15:32 ]

Verwijderd

Topicstarter
het is idd op een andere gebruiker ook zo
bij beeld instellingen vind ik het niet maar ik denk niet dat het daarmee te maken heeft.
restore werkt niet ik heb legitieme windows :p

het is geen image het is een volledige kopie van de harde schijf met program files op
ik krijg het maar niet opgelost :(
Pagina: 1