Server met raid1 mirrorren naar andere server.

Pagina: 1
Acties:
  • 317 views

• Bollux
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:22
Hoi,

Ik moet mischien het volgende gaan doen van de week, maar heb ik nog nooit gedaan daarom klop ik hier even aan.

We hebben in een datacenter 2 gelijke servers staan, allebij met een raid1 configuratie en elk 2 schijven.
Server1: Word gebruikt en mag overdags niet plat
Server2: Word niet gebruikt.

We willen dus hetgene wat op server1 staan op server 2, maar moeten beide gaan draaien, het is dus geen vervanging. Wat ik in gedachten had:

1 disc van server1 in server 2 zetten en de raid laten rebuilden. en 1 schijf van server2 in server1 zetten en laten rebuilen. Is dit een goed plan? Zo ja, waar moet ik op letten want dit heb ik nog nooit gedaan.

Bedankt alvast! :)

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op die manier krijg je 2 servers met exact dezelfde hostname en dus errors op je netwerk.

Vertel eens wat die servers doen en wat je verwacht van deze actie? Wat is de noodzaak om 2 servers dezelfde taak uit te laten voeren?

Mogelijk heb je namelijk iets geavanceerders nodig zoals een Cluster of een SAN.

https://discord.com/invite/tweakers

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 05-02 16:52

Tags NL

Harmful or Harmless?

Het kan wel als je de machine start zonder netwerkverbinding en dan de machine met NewSID een nieuwe naam geeft.

Maar...

Ik heb dit eerder gezien en er staan dan overal nog verwijzigingen in de registry naar de andere servernaam en opnieuw inrichten/installeren is altijd een betere/veilige oplossing.

https://powershellisfun.com

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dus 2 servers blijven draaien?
Waarom maak je gewoon niet gebruik van de shadowcopie functie?
2 controllers met dezelfde data, mocht er 1tje plat gaan, heb je de 2de nog draaien en natuurlijk andersom.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07:08

Equator

Crew Council

#whisky #barista

redfoxert schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:35:
Op die manier krijg je 2 servers met exact dezelfde hostname en dus errors op je netwerk.
Met hem dus :)

Je zou daarna nog een naamswijziging erdoor kunnen gooien, maar hoe dan ook ik blijf het een knutsel oplossing vinden. Maar daar zijn de meningen over verdeeld :)

Echt PNS waardig vind ik het ook niet. Maar ik ben bang dat het topic in Windows Servers en Server-software ook niet open blijft, dus gaat er een slot op.

Dit topic is gesloten.