Modchip is niet overbodig voor Wii

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Er wordt in het artikel over de Wii custom firmware gesproken alsof je er kopieen mee kunt afspelen en dat is niet waar. Je kunt met deze versie homebrew dvd's draaien, geen commerciele iso's.

Dit wordt ook gezegd al en dat blijkt helemaal te klopen:
Dit is niet waar.
Dit custom ios heeft versie nummer IOS249.
Op een wii worden alle ios versies bewaard en elke game vraagt naar een bepaalde ios.
Er bestaat geen game die naar ios249 vraagt want dat is geen officieel versie nummer.
Gebrande games kun je dus niet spelen met dit ios.
De auteur heeft gewoon niet goed gelezen en nu is het een onterecht sensatie-artikel.

Het gaat om dit artikel dus :
http://tweakers.net/nieuw...kt-modchip-overbodig.html

[ Voor 9% gewijzigd door Cartman! op 18-07-2008 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetroTycoon
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 30-08 22:14
Nog even iets meer uitleg:
Wat een zwaar misleidend artikel vandaag zeg.
Om even wat verwarring de wereld uit te helpen:

- Een IOS is geen firmware, maar het besturingssysteem voor de Starlet processor.
- Er zijn meerdere IOS versies aanwezig op de Wii, en games kunnen zelf selecteren welke ze gebruiken. Nieuwe IOS versies kunnen bij elke nieuwe game meegeleverd worden.
- Deze IOS249 is inderdaad een gehackte IOS, echter moet deze door software gebruikt worden.
- De DVD dumper van Wanky gebruikt blijkbaar zijn eigen IOS249 om te dumpen (niet getest).
- Pas als het system menu een gehackte IOS kan/gaat gebruiken zullen gebrande games eventueel gebruikt kunnen worden.
- Spelen met system menu software hacks kan je Wii bricken doordat Nintendo geen sanity checks heeft ingebouwd, ze hebben geen rekening gehouden met piraten/homebrew gebruikers die willen experimenteren met banners e.d.

Dus, in het kort: Gebrande games werken NIET met deze custom IOS.
En dit gaat ook nog wel een tijd duren vermoed ik.
Er is dus iets in het op het HQ misgegaan... Melk en suiker? Of toch cappuccino :P
Kan zo wat langsbrengen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ik zie dat er een update geplaatst is, pas ook de titel nog even aan want dit is imo niet afdoende. Om de haverklap springt er iemand de lucht in hier omdat ie de kop ziet en denkt dat ie vanavond iso's kan gaan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan wel, maar er is nog geen publieke release, die waarschijnlijk ook nooit zal komen.

Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Klopt, maar daar gaat dit bericht niet om nu... feit is dat er al een hele middag iets op de frontpage staat wat niet helemaal correct is en dat het niet wordt veranderd. Ik vind dat persoolijk een slechte zaak. Fouten maken is niet erg, maar ze dan niet herstellen is 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 11:46

iGadget

Wowsers!

Homebrew DVD's... en wat versta ik daar precies onder, DVD-video (zou mooi zijn)? DVD's met plaatjes? MP3's? Ik neem aan dat de gemiddelde (en geavanceerde) thuisgebruiker toch geen eigen software maakt voor zijn/haar wii, of denk ik nou te simpel? Kortom, wat zou ik als gebruiker voor DVD willen 'brewen' thuis?

"I'll just use my Go-Go-Gadget handbook!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Het is ook niet echt nuttig volgens mij. Het is erg vaag wat je er nu mee kan, volgens mij kan ie homebrew dvd's lezen als je eenmaal al homebrew gestart hebt oid want je drive zelf accepteert geen dvdr, ook niet met de custom IOS.

Heb het even uitgezocht en wat je ermee kan: je kunt een emulator starten en dat stukje homebrew accepteert een DVDR met roms die je kunt spelen. Het heeft dus zoals ik al zei nul te maken met commerciele iso's.

[ Voor 31% gewijzigd door Cartman! op 19-07-2008 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul Hulsebosch
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik heb de kop veranderd in "Hacker maakt custom firware voor ongemodde Wii". Dat lijkt me onschuldig genoeg. Excuses voor de late reactie, er was vrijdag een geboorte in de familie die ging even voor Tweakers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Niet online
Ok, dat lijkt me een prima titel :) bij deze opgelost :)
Pagina: 1