Meningen over deze laptops

Pagina: 1
Acties:
  • 796 views

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo,

Omdat ik vanaf aankomend schooljaar HBO Informatica ga studeren heb ik een laptop nodig. Ik werk zelf bij Paradigit, en momenteel hebben wij 3 laptops waarin ik enigzins intresse hebt.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
De Fujitsu Siemens Amilo Xi 2528

Specs:
    Type processor Intel Core 2 Duo
    Uitvoering T8100
    Kloksnelheid 2100 MHz
    Intern geheugen 3072 MB
    Intern geheugen (max.) 4096 MB

Beeld
    Beeldscherm type TFT
    Beeldscherm grootte 17 inch
    Beeldscherm resolutie 1440 x 900
    Videokaart type NVIDIA GeForce 8600M GS
    Videogeheugen 256 MB DDR
    Model videokaart videokaart
    Ingebouwde webcam v

Geluid
    Geluid High Definition Audio 7.1
    Luidsprekers intern

Opslagmedia
    Opslagcapaciteit 320 GB
    Snelheid harde schijf 5400 rpm
    Media station DVD±RW DL, cardreader

Overige bijzonderheden
    Aansluitingen Bluetooth, HDMI, ethernet, Gigabit ethernet, FireWire 400 (IEEE 1394), modem, TV-out, USB 2.0, Wireless LAN
    PC card x
    ExpressCard slot v
    Accu 6 cells Li-Ion
    Besturingssysteem Windows Vista
    Gewicht 4000 gram

Kleur(en) zwart
    Introductie model 2008
    Afmetingen (H x B x D) 3,9 x 40,8 x 29,1 cm

Prijs: 749,-

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Toshiba Satelite A300-129

Processor    Intel® Core™ 2 Duo T5550 2x 1,83 GHz
Besturingssoftware  Legitieme Windows Vista® Home Premium
Beeldscherm     15,4 inch Breedbeeld (1280 x 800)
Geheugen    3 GB DDR2
Harde schijf    250 GB
CD / DVD - Speler   DVD±ReWriter, dual layer
Draadloos   54 Mbps (802.11a/b/g)
Videokaart  ATI Mobility Radeon™ HD 3470 , 1.02 K
Gebruiksduur Batterij   tot 2 uur
Gewicht     2.72 Kg
Garantie    2 jaar pickup & return
Merk    Toshiba
Type    PSAJ4E-017001DU 

Prijs: 699,-

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
Acer Aspire 5920G-5A3G32

Processor    Intel® Core™ 2 Duo T5550 2x 1,83 GHz
Besturingssoftware  Legitieme Windows Vista® Home Premium
Beeldscherm     15,4 inch Breedbeeld (1280 x 800)
Geheugen    4 GB DDR2
Harde schijf    320 GB
CD / DVD - Speler   Blu-ray™ disc speler
Draadloos   300 Mbps Draft-N 2.0 (802.11b/g/n)
Videokaart  ATI Mobility Radeon™ HD 3470 , 1.02 K
Gebruiksduur Batterij   3 uur
Garantie    1 jaar pickup & return
Merk    Acer
Type    5920G-5A3G32Bi

Prijs: 799,-

Van deze laptops gaat nog een bedrag af als werknemer korting...

Het punt is nu dat ik door de bomen het bos niet meer zie, de een zegt acer is goed, de ander zegt acer is slecht en zo hoor ik dat ook over FS.

Ik wil dus graag advies, meningen en ervaringen over deze laptops en over laptops van deze fabrikanten in het algemeen.

Ik hoop daardoor wat meer informatie te verkrijgen.

Alvast bedankt,

Anton

• SkyFlyer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-01 21:24
Tegenwoordig heb ik dagelijks mijn laptop bij me, naar de universiteit en heb met een 2-tal merken laptops ervaring: Asus en HP compaq.

De Asus is een uitstekende laptop met goede service (is net weer terug van reparatie, heb ongeveer weer een nieuwe laptop), maar niet zo stevig. Ook bij de asuslaptop van mijn ouders ging het scherm kapot, maar ook dit is snel en goed gerepareerd. Mijn ervaring is nu wel dat je in ieder geval 2 jaar garantie op je laptop wilt hebben. (1 jaar is te kort). De laptop die ik tegenwoordig dagelijks bij me heb is een (zakelijke) HP compaq (6320). Hoewel die er minder gelikt uitziet, is hij zeer degelijk, snel en doet hij lang met zijn batterij. Vooral de degelijkheid is vergeleken met de (consumenten) asus'en gigantisch beter. Ook met een tweede en een derde HP Compaq zakelijke laptops heb ik dezelfde ervaringen.

Als je de laptop op je studie gebruikt (zoals ikzelf) en hem daarvoor dagelijks vervoerd, zou ik uitkijken naar een zakelijke laptop, ziet er iets minder gelikt uit, maar de degelijkheid die je er voor terugkrijgt is geweldig.

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor de Toshiba gaan.

Fujitsu Siemens laptop heb ik zelf nooit gehad, maar vele mensen in mijn vrienden kring kregen die dingen vanuit de TU/E, en die waren overwegend negatief over het ding. (Dode pixels, schermen die het redelijk snel begeven...etc.)

Zelf heb ik 2 Acer Laptops gehad, welke alletwee na 2 a 3 jaar de batterij kapot hadden.
Opzich niet slecht, ware het niet dat ook het plaatsen van een nieuwe batterij geen zin had, omdat ook deze niet meer oplaadde. (De schermen van de Acer laptops zijn overigens wel erg goed in mijn ervaring)

Tegenwoordig zweer ik bij Dell. Toen de accu kapot ging was een nieuwe accu plaatsen genoeg voor weer 4 - 6 uur laptop plezier.

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Ik zou ook zeker voor de Toshiba gaan. Acer heb ik al zovaak problemen mee gehad en hetzelfde geldt voor Fujitsu-Siemens. Met alle Toshiba's (Sattelite en Sattelite-Pro's) nog noooooit problemen mee gehad.

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:43
Ik zou van deze drie ook voor de Toshiba gaan.
Acer gaat snel(ler) kapot dan de andere merken, FSC is middelmatig en Toshiba zit bij de Top-5 qua kwaliteit. Dus ik zou zeker voor de Toshiba gaan

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

• Techno Overlord
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:39

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Alleen de site van Acer om drivers te downloaden is al erbarmelijk slecht. De Toshiba is ook nog eens goedkoper....

Forever raver!
Specs: Workstation Server

• jdm8
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-03-2024

jdm8

PSN-id: JDM8, origineel he?

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:14:
Persoonlijk zou ik voor de Toshiba gaan.

Fujitsu Siemens laptop heb ik zelf nooit gehad, maar vele mensen in mijn vrienden kring kregen die dingen vanuit de TU/E, en die waren overwegend negatief over het ding. (Dode pixels, schermen die het redelijk snel begeven...etc.)

Zelf heb ik 2 Acer Laptops gehad, welke alletwee na 2 a 3 jaar de batterij kapot hadden.
Opzich niet slecht, ware het niet dat ook het plaatsen van een nieuwe batterij geen zin had, omdat ook deze niet meer oplaadde. (De schermen van de Acer laptops zijn overigens wel erg goed in mijn ervaring)

Tegenwoordig zweer ik bij Dell. Toen de accu kapot ging was een nieuwe accu plaatsen genoeg voor weer 4 - 6 uur laptop plezier.
Lijkt mij dat dat net een slechte serie was dan, het waren zeker allemaal dezelfde laptops? DAt er een serie was waar een minder beeldscherm in zat (die waarschijnlijk bij een bedrijf als samsung vandaan komt) hoef tnog niet te betekenen dat alles van hun troep is. Acer staat bekent als een echt B merk, lage kwaliteit, afrader dus. Fujitsu is een redelijk goedkoop merk, maar met volgens mij wel redelijke kwaliteit. Toshiba is ook niet het beste merk, maar kan er zeker mee door :). (ik heb hier een oude fujitsu siemens amilo staan met ondertussen een accuduur van 2 min :+ Verder werkt hij nog prima, nooit problemen mee gehad.)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als je toch met een laptop veel gaat sjouwen moet je niet naar de specs kijken maar naar het gewicht en omvang. Die 17"valt dan bv direct al af (die kost namelijk geen 749 euro maar een rug).

Qua specs zijn ze verder wel enigszins 1 pot nat.

Verwijderd

Even los van de specs: Toshiba. Van alle door jou genoemde merken de beste qua degelijkheid, afwerking en dat soort dingen.

• jdm8

jdm8

Acer zou ik nooit kopen, aan de fujitsu sjouw je je een breuk, dus de toshiba ;)

Verwijderd

@jdm8:

Zeer goed mogelijk wat je zegt.
Zelfde serie lijkt me sterk, die mensen hebben toch met grote tussenpozen die laptops gekregen.
Uiteraard is het het zelfde "school-laptop" type, dus kan heel goed zijn dat ze toch bepaalde overeenkomsten vertonen. Mijn ervaring is (persoonlijk dan vooral met desktop PC's van Fujitsu Siemens) niet geweldig te noemen.

Overigens heb ik toch al veel samsung schermen gezien in mijn leven, maar die waren allemaal prima. Maar er is er veel veranderd qua TFT panels de afgelopen jaren natuurlijk :)

Van die 3 zou ik iig hoe dan ook voor de Toshiba gaan.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 14:30 ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Kijk eens in [NBBG] CSL Notebook Best Buy Guide - juli 2008 en de CSL FAQ, daar staan allerlei tips over hoe je bomen en bos kunt onderscheiden :) .

Informatie en ervaringen kun je toch zelf zoeken via review-websites? Ik hoop toch dat Paradigit medewerkers wel iets van laptops weten, want klanten zullen toch vragen stellen ;)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• jdm8

jdm8

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:29:
@jdm8:

Zeer goed mogelijk wat je zegt.
Zelfde serie lijkt me sterk, die mensen hebben toch met grote tussenpozen die laptops gekregen.
Uiteraard is het het zelfde "school-laptop" type, dus kan heel goed zijn dat ze toch bepaalde overeenkomsten vertonen. Mijn ervaring is (persoonlijk dan vooral met desktop PC's van Fujitsu Siemens) niet geweldig te noemen.

Overigens heb ik toch al veel samsung schermen gezien in mijn leven, maar die waren allemaal prima. Maar er is er veel veranderd qua TFT panels de afgelopen jaren natuurlijk :)

Van die 3 zou ik iig hoe dan ook voor de Toshiba gaan.
IK zie ook bijvoorbeeld he? Samsung was de eerste grote scherm maker die mij te binnen schoot :p Volgens mij maakt Fujitsu namelijk zelf geen schermen. Maar het lijkt mij goed mogelijk dat er voor hetzefde type laptop dezelfde schermen gebruikt zijn. Fujitsu wist dat er een grote order was, dus heeft toen waarschijnlijk alle schermen in ééjn keer gekocht ipv kleine hoeveelheden bij meerdere bedrijven ivm. kortingen.

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

DaWaN

'r you wicked ??

Ik zou zeggen geen van de 3.
De fujitsu is 17" en dus veel te zwaar. Bovendien vind ik de kwaliteit van die laptops niet bepaald hoogstaand. Idem voor de Acer, die kwaliteit is ook niet alles.
Dan houd je de Toshiba over maar die is ook niet bepaald fijn. Er staat accuduur tot 2 uur, dat betekend dat er gewoon een 4 cells accu in zit wat gewoon veel te kort is, ook het 1280x800 scherm zou ik niet blij van worden.

Misschien moet je eens kijken naar een leuke Vostro 1510, HP Compaq business of een Lenovo ThinkPad

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Ik adviseer je ook om voor Toshiba te gaan. De FS en Acer zijn niet echt degelijk om mee te nemen. Helaas met de FS meegemaakt dat als je hem dagelijks meeneemt en hij is grijs/zwart dat het heel snel slijt.

Acer zou ik persoonlijk niet kiezen i.v.m de algemene problemen die de Acer met zich mee brengt. Vind de laptops ervan ook veel te log om lekker mee te werken.

• Oulewappeur
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 26-12-2025
Over dat een breuk sjouwen valt ook mee, op middelbaar had ik ook een rugtas met gewicht van een kg of 5, en ik wil sowieso een rugtas dan voor me laptop als het een 17" wordt. De acer valt dus voor mijn af dan.

Ik zit zelf nog te twijfelen tussen de toshiba en FS, de FS is na aftrek van de personeelskorting nog maar 600 euro en dan heb ik wel een t8100 en een nvidia kaart.

Amai wat is dit toch lastig zeg xD

Ik hoor graag nog meer meningen....

@gambieter zeker weten dat ze er wat van af weten, ik zelf ook ben ook een medewerker :D

[ Voor 9% gewijzigd door Oulewappeur op 18-07-2008 15:31 ]

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Die FS valt volgens mij zoiezo af vanwege zijn enorme gewicht, 4 kilo is echt veel te veel om elke dag mee te nemen geloof dat maar...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als dell fan zou ik uit jouw lijstje ook de toshiba kiezen.

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:39
Beste AntonMol,

Dit topic voldoet helaas niet aan de eisen van het CSL Beleid

Van een tweaker wordt verwacht dat hij/zij zelf prima met behulp van benchmarks en reviews uit kan zoeken welk product het beste bij de gestelde eisen past. Binnen de CSL hebben we hiervoor een uitgebreide FAQ en uiteraard de "Best Buy Guide" (BBG).

Dit topic gaat dus op slot en we wensen je nog veel succes met het zoeken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.