Geen beeld en geen USB power

Pagina: 1
Acties:

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste mensen,

Van de week heb ik mijn pc per auto verhuisd en gisteren avond op nieuwe adres weer aangesloten.
Alles werkte perfect tot een uur geleden.
Midden in een game blijft mijn pc hangen. Uiteindelijk heb ik dmv aan/uit schakelaar de boel opnieuw opgestart. Resultaat: Geen beeld, geen usb power naar mijn g15 toetsenbord. En de ps2 aansluiting van mijn draadloze muis is ook spanningsloos. Verder had ik vroeger in de bios ingesteld staan dat hij de fan speed moet regelen. Op dit moment staan dus ook alle fans op volle snelheid te draaien.
Het lijkt er op dat de BIOS helemaal van slag is. Maar ja de grote vraag is nu, hoe los ik dit op.
Ik zie namelijk niks op het beeldscherm en ik kan via het toetsenbord geen input geven.

Kan ik hardwarematig een bios chip resetten?
Of gebeurd dit al wanneer ik de pc voor aantal minuten spanningsloos laat?

Verwijderd

Klinkt als losgetrilde connector of geheugen, waarschijnlijk zat het al niet geheel netjes en is het door de verhuizing nu pas gemanifesteerd. Deksel open en alles ff aandrukken.

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06-2025
Bios reset kan vaak via een jumper even kijken in de handleiding.
Voor de rest inderdaad even alles aandrukken desnoods alles eruit en er weer in.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

• kinderpindakaas
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
nadat ik de spanning er een 15 min vanaf gehaald heb, start hij wel op en geeft aan dat hij problemen heeft ondervonden met de overclock instellingen in de BIOS. Ik denk dat ik hem maar weer eens op default terug ga zetten. Blijkbaar heeft hij na een tijdje spanningsloos de bios gereset, want nu start hij voorlopig weer netjes op. Kom er daarom voorlopig gemakkelijk vanaf. Was al bang dat ik bijna nieuwe bios chip had moeten bestellen