Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

DAQ kaartje uitlezen met MAC OS (X)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
(ik denk dat deze hier moet maar het kon ook zo in het apple forum of op nog en paar andere plaatsen dus indien verkeerd gezet gaarne verplaatsen naar de juiste plek)

IVM hobby projectje wil ik een schakelingetje uitlezen middels een daq kaartje met mijn macbook. Eigenlijk gaat het enkel om een relais die schakelt en wat ik wil kunnen detecteren met de computer zodat ik hiermee andere acties in gang kan zetten (tijdswaarneming, teller, etc)
Echter staan er op de geleverde cd enkel drivers voor windows en een mailtje naar de fabrikant leverde als antwoord dat het kaartje alleen werkt op windows.

Het gaat om het volgende kaartje:

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/1000_1999/1900/1910/1910/191028_RB_00_FB.EPS.jpg
info

Ik heb voldoende ervaring met programmeren om zelf een programmaatje te schrijven dat aan mijn eisen voldoet, echter heb ik totaal geen ervaring met daq kaartjes uitlezen via USB, dus daar hangt het momenteel een beetje op. Halve net al afgezocht naar tips maar niets kunnen vinden dus dan toch maar hier eens raadplegen of het uberhaubt mogelijk is

Nu lijkt het me dat het wel zou moeten kunnen werken via MAC OS zelfs al zegt de fabriaknt van niet 8)7 (meestal ondersteunen ze het zelf niet bewust maar kan het wel degelijk)... Iemand enig idee, alvorens ik bootcamp en XP ga installen voor alleen dat ding :9

alvast dank

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:42

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Je link doet het niet. Ik neem aan dat je specs hebt over dat kaartje hoe deze communiceert? Als je mazzel hebt komt er een virtuele serial post beschikbaar als je dit ding inplugt. Hoe je verder moet communiceren over die seriele poort dat kan alleen de leverancier van dat kaartje je vertellen. Een andere oplossing is om bijv. met libusb direct het apparaat aan te spreken maar ook dan zul je moeten weten hoe en ook dat is allen weer via de leverancier te achterhalen ;)

Oftewel: je zult in eerste instantie toch echt met je leverancier moeten overleggen over de specs als je dit apparaat zelf wilt gaan aansturen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Tepel
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-08-2024
Je moet even kijken naar de chip van de USB poort. De fabrikant van die chip zal waarschijnlijk MAC wel ondersteunen. Ik weet in ieder geval zeker dat FTDI dat wel doet. Als het een andere fabrikant is zul je even moeten zoeken op de website van de desbetreffende fabrikant.

Veel plezier.

0x7F

Verwijderd

Topicstarter
meegeleverde specs waren zeer sumier. Eigenlijk kwam het er op neer dat je de drivers installeerd en dan een code om de 8 verschillende kanalen uit te lezen. Zal eens zoeken op de chip, dat zou inderdaad een aanknopingspunt kunnen zijn.

dank voor de eerste info