XP64: BT878 capturing: Frame misses bij hoge memory-usage

Pagina: 1
Acties:

• Specy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-02 16:06
Ik ben al een aantal dagen aan het zoeken maar ik kom er niet uit wat er mis gaat...

In mijn nieuwe PC (Quad core, 2.66 GHz / 1333 FSB, 2 * 2 GB 800 MHz geheugen), die ik o.a. als harddisk recorder wil gebruiken, zit een oude BT878 TV capture kaart. Hierbij heb ik een 64-bits build van de "WDM Video Capture Driver" geinstalleerd.

Op zich werkt alles prima - performance is geweldig (real-time capturen naar XviD met de zwaarste settings gebruikt nog maar zo'n 30% van de CPU).

Maar: Als mijn pc een tijdje gelopen heeft mist 'ie de helft van de frames als ik mijn capture-programma opnieuw opstart - zelfs bij het previewen zonder encoding (CPU load rond 3%). Ik heb verschillende capture en live-view programma's geprobeerd (iuVCR, DScaler) - beide vertonen hetzelfde gedrag. In iuVCR overigens alleen als ik "Smart Tee" aanzet - rechtstreeks op de overlay kijken gaat nog wel goed. Maar als ik dan ga capturen blijft het mis gaan (en ik kan niks zien).

Na veel zoeken en uitsluiten lijkt het erop dat het probleem optreedt wanneer het geheugen-gebruik hoger is (geen vaste waarde aan te geven, maar het gaat mis tussen 600 MB en 1.2 GB - noot: systeem bevat 4 GB. Overigens gaat het meestal mis rond 1.2 GB, na afsluiten van programma's begint het dan rond de 600 MB weer goed te werken. Wellicht een memory-fragmentatie probleem dus.). Op de grens tussen wel/niet goed werken maakt het niet uit wat ik opstart: Virus-scanner, Firefox, audio editor - telkens gaat - na opnieuw opstarten van iuVCR - het weer mis. Na afsluiten van het gestarte programma en opnieuw opstarten van iuVCR is alles weer ok.

Ik heb in de registry "PageOutWhenUnopened" van de WDM driver uitgezet, maar dat hielp niet.

Ik begin langzaamaan redelijk lost te raken - en telkens de PC rebooten is erg onpraktisch (ik gebruik 'm ook voor andere dingen). Ideeen zijn zeer welkom...