Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Vista] Kan gebruikersprofiel niet vinden.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na het spontaan niet meer booten van mijn laptop heb ik systeemherstel laten neerdalen op de ongehoorzame Vista installatie. De laptop werkt nu weer top met een uitzondering! Namelijk deze:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
Logboeknaam:   Application
Bron:          Microsoft-Windows-User Profiles Service
Datum:         18-7-2008 13:01:49
Gebeurtenis-id:1511
Taakcategorie: Geen
Niveau:        Waarschuwing
Trefwoorden:   Klassiek
Gebruiker:     AARBEI\Gebruiker
Computer:      Aarbei
Beschrijving:
Kan het lokale profiel niet vinden. U wordt aangemeld met een tijdelijk profiel. Wijzigingen die u in dit profiel aanbrengt gaan verloren wanneer u zich afmeldt.
Gebeurtenis-XML:
<Event xmlns="http://schemas.microsoft.com/win/2004/08/events/event">
  <System>
    <Provider Name="Microsoft-Windows-User Profiles Service" Guid="{89B1E9F0-5AFF-44A6-9B44-0A07A7CE5845}" EventSourceName="profsvc" />
    <EventID Qualifiers="49152">1511</EventID>
    <Version>0</Version>
    <Level>3</Level>
    <Task>0</Task>
    <Opcode>0</Opcode>
    <Keywords>0x80000000000000</Keywords>
    <TimeCreated SystemTime="2008-07-18T11:01:49.000Z" />
    <EventRecordID>6056</EventRecordID>
    <Correlation />
    <Execution ProcessID="0" ThreadID="0" />
    <Channel>Application</Channel>
    <Computer>Aarbei</Computer>
    <Security UserID="S-1-5-21-2918528887-4013765234-3869368168-1006" />
  </System>
  <EventData Name="EVENT_TEMPPROFILEASSIGNED">
  </EventData>
</Event>

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Wat dacht je van een nieuwe user aanmaken :? Misschien denk ik te simpel hoor, ind at geval mijn excuses ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Raging_Trancer op 18-07-2008 13:14 . Reden: Typo ]

Verwijderd

Topicstarter
Raging_Trancer schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:13:
Wat dacht je van een nieuwe user aanmaken :? Misschien den kik te simpel hoor, ind at geval mijn excuses ;)
Dan ben ik alle settings van al mijn programma's kwijt. Waaronder Outlook, Firefox/Thunderbird (die nog makkelijk te doen zijn) en alle instellingen, cookies, favorieten etcetera.

Heb ik persoonlijk niet zoveel zin in zoals je kan snappen :)

• wizzzzzz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-11 13:52
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:14:
[...]

Dan ben ik alle settings van al mijn programma's kwijt.
Ben je die dan sowieso al niet kwijt?

Verwijderd

Topicstarter
wizzzzzz schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:16:
[...]

Ben je die dan sowieso al niet kwijt?
De map staat nog steeds onder C:\Users\ alleen als ik inlog met die gebruikersaccount dan geeft Windows Vista de fout in de topicstart en maakt een "TEMP" profiel aan waarvan de setttings niet worden bewaard.

Dat komt vervolgens terecht in C:\Users\TEMP terwijl hij natuurlijk gewoon alles zou moeten inladen uit C:\USERS\Simon. Elke keer als je opnieuw inlogt maakt hij opnieuw een temp aan dus daarheen kopiëren schiet ook niet echt op :)

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
wellicht helpt het om emt een ander gebruiekr aan te melden en de profielmap van "gebruiker" te renamen.
Als je dan aanmeldt, wordt het profiel opnieuw opgebouwd. Achteraf kan je de belangrijkste dingen (desktop, favorites ea) terugzetten/terugkopiëren

• Raging_Trancer
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 05-06-2022
Euh.... Simpele gedachte (wederom ;));
1. log in
2. kopier c:\user\temp naar een andere map
3. log in als admin
4. maak nieuw account
5. kopier inhoud van temp in c:\users\{nieuw account}

Geen flauw idee of het werkt, nooit geprobeerd. Niet geschoten is altijd mis, zullen we dan maar zeggen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga dit topic toch maar eens kicken. Ik zal even uitwijden over wat ik al heb gedaan:

1. Schijf checker gedraait, die heeft wat indexes gerepareerd dus ik dacht "YES" maar niet dus.
2. Ik heb een nieuwe cleane gebruiker aangemaakt. Inloggen met die gebruiker geeft dezelfde foutmelding.
3. Ik heb de map van mijn gebruikersaccount gerenamed en ben er toen mee ingelogd. Zelfde probleem.
4. Ik heb de wachtwoorden van mijn account gehaald.

Ben nog steeds niet van plan om Vista te reinstallen. Zit namelijk toch 90% van de tijd onder linux op deze laptop maar ik wil gewoon dat het werkt. Niet opgeven enzo.

Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Oh en een subvraag: hoe zet ik in vredesnaam in Vista aan dat ik verborgen bestanden kan zien?

• Badtothebone
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Badtothebone

hatsieflatsie

Als de stappen van Raging_Trancer niet werken dan zit er helaas weing op of je moet een nieuwe install doen. Dit is een bekend probleem binnen Vista en die stappen zou moeten werken, bij mij heeft het ooit ook gewerkt maar toen krijg ik later hetzelfde probleem dus ben maar lekker terug gegaan naar Windows XP ;-)

https://valid.x86.fr/xhfd5e

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:51:
1. Schijf checker gedraait, die heeft wat indexes gerepareerd dus ik dacht "YES" maar niet dus.
2. Ik heb een nieuwe cleane gebruiker aangemaakt. Inloggen met die gebruiker geeft dezelfde foutmelding.
3. Ik heb de map van mijn gebruikersaccount gerenamed en ben er toen mee ingelogd. Zelfde probleem.
4. Ik heb de wachtwoorden van mijn account gehaald.
Password wel of niet maakt geen verschil uit daarvoor :)

Waar je eventueel wel naar zou kunnen kijken is of je de profile directory (de C:\Users folder) van de standaard ACLs te voorzien via de standaard security templates.
Ligt er wel aan welke Vista variant je gebruikt of dat beschikbaar is, en 'eventjes' re-ACLlen is er niet bij vanwege alle symlinks en dergelijke..
Oh en een subvraag: hoe zet ik in vredesnaam in Vista aan dat ik verborgen bestanden kan zien?
Gewoon, op dezelfde plek als dat ook onder XP zat? :)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Even een bizarre vraag, wat zou er gebeuren als ik de ntuser.dat bestanden wegmep uit mijn User mapjes? Gaat ie ze dan rebuilden?

/me gaat even proberen.

update
Dat werkt dus ook niet, dan zit er niks anders op dan maar reinstallen :(

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2008 11:19 ]

Pagina: 1