Ik heb hier een Acer Aspire 3005WLMi (Aspire 3000 series) met het probleem dat hij niet verder dan het Acer opstartscherm komt. Ik heb nog wel de mogelijkheid om het bios in te gaan.
Als ik de Windows XP CD erin doe krijg ik nog wel de optie om op een toets de drukken om vanaf de CD te starten, maar zodra de tekst: "Hardware configuratie wordt gecontroleerd" in beeld komt springt ie weer op een zwart scherm. De laptop valt verder niet uit maar ik krijg niets meer te zien, alleen een blank zwart scherm.
Wat heb ik al gedaan:
Maar Windows XP wilt ie dus niet opstarten (blank screen) en zelfs niet via de Windows XP CD.
Iemand nog een idee?
[Bios versie 3a31, VGA bios versie SiS 2.27.g8]
Als ik de Windows XP CD erin doe krijg ik nog wel de optie om op een toets de drukken om vanaf de CD te starten, maar zodra de tekst: "Hardware configuratie wordt gecontroleerd" in beeld komt springt ie weer op een zwart scherm. De laptop valt verder niet uit maar ik krijg niets meer te zien, alleen een blank zwart scherm.
Wat heb ik al gedaan:
- Batterij eruit, met alleen stroomadapter opgestart
- Geheugenbanken getest (eruit gehaald, nieuwe erin)
- Via Ubuntu Live CD opgestart (zie resultaat hieronder)
Maar Windows XP wilt ie dus niet opstarten (blank screen) en zelfs niet via de Windows XP CD.
Iemand nog een idee?
[Bios versie 3a31, VGA bios versie SiS 2.27.g8]