[Acer Aspire 3000] Start niet meer door?

Pagina: 1
Acties:

• Stink_o
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ik heb hier een Acer Aspire 3005WLMi (Aspire 3000 series) met het probleem dat hij niet verder dan het Acer opstartscherm komt. Ik heb nog wel de mogelijkheid om het bios in te gaan.
Als ik de Windows XP CD erin doe krijg ik nog wel de optie om op een toets de drukken om vanaf de CD te starten, maar zodra de tekst: "Hardware configuratie wordt gecontroleerd" in beeld komt springt ie weer op een zwart scherm. De laptop valt verder niet uit maar ik krijg niets meer te zien, alleen een blank zwart scherm.

Wat heb ik al gedaan:
  • Batterij eruit, met alleen stroomadapter opgestart
  • Geheugenbanken getest (eruit gehaald, nieuwe erin)
  • Via Ubuntu Live CD opgestart (zie resultaat hieronder)
Ik kan wel prima via de Ubuntu Live CD opstarten, dan krijg ik wel gewoon beeld en werkt alles gewoon. Kan ook de hardeschijf benaderen zonder problemen.
Maar Windows XP wilt ie dus niet opstarten (blank screen) en zelfs niet via de Windows XP CD.

Iemand nog een idee?

[Bios versie 3a31, VGA bios versie SiS 2.27.g8]

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-04 14:22

Bouli

9000 rpm

Andere Windows cd proberen ?

Dat is het simpelste en eerste wat er in me opkomt...

K20A daily :-)

• Stink_o
  • Niet online
Bouli schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:37:
Andere Windows cd proberen ?

Dat is het simpelste en eerste wat er in me opkomt...
Ik heb er 3 geprobeerd..

Edit: Ik ben op dit moment een Vista CD aan het proberen, en die is al een stukje verder gekomen. Ik zal progressie laten weten.

[ Voor 23% gewijzigd door Stink_o op 18-07-2008 13:00 ]

• Bouli
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17-04 14:22

Bouli

9000 rpm

edit: gaat om laptop...

Weet je toevallig waarop die blijft hangen, kan je geen log-bestand tevoorschijn toveren oid ?

[ Voor 63% gewijzigd door Bouli op 18-07-2008 15:02 ]

K20A daily :-)

• Stink_o
  • Niet online
Een chkdsk heeft ook niets opgeleverd. Via een Vista CD booten ging wel, maar kan ik verder volgens mij ook niet veel mee.

Een windows CD heeft ie nog steeds geen zin in. Als je de CD erin doet en je krijgt de tekst "Druk op een toets om vanaf CD of DVD te starten...." . Als je dan niks doet blijft het scherm daar op hangen. Verder dan dit komt ie dus niet, tenzij ik er Ubuntu Live CD in doe of de Vista CD.

De DVD/CD-driver eruit halen heeft ook geen positief resultaat.

Wellicht dat de boot kapot is? Maar ik zie geen mogelijkheid om deze met een fixboot of fixmbr te repareren, omdat ik niet in een command scherm kan komen. Nog meer ideeen?

[ Voor 5% gewijzigd door Stink_o op 18-07-2008 16:57 ]

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-12-2025

AlexanderB

7800 rpm

windows cd erin, en op f2 drukken als ie vraagt of je de console wilt.. (das nog voor "f6 voor sata/raid drivers") daarvandaan kan je fixmbr/fixboot doen.. :) (of laad die die ook niet als je *wel* op n toets drukt)

[ Voor 30% gewijzigd door AlexanderB op 19-07-2008 00:31 ]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-05 12:38
voor hij windows of iets anders wil opstarten even ctrl + f11 inhouden :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Verwijderd

Acer recovery is normaliter alt + F10 tijdens Acer logo screen. Staat deze er niet meer op, pobeer dan eens een HDD zero fill en daarna weer een schone installatie.

• Stink_o
  • Niet online
AlexanderB schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 00:30:
windows cd erin, en op f2 drukken als ie vraagt of je de console wilt.. (das nog voor "f6 voor sata/raid drivers") daarvandaan kan je fixmbr/fixboot doen.. :) (of laad die die ook niet als je *wel* op n toets drukt)
Zoveer komt ie niet, gelijk na de tekst "Hardware configuratie heb ik een zwart scherm"
chaoscontrol schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 02:20:
voor hij windows of iets anders wil opstarten even ctrl + f11 inhouden :)
Is dit niet alleen voor Dell computers?
Verwijderd schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:41:
Acer recovery is normaliter alt + F10 tijdens Acer logo screen. Staat deze er niet meer op, pobeer dan eens een HDD zero fill en daarna weer een schone installatie.
Ik zal alt + f10 gaan proberen, moet er dan een recovery partitie aanwezig zijn? want die zit er niet op. Denk dat het toch maar een reinstall moet gaan worden.

• Stink_o
  • Niet online
Alt + F10 levert helaas niks op. Zal wel komen omdat er geen recovery partitie aanwezig is.
Pagina: 1