Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[IE] proxy settings aanpassen met een script of tool *

Pagina: 1
Acties:

• j0eyv
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-08 18:12
Heren,

Hier op kantoor zijn enkele mensen die geregeld met hun laptop buiten de deur zitten en het verveeld vinden om elke keer de proxy aan of uit te moeten zetten.

Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar een shotcut of een script dat linkt naar de proxy settings (Tools -> Inet options -> Connections -> Lan settings) maar kom niet verder dan een aantal scripts die ik in het login script van de DC moet plaatsen.

Dit wil ik absoluut niet! Het moet dus een script/tool/applicatie zijn die ik lokaal per laptop kan installeren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Alvast bedankt,

• mhoogendam
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:56
Je kan de waardes van je proxy opzoeken in je registry, deze exporteren en deze weer silent laten importeren via een snelkoppeling.

En nartuurlijk viceversa om je proxy er uit te halen.
regedit.exe /s file.reg

[ Voor 14% gewijzigd door mhoogendam op 18-07-2008 12:30 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

j0eyv schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:26:
maar kom niet verder dan een aantal scripts die ik in het login script van de DC moet plaatsen.

Dit wil ik absoluut niet! Het moet dus een script/tool/applicatie zijn die ik lokaal per laptop kan installeren.
Wat is er op tegen om dat script (evt naar wens aangepast) gewoon lokaal te starten?

Verder is idd gewoon de regsettings opzoeken (regmon FTW) een optie. Een en ander hangt natuurlijk best af van de gebruikte browser, dat is mij onbekend.

edit: 'Shotcut to proxy settings' is niet echt een duidelijke titel (je zoekt geen snelkoppeling naar het settings-tabblad maar wilt iets aanpassen zonder GUI). Ik pas 'em een beetje aan als je het niet erg vindt. Laat nog even weten welke browser, dan zet ik dat in de titel.

[ Voor 19% gewijzigd door F_J_K op 18-07-2008 12:36 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• j0eyv
We gebruiken hier IE. Versie mag iedereen zelf weten maar de meeste gebruiken 6 of 7.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Dan is het duidelijk wat je wilt doen :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• j0eyv
F_J_K schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:21:
Dan is het duidelijk wat je wilt doen :)
Nou.. nee. Het is me nogal onduidelijk.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Gebruik gewoon het script dat je al had gevonden (en pas het een beetje aan naar jouw situatie).

Of kijk met regmon (of de opvolger Process Monitor) welke registersleutels worden aangepast en maak een scriptje die ze aan- of uitzet.

edit:
En laat ons even meekijken naar het eindproduct :)

[ Voor 11% gewijzigd door F_J_K op 18-07-2008 13:49 ]

• j0eyv
Ja, dat zal waarschijnlijk net het grootste probleem zijn :) Ik heb geen verstand van scripting. Bovendien was het script bedoeld voor een DC server over het hele netwerk en dat wil ik niet.

Verwijderd

Je gebruikt op kantoor een proxy? Dan kun je de instelling met een DHCP optie meegeven. Buiten de deur staat de proxy er dan dus niet in.

Anders is IE7 Pro een optie. Is gratis en hiermee kun je snel tussen proxy's switchen. (Of uitzetten.)
(Standaard uit/aan zetten in IE met CTRL+F9 als je IEPro erop hebt staan.)

http://www.ie7pro.com

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 14:07 ]

• j0eyv
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:02:
Je gebruikt op kantoor een proxy? Dan kun je de instelling met een DHCP optie meegeven. Buiten de deur staat de proxy er dan dus niet in.

Anders is IE7 Pro een optie. Is gratis en hiermee kun je snel tussen proxy's switchen. (Of uitzetten.)
Die heb ik net gevonden ja. Ik heb ook nog deze gevonden: http://forums.whirlpool.n...s-archive.cfm/960801.html

Maar die geeft een error tijdens het importeren van de reg bestanden in het register.

/edit
ie7pro werkte voor ons inderdaad wel fijn. Bedankt!

[ Voor 5% gewijzigd door j0eyv op 18-07-2008 14:13 ]

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:31
Auto detect activeren op IE client middels grouppolicy en wpad opnemen in DHCP en DNS server van kantoor. Heb je verder geen tool of script voor nodig...

Zie http://technet.microsoft....bb794779(TechNet.10).aspx

[ Voor 19% gewijzigd door mo3lla op 18-07-2008 14:13 ]

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
On error resume next
Dim oWshShell,oWshFSO

Set oWshShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
Set oWshFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objFolder = oWshFSO.CreateFolder(oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms") & "\Internet")

'---------------------------------------
'Aanmaken C:\WINDOWS\system32\proxyserver_aan.bat
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set batchfile1 = fs.CreateTextFile("C:\WINDOWS\system32\proxyserver_aan.bat", True)
batchfile1.WriteLine ("@echo off")
batchfile1.WriteLine ("REG ADD ""HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet settings"" /V ProxyEnable /T REG_DWORD /F /D 1")
batchfile1.Close

'Aanmaken C:\WINDOWS\system32\proxyserver_uit.bat
Set fs = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set batchfile2 = fs.CreateTextFile("C:\WINDOWS\system32\proxyserver_uit.bat", True)
batchfile2.WriteLine ("@echo off")
batchfile2.WriteLine ("REG ADD ""HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet settings"" /V ProxyEnable /T REG_DWORD /F /D 0")
batchfile2.Close

'Aanmaken snelkoppeling1 proxyserver AAN
MakeLink oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms") & "\Proxyserver AAN.lnk","C:\WINDOWS\proxyserver_aan.bat",1,"C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,88","Internet via proxyserver",oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms")

Sub MakeLink (strShortCut,strTargetpath,strWindowStyle,strIconlocation,strDescription,strWorkingdirectory)
Dim oShell
  set oShell = oWshShell.CreateShortcut(oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms") & "\Internet\Proxyserver AAN.lnk")
  oShell.TargetPath = strTargetpath
  oShell.WindowStyle = strWindowStyle
  oShell.IconLocation = strIconlocation
  oShell.Description = strDescription
  oShell.WorkingDirectory = strWorkingdirectory
  oShell.Save
End sub

'Aanmaken snelkoppeling2 proxyserver UIT
MakeLink2 oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms") & "\Proxyserver UIT.lnk","C:\WINDOWS\proxyserver_uit.bat",1,"C:\WINDOWS\system32\shell32.dll,13","Internet zonder proxyserver",oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms")

Sub MakeLink2 (strShortCut,strTargetpath,strWindowStyle,strIconlocation,strDescription,strWorkingdirectory)
Dim oShell
  set oShell = oWshShell.CreateShortcut(oWshShell.SpecialFolders("AllUsersPrograms") & "\Internet\Proxyserver UIT.lnk")
  oShell.TargetPath = strTargetpath
  oShell.WindowStyle = strWindowStyle
  oShell.IconLocation = strIconlocation
  oShell.Description = strDescription
  oShell.WorkingDirectory = strWorkingdirectory
  oShell.Save
End sub

'--------------------------
'net send melding genereren
'--------------------------
oWshShell.Run "net send %computername% Proxyserver snelkoppelingen installeren is uitgevoerd",0

Plaats dit in proxy_installeren.js
Deze heb ik ook gehad van een vriend en dat werkte perfect :)

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-11 16:48
Zelf gebruik ik hier een proxy.pac file voor.

code:
1
2
3
4
5
6
function FindProxyForURL(url, host)
{
 var myIp = myIpAddress();
 if (isInNet(myIp,"192.168.1.0","255.255.248.0")) return "DIRECT";
 return "PROXY <proxy>:8080";
}

Werkt meestal perfect.. alleen Outlook verdomd het om 'm mee te pakken

Maar automatisch proxy instellingen via DHCP is natuurlijk mooier, en centraler te regelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Krypt op 18-07-2008 14:41 ]

Pvouput live

Pagina: 1