Beveiligde USB CD-ROM

Pagina: 1
Acties:

• fopspeen
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 10-08-2023
Beste Tweakers,

Ik heb een beetje een raar probleem. Ik heb sinds kort een USB stick die ik op het werk gebruik.
Maar zodra je deze USB stick in de poort steek komen er 2 wisselbare schijven, en een pop-up van een plaatje van het bedrijf waar ik werk. Nu is een verwisselbare schijf mijn USB stick en de ander een verwisselbare cd-rom waar het opstart bestandje van de pop-up op staat en een jpg'tje van die pop-up. Deze verwisselbare cd-rom zou ik graag verwijderen, omdat het heel irritant is iedere keer die pop-up te krijgen. Maar ik heb er nog geen oplossing voor.

Het volgende heb ik allemaal al geprobeerd:

-Disk Management geprobeerd de schijf te verwijderen
-Opstarten in safe mode en geprobeerd te verwijderen
-Opstarten met DOS diskette
-Opstarten met win98 bootdisk
-De volledige USB stick te formateren
-Read only attributes geprobeerd te verwijderen in CMD, dos en win98

allemaal tevergeefs :(
Heeft iemand nog een ander idee hoe ik deze irritante schijf kan verwijderen

Edit: Van de USB Stick is het merk onbekend

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
Wat gebeurde er toen je de partitie met Diskmanagement probeerde te verwijderen?

Desnoods een andere partitioneringstool gebruiken (Paragon partition manager, Acronis disc director).

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41
Je kan de virtuele CD-ROM schijf uitschakelen in apparaatbeheer.
Het is een bekende truc van fabrikanten (voorbeeld U3) om een virtueel read-only volume naast het flash gedeelte te bouwen. Dat zit op hardware niveau erin en krijg je er niet uit. Daarom hoef ik die ellende niet en negeer ik U3 sticks.

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• fopspeen
Fauna schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:55:
Wat gebeurde er toen je de partitie met Diskmanagement probeerde te verwijderen?
Toen kreeg ik een melding dat het volume tegen schrijven beveiligd was..
gertvdijk schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:58:
Je kan de virtuele CD-ROM schijf uitschakelen in apparaatbeheer.
Dit heb ik geprobeerd en het werkt ;) Dat is voor mij al voldoende..
Toch even de vraag, bestaat er geen mogelijkheid tot formateren en die virtuele CD-ROM verwijderen??

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19:41
fopspeen schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:09:
Toch even de vraag, bestaat er geen mogelijkheid tot formateren en die virtuele CD-ROM verwijderen??
Nee, zoals ik al zei: het zit er op hardwareniveau ingebakken. Niet kopen die sticks of je OS het laten negeren, tenzij je U3 of de marketing ellende wil hebben...

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• fopspeen
oké dan houdt het voor mij op :) Maar toch bedankt, ik ben hier ook al tevreden genoeg mee ;)
Pagina: 1