Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Overname klantenbestand(?) Fiberworld door InterNLnet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tweakers,

Ik kreeg gisteren een brief van Fiberworld en InterNLnet dat mijn dienstverlening in het vervolg door laatstgenoemde wordt verzorgd.

Jammer maar helaas, had goede ervaringen met Fiberworld.

Nu staat er het volgende in de brief van InterNLnet:

"Bij Fiberworld betaalt u € 39.95 per maand voor uw internetverbinding. U wordt per maand gefactureerd. Bij InterNLnet gaat u € 39.95 betalen."

Ik vind het ook geen probleem dat InterNLnet het geheel overneemt, echter ik betaal 14,90 het eerste jaar en daarna 19,95. (contract bij Fiberworld)

Dan krijg ik toch zeer veel behoefte om mijn lijn heel snel weg te migreren.
Zeker omdat ze vandaag dicht zijn vanwege de Nijmeges vierdaagse(?!)

Zijn er nog meer tweakers met dit soort vage facturatiebrieven?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 11:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kan deze naar Internetproviders en hosting modjes?

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:00

Cyphax

Moderator LNX
Dat ze dicht zijn voor de vierdaagse komt omdat de vierdaagse hier bijna langs komt lopen, de intocht iig. Wij zitten in hetzelfde pand en het is bijna leeg hier. :+
Overigens hebben wij geen klachten bij deze host, de verbinding hier op kantoor is ook van InterNLnet.

Saved by the buoyancy of citrus

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Wij hebben gisteren ook een brief van FW ontvangen. Nog geen brief van InterNLnet gekregen. We betalen nu 31,95 voor BBNed 8mbit/1mbit ADSL(1). Eerst begonnen bij Fast-XS, toen via Dutchweb en Fiberworld naar InterNLnet... Maar het internet heeft er nooit hierdoor uitgelegen... ;)

We waren eigenlijk al van plan om naar Telfort te gaan. Eerst nog maar even de brief afwachten van InterNLnet, maar we zullen waarschijnlijk toch wel overstappen naar Telfort.

• SiHiDa
Inmiddels de brief van InterNLnet gekregen. Volgens die brief zouden we nu 19,95 betalen (is in werkelijkheid dus 31,95) en gaat het naar 14,95. Bovenaan de brief stond een abonummer, maar volgens mij klopt die ook niet.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Dat is best een interessante aanbieding toch? InterNLnet lijkt me ook geen verkeerde provider op zich.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 15:09
Ik heb de beide brieven ook ontvangen; volgens interNLnet betaal ik nu € 38,02 (hoe komen ze erop, en het is in werkelijkheid € 31,95) en ga ik vanaf nu € 17,95 betalen.

Tot nog toe is er dus niet echt een systematiek uit de tarief stelling te halen en ik krijg heel voorzichtig de indruk dat ze een rekensommetje hebben gemaakt om ieders huidige tarief te bepalen....

Maar als het 8 down (4,5 effectief) en 1 up blijft is dit dus de eerste en enige positieve ervaring die nog enigzinds aan fiberworld hangt sinds ik mezelf daar 2 jaar geleden toe veroordeeld had.....

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-11 16:16
Schop van TP naar IH :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gebeld met InterNLnet, welke aangeven dat het grootste gedeelte van de bedragen in de verzonden brieven niet klopt.
Er zou zo spoedig mogelijk een rectificatie komen..

• fietsie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 15:09
Als ze het nu maar niet drastisch verhogen :)

• Arietje
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-10 23:27
Zie ook het topic op http://www.fiberworldgebr...rum/showthread.php?t=6948

Wat ik kan opmaken uit een post op de laatste pagina (5) is dat we dus nog een brief gaan krijgen en dat we nog een migratie krijgen met een nieuw (vast) IP adres.

En er wordt door zowel Fiberworld als InterNLnet steeds verteld dat de prijzen niet veranderen.

Ik heb trouwens ook de hele wandel vanaf FastXS mee gemaakt :P

[ Voor 8% gewijzigd door Arietje op 22-07-2008 14:54 ]

• The CarNagE Man
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-11 23:09

The CarNagE Man

SüperG33K

Een berichtje van Fiberworld op hun supportpagina en ticketsysteem:
Beste klant,

Na een stormachtige periode heeft Fiberworld BV besloten de particuliere en zakelijke dienstverlening te beëindigen. Maar niet zonder er voor te zorgen dat de dienstverlening naar u als klant in de toekomst niet in gevaar komt.

Wat betekent dit voor u als klant van Fiberworld?

Uw contract met Fiberworld wordt overgedragen aan InterNLnet of aan Scarlet .Voor u als klant verandert er verder helemaal niets. U ontvangt alleen vanaf 1 juli de facturen voor uw verbinding via InterNLnet of Scarlet.Uw email en homepage adressen alsmede uw IP adres blijven voorlopig intact!

De dienstverlening zal door deze transactie naar een hoger niveau worden gebracht. U hebt reeds een brief of u zult binnen enkele dagen een brief ontvangen van InterNLnet of Scarlet waarin u door InterNLnet of Scarlet verder wordt geinformeerd.

We danken u voor uw vertrouwen in de afgelopen jaren en verwachten dat wij hiermee voor u de juiste oplossing hebben gevonden!

Met vriendelijke groet,
Namens Fiberworld BV

• SiHiDa
Vandaag een nieuwe brief van InterNLnet gekregen. Nu klopten de gegevens wel. Ik had bij FW een 8mbit/1mbit BBned abo voor 31,95, wordt nu 17,95. En pas vanaf 1 september zal InterNLnet gaan factureren. Ze stuurden ook nog een overzicht toe van je gegevens (adres, rekeningnummer, etcetera) en ook deze klopten. Allemaal goed geregeld dus. :)

• SiHiDa
Meer mensen al de nieuwe brief van InterNLnet ontvangen? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar wat de mensen voor een oud Fiberworld 20mbit/1mbit moeten gaan betalen bij InterNLnet. Al voordat alles van Fiberworld naar InterNLnet/Scarlet verhuisde, wilde ik van m'n huidige 8mbit/1mbit abo (31,95) overstappen naar een 20mbit/1mbit abo. Toen liever niet bij Fiberworld, ik dacht meer aan Telfort (19,95). Ik wil eigenlijk nog steeds overstappen naar 20mbit, maar als dit goedkoop kan bij InterNLnet heb ik dit misschien wel liever nog dan Telfort. De reguliere prijzen van InterNLnet voor 20mbit abo vind ik nogal aan de dure kant, vandaar dat ik benieuwd ben naar wat ze rekenen voor oude FW 20mbit abo's.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas de nieuwe brief nog niet mogen ontvangen.
Ben wel benieuwd wat ze me gaan aanbieden!

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:42

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Wellicht een kleine zijstap: let ook even op wat er gebeurt bij opzeggen.

Zelf ben ik net onaangenaam verrast door een rekening van €74,95 voor het afsluiten. Dat ik niet zomaar onder een contract af kan komen begrijp ik, maar ook daar bestaat geen mogelijkheden tot afkopen. Nou ja, gewoon alle kosten tot het einde van het contract in één keer voldoen, dan vinden ze het ook prima :X

Er zullen vast kosten zijn voor het afsluiten van een verbinding, maar dit is meer dan twee maanden abonnementskosten. Kan aan mij liggen, maar ik vind het nogal wat. Zou zomaar kunnen dat dit jullie nu ook kan overkomen.

Beetje jammer imho, tot zover InterNLnet... stelletje graaiers.

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-10 18:11
Sodemieter, ik ben er gisteren avond pas achter gekomen dat Fiberworld zijn diensten stop zet. Ik heb nog niks mogen ontvangen van welke partij dan ook. Mijn internet verbinding werkt nog prima, vandaar dat ik ook niet eerder gekeken heb op de site van Fiberworld.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met InterNLnet en Scarlet (de zgn overname providers) maar beide hebben geen gegevens van mij.

Zijn er misschien meer mensen met hetzelfde 'probleem'? Ik vind het prima als mijn verbinding blijft werken zonder dat er gefactureerd word, zoals nu het geval is :P Maar ik ben bang dat er straks toch de stekker uit getrokken word....

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
nimmolon schreef op donderdag 11 september 2008 @ 16:01:
Sodemieter, ik ben er gisteren avond pas achter gekomen dat Fiberworld zijn diensten stop zet. Ik heb nog niks mogen ontvangen van welke partij dan ook. Mijn internet verbinding werkt nog prima, vandaar dat ik ook niet eerder gekeken heb op de site van Fiberworld.

Ik heb telefonisch contact opgenomen met InterNLnet en Scarlet (de zgn overname providers) maar beide hebben geen gegevens van mij.

Zijn er misschien meer mensen met hetzelfde 'probleem'? Ik vind het prima als mijn verbinding blijft werken zonder dat er gefactureerd word, zoals nu het geval is :P Maar ik ben bang dat er straks toch de stekker uit getrokken word....
Een late quote, maar ik vond vandaag een brief van InterNLNet in mijn brievenbus dat zij wel een ADSL aansluiting op mijn adres vinden, maar geen gegevens in de database van Fiberworld. Ze willen nu mijn abonnement van 19,95 bij Fiberworld om gaan zetten naar eentje van 44,95...als ik niet binnen een week reageer ben ik begin november mijn aansluiting kwijt.

Schandalig als je het mij vraagt om op deze wijze mensen voor het blok te zetten, geef me op z'n minst 6 weken notice om een andere provider te zoeken en over te stappen...zijn er nog meer mensen eigenlijk getroffen door dit soort achterlijke praktijken van InterNLnet?

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
MissingDog schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 21:23:
[...]

Een late quote, maar ik vond vandaag een brief van InterNLNet in mijn brievenbus dat zij wel een ADSL aansluiting op mijn adres vinden, maar geen gegevens in de database van Fiberworld. Ze willen nu mijn abonnement van 19,95 bij Fiberworld om gaan zetten naar eentje van 44,95...als ik niet binnen een week reageer ben ik begin november mijn aansluiting kwijt.

Schandalig als je het mij vraagt om op deze wijze mensen voor het blok te zetten, geef me op z'n minst 6 weken notice om een andere provider te zoeken en over te stappen...zijn er nog meer mensen eigenlijk getroffen door dit soort achterlijke praktijken van InterNLnet?
Als je niet in de database van fiberworld voorkomt zul je ook geen rekeningen van ze gehad hebben. Wat InterNLnet nu doet is alle lijnen die in geen enkel fiberworld systeem voorkomen (maar wel bij BBNED actief zijn onder Fiberworld) een laatste kans geven om daar een actieve lijn te houden.

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
denan schreef op zaterdag 25 oktober 2008 @ 22:14:
[...]

Als je niet in de database van fiberworld voorkomt zul je ook geen rekeningen van ze gehad hebben. Wat InterNLnet nu doet is alle lijnen die in geen enkel fiberworld systeem voorkomen (maar wel bij BBNED actief zijn onder Fiberworld) een laatste kans geven om daar een actieve lijn te houden.
Er is anders keurig elke maand geld van mijn rekening afgeschreven, ga ze dus ook een fax met afschriften en een kopie van mijn contract sturen + kopie van de brief van Fiberworld over de overname waarin vermeld staat dat er geen prijswijzigingen doorgevoerd gaan worden.

• denan
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-11 14:04
Je zou niet de eerste klant zijn waar fw niets van weet maar die toch facturen krijgt en een dienst afneemt :) Stuur mij anders na het posten van die brief een email op denan@inter.nl.net dan zal ik eens naar de mogelijke oplossingen kijken.

Verwijderd

Wie kan mij helpen? Ik ben vorig jaar van Fiberworld naar InterNLnet overgegaan. Nu ga ik naar Alice. Bij Fiberworld werden er geen ontkoppelingskosten berekend mits men bij BBned blijft. InterNLnet zou zich aan alle Fiberworld-afspraken conformeren. Toch brengt InterNLnet nu afsluitkosten bij mij in rekening (Alice is ook BBned). Ik moet nu aantonen dat dit niet van toepassing is.

Wie heeft nog ergens de Algemene Leveringsvoorwaarden (ALV) van Fiberworld als pdf-bestand? Of een ander bewijs? De website van Fiberworld is natuurlijk niet meer bereikbaar, bij de KVK is er niets. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
Pagina: 1