[iPhone] Email account werkt niet in de Mail app

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:34
Heb sinds vrijdag twee iPhones en wil daar graag de mail instellen.
Dat lukt me niet zowel als een casema mail adres en me eigen domein.

Buiten dat om lukt het mij ook niet om email in te stellen van mijn eigen domein in de applicatie mail op mijn mac. Vreemd genoeg lukt het mij wel met dezelfde gegevens in entourage.
Dus was het nooit zo'n probleem geweest in het verleden maar nu het ook niet in mijn iPhone werkt reist bij mij toch de vraag of dat apple niet met mijn domein aan kan (pop gegevens zijn gewoon mail.mijndomein.nl) of dat ik iets verkeerd doe ware het niet dat het in Entourage wel werkt.

Iemand enig idee?

[edit]
De accounts (van casema en mijn eigen domein) werken wel in Mobile Me

[ Voor 6% gewijzigd door nils7 op 18-07-2008 11:35 ]

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:09
Ligt soms ook aan de voorwaarden van je dataplan van je aanbieder. Ze kunnen je bijvoorbeeld dwingen tot een zakelijk abonnement door de pop3/imap poorten te blokkeren (uitgaand) op een consumenten abo waarop je volgens de voorwaarden alleen mag 'surfen'.
Wat ook kan zijn is dat het connectende ip geblacklist staat op de server die je connect. Bijvoorbeeld Vodafone staat erom bekend dat ze alles over een paar ip's routeren. Met duizenden verbindingen per ip wil je nog wel eens wat falende logins creeren per ip. :P
Oh ik ga er nu vanuit dat je verbindt via je GSM/UMTS provider, niet via WLAN.
Algemeen: check je wel/niet SSL gebruik.
edit: nu lees ik pas dat op je Apple mac 'mail' het ook niet doet... Wat is de foutmelding dan?

[ Voor 7% gewijzigd door gertvdijk op 18-07-2008 11:42 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
Krijg geen foutmelding hij verstuurd gewoon niks.
Ontvangen werkt volgens mij wel goed alleen doordat entourage altijd op de achtergrond staat pakt die
alles weg.

Zit nog gewoon op de mac.

Over de iphone ik zit daarmee met t-mobile. gewoon zoals het hoort.
Op me oude telefoon werkte het wel dus de iphone zou geen uitzondering moeten zijn.

NIO ET5 | Tesla Model Y LR | iRacing Profiel | To finish first, you first have to finish!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13:05
Tip: het forum heeft automatische regelafbreking, dus je hoeft niet op enter te drukken voor een volgende regel, dat lees ook een stuk prettiger.

Maar waar heb je nu precies problemen mee? Je post is niet echt duidelijk. Je kunt alleen geen email versturen? Dat is logisch, de meeste aanbieders bieden alleen SMTP server aan als je via hun verbinding maakt. Je kunt dan de server van T-Mobile of Gmail gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nils7
De accounts op me iphone maakt hij niet eens aan.

Op me mac kan ik ze wel aan maken maar daarbij verstuurd hij ze niet. Met mail.
Wel met entourage. En dan maak ik gebruik van dezelfde gegevens.

PS wat is de smtp van gmail dan? Heb die van t-mobile geprobeert maar daarbij lukt het niet.

PS2 net even een screenshot gemaakt van de melding die ik krijg:
Afbeeldingslocatie: http://www.vanilladj.nl/images/stories/rubbish/Picture%202.png