HDD DOA ?

Pagina: 1
Acties:

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 22:02
Hallo,

Zojuist ben ik voor me werk begonnen aan een zelf-bouw pc die als mediacenter in een presentatieruimte moet dienen. Alles werkt, maar de hardeschijf maakte bij de eerste boot gelijk al een paar vreemde tikken. De welbekende.

De moed zakte al snel in de schoenen maar ging toch door. Toch werd de hardeschijf herkent in de bios en gaf alles netjes aan. Eenmaal aangekomen in de windows setup en bij het plaatsten van de eerste windows xp bestanden bleef de hardeschijf hangen. De installatie ging niet verder.
Toen ik ging luisteren was er een constant geluid dat ik niet kon thuisbrengen.

Na een reset werd de hardeschijf ook niet meer herkent en de motor ging steeds langzaam en snel draaien met wat "normale" geluidjes.

Ik mag er nu dus wel van uit gaan dat deze hardeschijf verleden tijd is ? Ik heb geen andere systemen om in te testen, gezien het de enige zelfbouw is en ik niet aan de gehuurde bedrijfspc's ga zitten knutselen.

Deze hardeschijf heb ik bij AZERTY vandaan (met de rest van de pc onderdelen). Nog nooit een RMA verstuurd, maar mag verwachten dat een hardeschijf snel vervangen kan worden ? (waarbij je er niet 10 weken op hoeft te wachten?). Ik heb nu vakantie (3 weken) dus zolang heb ik de tijd om te wachten. Anders maar een nieuwe bestellen tegen die tijd.

Maargoed, de vraag D(OA) ? Ja of nee ?

Afbeeldingslocatie: http://www.techzine.nl/f/g/70593phpumKWPq.jpg

Verwijderd

daar kun je rustig vanuit gaan ja, heb je geen andere pc om even de harde schijf te testen ?

• the-edge
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 11:21
Ja.

^^
Ik heb geen andere systemen om in te testen, gezien het de enige zelfbouw is en ik niet aan de gehuurde bedrijfspc's ga zitten knutselen.
Like, read.

[ Voor 96% gewijzigd door the-edge op 18-07-2008 11:27 ]

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:28
Eventjes testen met WD Data Lifeguard om zeker te zijn. Maar zeer waarschijnlijk een gevalletje DOA ja.

Als je die uitslag ook meldt bij Azerty bestellen ze wellicht meteen een nieuwe schijf voor je. Dan is het binnen een week geregeld lijkt me.

[ Voor 41% gewijzigd door Fauna op 18-07-2008 11:53 ]

• BLACKfm
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 14-02 22:02
Geen ander systeem om in te testen (op me werk), en ik neem die spullen niet mee naar huis. Gezien dit eigenlijk al me vrijedag is voor de vakantie en ik geen zin heb om nog eens terug te komen IN me vakantie.

Ik heb ondertussen al een RMA aangevraagt en zie wel waar het schip strand. Beetje feedback voor me eigen gedachten is altijd handig. Dus bij deze dus maar DOA verklaard.

Bedankt :).

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12-02 00:27

Big Womly

Live forever, or die trying

kun je hem dan niet op een externe controller aansluiten en via USB proberen aan te spreken?

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:17
Azerty en RMA, arme jongen...

Heb daar nog es 2 WD's besteld die ook DOA aan kwamen, deden gewoon helemaal niets behalve tikken. Terug gestuurd, na dik drie weken stuurden ze me 1 HD op dus ik meteen in de mail geklommen waar de andere bleef. Lang verhaal, komt er in het kort op neer dat ik die eikels een maand lang heb moeten overtuigen dat ik toch echt TWEE HD's besteld en betaald had en dat ik er maar 1 ontvangen had. Eerst beweerden ze wel twee schijven opgestuurd te hebben, vervolgens dat ik er maar eentje betaald zou hebben etc etc. Nee, ik koop er nooit meer (ook na andere RMA's met een hoop gezeur) maar als ik jou was zou ik er wel goed achteraan gaan zitten...

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Cubefanatic schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:10:
Azerty en RMA, arme jongen...

Heb daar nog es 2 WD's besteld die ook DOA aan kwamen, deden gewoon helemaal niets behalve tikken. Terug gestuurd, na dik drie weken stuurden ze me 1 HD op dus ik meteen in de mail geklommen waar de andere bleef. Lang verhaal, komt er in het kort op neer dat ik die eikels een maand lang heb moeten overtuigen dat ik toch echt TWEE HD's besteld en betaald had en dat ik er maar 1 ontvangen had. Eerst beweerden ze wel twee schijven opgestuurd te hebben, vervolgens dat ik er maar eentje betaald zou hebben etc etc. Nee, ik koop er nooit meer (ook na andere RMA's met een hoop gezeur) maar als ik jou was zou ik er wel goed achteraan gaan zitten...
Misschien is het dan handig om direct via de fabrikant te doen. Heb ik zelf wel eens gedaan met een Samsung schijf en dat ging vrij snel. Volgens mij is het sowieso beter om op die manier te doen omdat de webwinkel em toch naar de fabrikant stuurt.
Pagina: 1