Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Browserprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met een aantal browsers. Ik geraak namelijk niet meer verbinden met internet. IE gaat nog steeds, maar Firefox gaat niet meer.
Krijg altijd dezelfde standaard melding:
Fout bij verbinden
Firefox kan geen verbinding maken met de server op nl.start2.mozilla.com.

Hoewel de website lijkt te bestaan is het de browser niet gelukt ermee te verbinden.

* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar? Probeer het later opnieuw.
* Kunt u ook geen andere websites bezoeken? Controleer de netwerkverbinding van de computer.
* Wordt uw computer of netwerk beschermd door een firewall of proxy? Onjuiste instellingen kunnen een goede werking tijdens het webbrowsen verstoren.
De foutmelding is woensdag begonnen nadat ik ik de nieuwste update (2.0.X) had geinstalleerd. Daarna heb ik Firefox 3 geinstalleerd, maar die gaat nu dus ook niet. Firewall laat Firefox door, en het probleem doet zich ook voor als m'n firewall af staat...

Extra info: Als ik naar de "foutconsole" ga zie ik volgende foutmelding:
Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/fa045780/foutmelding.jpg

En die regel 1440 is de volgende: " channel.contentType = "application/vnd.mozilla.maybe.feed"; "

Vandaag probeer ik dan maar Opera te installeren, maar tot m'n grote verbazing heb ik daar identiek hetzelfde probleem mee...
Fout!
Verbinding met server mislukt

Het adres http://www.XXXXXX dat u probeerde te bereiken, is momenteel niet beschikbaar. Controleer of het webadres (de URL) goed is geschreven, probeer daarna de pagina te herladen.
Overtuig u ervan dat uw internetverbinding actief is en controleer of andere toepassingen die dezelfde verbinding gebruiken goed werken.
Ook hier is m'n firewall goed ingesteld. Het enige waar ik nu aan kan denken (had dit overtijd toevallig gelezen op een forum) dat een oude firewall die zaken tegenhouden. Heb vorige week een aantal verschillende gratis firewalls geinstalleerd (oa ZoneAlarm), en vervolgens de beste behouden en de andere verwijderd (had er met een aantal problemen met m'n draadloos netwerk). Kan het daar iets te maken mee hebben?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 11:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bon, probleem is opgelost. Het lag blijkbaar aan Norton. Er was een trial van drie maand voorgeinstalleerd op m'n laptop. Nadat deze afgelopen was heb ik Norton verwijderd, maar blijkbaar is er nog een deeltje van die rommel in de achtergrond blijven staan. Via een extra programma'tje heb ik ook die zaken kunnen verwijderen, zodat alles weer perfect werkt...

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Fijn dat je de oplossing nog even post!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate