[testcase] Wildpark Gangelt (Duitsland)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend een tripje gemaakt naar het wildpark in Gangelt.

Zag dat ik vergeten was testcase in de topic title te vermelden. Het gaat dus om een testcase.

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/gangelt1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/gangelt2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/gangelt3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/gangelt4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.sjizo.net/gangelt5.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfix: [testcase] toegevoegd.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
thnx zoefff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Tip: Probeer iets meer te werken aan je compositie. Belichting en scherpte zijn best goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schonhose
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:01

Schonhose

Retro Icoon

#3 en #4 vind ik nog wel redelijk geslaagd. Overigens lijken de foto's niet echt scherp te zijn maar dat kan komen door het resizen.

Van #5 stoort mij de achtergrond een beetje, maar hier heb je verder geen invloed. Overigens vind ik het wel een krappe crop, je hebt zowel boven als onder weinig ruimte meer over. Misschien zou portretstand hier wel beter gestaan hebben.

#1 en #2 hebben het onderwerp in het midden. Ik zou voor #1 een andere uitsnede kiezen waarbij ik zelf zou uitkomen op een portretstand met de vogel aan de rechterkant. Overigens wel een mooie foto.

#2 doet me nog steeds vrij weinig, misschien dat een crop nog helpt maar persoonlijk vind ik het een beetje een snapshot.

"The thing under my bed waiting to grab my ankle isn't real. I know that, and I also know that if I'm careful to keep my foot under the covers, it will never be able to grab my ankle." - Stephen King
Quinta: 3 januari 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:46

Sharky

Skamn Dippy!

Niky schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:37:
Tip: Probeer iets meer te werken aan je compositie. Belichting en scherpte zijn best goed!
Compositie kan misschien wat beter soms maar valt me niet meteen op, het is juist de scherpte die ik mis.

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:57

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Sharky schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:59:
[...]

Compositie kan misschien wat beter soms maar valt me niet meteen op, het is juist de scherpte die ik mis.
Ik denk dat je niet alleen scherpte mist, maar ook contrast. Meer contrast geeft ook een groter gevoel van scherpte en die combi maakt het geheel een stuk beter.

Ik zou de TS aanraden om nog even de doka in te klimmen en wat nabewerking overnieuw doen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor het commentaar en de tips. Heb mijn camera nog niet zo lang en dit was de eerste keer dat ik iets van bewerking heb gedaan met lightroom. Als ik dit weekend nog tijd heb zal ik nog eens gaan bewerken met lightroom, kijken of ik er nog iets beters van kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Afgezien van het technische verhaal zoals scherpte en contrast, kan ik nog wel iets fundamenteels opmerken. De onderwerpen zijn naar mijn inziens namelijk matig geïsoleerd, daardoor krijg je een vrij duidelijke omgeving eromheen die afleid (en dan doel ik meer op 2 + 5 en in wat mindere mate 1).

Het kijkt immers wat lekkerder als het gebied om de diertjes wat meer out-of-focus is, vind ik persoonlijk.

Misschien daarom de volgende keer oefenen met je onderwerp wat meer in-the-picture te krijgen.
Dat kun je bereiken door een lagere diafragmawaarde te kiezen, maar meer door verder in te zoomen / dichter bij het diertje komen (of allebei) :)

Vooruitlopend op dat, zou een volgende stap kunnen zijn om dan te wachten op een bijzondere gebeurtenis. Als je het echt goed wilt doen vereist dierentuinfotografie veel geduld om te wachten tot je een sprekend moment krijgt. Lekker aan het observeren slaan; verkrijg je ook nog veel inzicht door! :)

[ Voor 64% gewijzigd door Silent Thunder op 18-07-2008 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:15
En iets anders totally offtopic, in je sig staat 17-55 kitlens. Dit moet natuurlijk de 18-55 kitlens zijn. Anders is het een behoorlijk prijzige lens bij een 400d kit ;)..

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
offtopic:
Wat 1mm verschil al niet kan uitmaken :-P

[ Voor 8% gewijzigd door Silent Thunder op 19-07-2008 13:37 ]

Pagina: 1