WDS/RIS Server 2008 Driver Problems

Pagina: 1
Acties:

• AcidBanger
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 24-01 15:37
Ik heb een vraagje over Windows Server 200 en dan vooral over RIS/WDS.
Ik heb net server helemaal geïnstaleerd alle functies erop gezet. Ik heb ook eerste instalatie kopie er al op draaien. Nu wil ik graag weten wat de beste manier is om drivers erin te laden zodat dat allemaal automatisch gaat. Zou ik dan het best vLite kunnen gebruiken om die images klaar te maken of zou ik het moeten doen door de drivers toe te voegen in de mappen op de server.

Het probleem is namelijk zo dat ik 6 computers continu tegelijk moet kunnen instaleren en ze hebben verschillende moederborden want we bouwen niet elke keer dezelfde PC's en ook niet met dezelfde versies van windows dus ik moet iets van 11 verschillende soorten images ook op de RIS/WDS server hebben. En ik heb al gemerkt dat sommige PC's niet via RIS kunnen geïnstalleerd worden omdat ze de netwerkdriver missen en ik wil dus weten als ik driver toe zou voegen via nLite/vLite of hij daan gelijk ook die drivers herkent of dat ze toch op een andere manier erin geladen moeten worden.

Ik heb ook al op google gezocht maar niemand heeft bijna nog ervaring met server 2008, wij hebben als bedrijf ook onze licentie pas eergister binnen gekregen maar i khoop dat jullie me kunnen helpen !!! :) :) :) Sorry voor de grammatica :P die zit er dus bijna niet in...

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Heb je eigenlijk uberhaupt wel in de WDS documentatie gekeken?
Daar wordt verwezen naar de WAIK waar jouw vragen namelijk in beantwoord worden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AcidBanger
Ok super ik ga dat even proberen ik laat wel horen of het is gelukt of niet. Heb nu wel al de images toegevoegd voor Server 2008 ga zo testen of alles goed staat ingesteld en of hij die image al over kan zetten. Bedankt voor de hulp tot zover, wel jammer dat ze die Documentatie niet gelijk erbij hebben gegeven we krijgen elke keer gewoon CD's met licenties en voor de rest niks erbij.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

AcidBanger schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:05:
wel jammer dat ze die Documentatie niet gelijk erbij hebben gegeven we krijgen elke keer gewoon CD's met licenties en voor de rest niks erbij.
....

En via welk medium doe je nu (op dit moment) je kennis op?
Juist ja, Internet.
Daar waar ook Technet enzo te vinden is ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• AcidBanger
Er is ergens iets fout gegaan met instellen en kan het niet vinden dus ga de server weer opnieuw instaleren... Gelukkig heeft die documentatie wel geholpen ging al stuk beter en werd allemaal wat duidelijker. Weet iemand ook toevallig hoe je een PC van een image van de server kan laten opstarten en dan niet een Windows installatie image maar een Live CD ( ERD Commander/ DART ) want het is maar een ISO van 140mb dus dat zou in feitte makkelijk over netwerk gepompt kunnen worden met 1gigabit en dat scheelt voor mij weer CD's pakken en opbergen :) . als daar een manier voor is zou dat super zijn want dan kan ik elke live bootable CD die ik hier heb er mee kunnen streamen hoef ze ook niet opnieuw te fikken als ik ze kwijt ben :)

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
In de eerste zin van je startpost is het laatste woord je antwoord, de documentatie wel goed gelezen?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1