Toon posts:

wel netwerkverbinding, geen internet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Via mijn wireless USB (Sitecom) heb ik contact met het netwerk in huis (verbinding: 'uitstekend'). Het MAC-adres van de USB is toegevoegd aan de firewall en in het MAC-filter van de router (ik zie mijn pc ook toegevoegd staan), maar toch lukt het me niet op internet te komen.

Ik gebruik Windows XP en heb de pc gedefragmenteerd en de Windows-cd erin gegooid om eventuele kapotte onderdelen te repareren, maar geen resultaat. De router en modem heb ik ook al een aantal keer gereset, ook zonder resultaat.

Hier wat screenshots om e.e.a. te verduidelijken:

Dit zie ik als ik opdrachtprompt ipconfig/all geef:
http://img297.imageshack.us/my.php?image=ipconfigalliq4.jpg

En dit als ik ipconfig/renew intik:
http://img244.imageshack....mage=ipconfigrenewis4.jpg

MSN geeft een probleem met DNS en keypoorten aan:
http://img297.imageshack.us/my.php?image=msncheckfn9.jpg

De netwerkverbindingsgegevens:
http://img293.imageshack....erbindingsgegevensxu6.jpg

En de eigenschappen van de netwerkverbinding.
http://img293.imageshack....schappennetwerkverhv8.jpg
Verder staan in deze lijst nog de volgende onderdelen (alles aangevinkt):
-Stuurprogramma voor netwerkcontrole
-NWLink NetBIOS
-NWLink IPX/SPX/NetBIOS-compatibel transportprotocol
-AEGIS Protocol (IEEE 802.1x) v3.4.3.0
-Microsoft TCP/IP versie 6
-Internet-protocol (TCP/IP)

Ik hoop dat iemand me kan helpen! _/-\o_

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Je PC krijgt geen IP adres van de router. Werkt het bekabeld wel? Wat als je statische adressen inklopt?

Verwijderd

Topicstarter
Als ik statische IP-adressen invoer krijg ik dezelfde melding (fout in DNS en keypoorten). Als ik statische DNS-gegevens invoer ook...

Bekabelen probeerde ik al, daar krijg ik ook verbinding met de modem mee (netwerkkabels dus goed aangesloten), maar ook kan ik dan het internet niet op.

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

Je krijgt op dit moment gewoon geen IP adres van je router. Staat DHCP op dat ding wel aan? Als je een andere computer aansluit op dat ding, werkt alles dan wel gelijk?

Vicariously I live while the whole world dies

Verwijderd

Topicstarter
Bedoel je met dat ding de router? Dus DHCP op de router? Dat denk ik wel (kan nu niet controleren want zit op m'n werk ;)). Als een andere (ook op het netwerk geregistreerde) laptop of pc verbinding probeert te maken met het netwerk, werkt het wel.

Of moet je op de router per IP-adres aanvinken of je DHCP wil inschakelen?

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Je moet DCHP inschakelen om een dynamisch ip adres van de router te verkrijgen. Probeer altijd eerst bekabeld te installeren, hierna je draadloze verbinding configureren.

Daarnaast, een router is gemaakt om een internet verbinding contstant te behouden. Hiervoor moet deze volledig geconfigureerd worden, bijv bij zoals @home een computernaam ingevuld worden om de verbinding te maken. Andere providers gebruikersnaam + wachtwoord.

Probeer of internet uberhaupt werkt, dus direct op het modem je pc aansluiten. Dan een router instellen..

Succes!

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

• TheZoo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 14:07

TheZoo

Animals Behind Bars

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:28:
Als ik statische IP-adressen invoer krijg ik dezelfde melding (fout in DNS en keypoorten). Als ik statische DNS-gegevens invoer ook...
En welke statische ip-adressen en dns gegevens voer je in?

We may be humans, but we are still animals.
We are immortal for a limited time.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het geprobeerd met deze gegevens:

IP: 169.254.192.204
subnet: 255.255.0.0
subnetmasker: 196.254.192.204

dns 1: 213.73.255.5
dns 2: 213.73.255.55

• ResuCigam
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-03 16:51

ResuCigam

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:51:
Ik heb het geprobeerd met deze gegevens:

IP: 169.254.192.204
169.254.xxx.xxx is een IP adres wat windows je geeft als je DHCP geen antwoord geeft. Hiermee kan je geen verbinding met internet maken.

[ Voor 8% gewijzigd door ResuCigam op 18-07-2008 14:00 ]

We do what we must because we can.

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-03 16:32
Is je WLAN beveiligd, zo ja wel de juiste settings ingegeven op clientnivo, lees pc/notebook ?

En idd, dat 169.x ip adress krijg je van Windows intern. Is een soort dummy dus. Waarom mag Bill weten...

Kan je allereerst van een werkende pc/notebook ook de settings plaatsen als je op 1 van die machines ipconfig /all intikt.
tip:je kan in commandprompt door rechtermuisklik markeer te kiezen, relevante info te markeren met je muis en op enter te drukken, de betreffende info op je klembord zetten. Daarvanuit kan je dan plakken in een post hier bijv. dus ipv plaatjes/screenshots.

Tevens wat meer info zoals merk&type router etc zou handig zijn om je probleem op te lossen.
Je hebt Windows XP zeg je, welk Servicepack(s) zijn er geinstalleerd.

Wat defragmenteren hiermee te maken heeft.... je zal wel ten einde raad zijn geweest zal ik maar aannemen. Of heb je weinig verstand van netwerk en bijbehorende zaken ? Is geen schande, maar indien dit zo is, wel erg relevant.

[ Voor 40% gewijzigd door Yippie op 18-07-2008 14:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
WLAN is inderdaad beveiligd, het wachtwoord heb ik op de pc gewoon ingegeven (daarom heb ik ook gewoon verbinding neem ik aan), zijn er nog andere plaatsen op de pc waar je deze beveiliging moet opgeven?

De settings van een werkende notebook kan ik pas na 't weekend plaatsen, dan kan ik pas weer van iemand anders' notebook gebruik maken die op het netwerk zit. Zal ik dan even plaatsen. Waar moet ik dan naar kijken, ipconfig/all?

Ik heb Windows XP home, service pack 2.
Router: SMC Barricade, type heb ik wel opgezocht maar heb ik niet bij de hand... (volgt!)

In ieder geval bedankt voor de hulp tot dusver...

Van netwerken weet ik inderdaad weinig (heb voorheen altijd direct naar modem, met kabel internet gehad) en ik ben inderdaad de wanhoop nabij! ;)

• Yippie
Na het weekend ? Als je zo lang kunt wachten prima, maar kan je hem tot die tijd bedraad aansluiten en nog eens kijken of je IP adres krijgt en zo ja welke.

Post dus ook even wat je ziet via:
Start>Run>Type CMD>ToetsEnter>Type IPCONFIG \ALL>Toets Enter

Eventueel voor het aansluiten de router even uitzetten en na paar seconden aanzetten.
Heb je trouwens een pc of notebook ?

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 18-07-2008 21:27 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een pc, maar ook met een notebook (gisteren geprobeerd) krijg ik een DNS- en proxyprobleem. |:(

Bedankt voor de bekabel-tip, vanavond zet ik de laptop van mijn huisgenoot (die dus wel internet heeft en op hetzelfde netwerk is aangesloten - en die in de router kan!) naast mijn pc en post ik hier wat ik zie.

• redfox314
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-03 10:17
offtopic:
[quote]Yippie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 14:06:

En idd, dat 169.x ip adress krijg je van Windows intern. Is een soort dummy dus. Waarom mag Bill weten...

[/quote]

Die 169.x adressen zijn een backup mechanisme voor als er geen dhcp aanwezig/online is. men gebruikt dan een techniek genaamd APIPA (Automatic Private IP Addressing) voor. Deze deelt ip adressen in de private range 169.254.0.0/16 uit. De clients dienen dan met ARP te verifieren of ze een uniek adres hebben en regelmatig te kijken of er een DHCP server is.

heeft de router geen MAC filtering aangeschakeld? Die kan zowel op het draadloos als op het bedraad netwerk actief zijn.

Verwijderd

Topicstarter
MAC-filtering is ingeschakeld, maar het fysieke adres van de wireless USB is hieraan toegevoegd en toch lukt het niet... ik heb nu in de router even de firewall uitgeschakeld, heb vervolgens de router gereset en de pc opnieuw opgestart, maar zelfs dan krijg ik nog de DNS- en proxymelding! Dat kan het dus ook niet zijn...

Ik zit nu op de laptop van mijn huisgenote, die heeft dit staan als je ipconfig/all intikt:

Ethernet-adapter dradloze netwerkverbinding:

Fysiek adres: (haar fysieke adres)
DHCP ingeschakeld: ja
Autom. configuratie ingeschakeld: ja
IP-adres: 192.168.2.101
Subnetmasker: 255.255.255.0
Standaardgateway: 192.168.2.1
DHCP-server: 192.168.2.1
DNS-servers: 192.168.2.1
Lease verkregen: 21 juli 2008 19:58
Lease verlopen: dinsdag 22 juli 19:58

Verwijderd

Topicstarter
in de router staat:

DHCP Client Log
View information on LAN DHCP clients currently linked to the wireless router.

Daar staat wel de notebook bij waar ik nu op werk, maar niet de pc die ik zojuist heb toegevoegd aan de router. Ook niet na beide opnieuw opgestart te hebben en de modem en router te hebben gereset. Iemand suggesties? :s

• Yippie
Kijk, daar kunnen we wat mee.

De bron is dus de DHCP server 192.168.2.1.
Als je dat nou is intikt in je internetbrowser op die pc/laptop dan zou je in het menu moeten komen van de router of modem of switch w/e. Laat even waar je in komt, je zou aan het startscherm en merk moeten kunnen zien of je op de modem of router komt, tenzij dit 1 apparaat is.

Het is nu de vraag welk apparaat IP's uitdeelt, die zou de modem moeten zijn, maar kan ook je router zijn, wat ik eerder gok. Als ik het goed begrijp, werkt het wel als je bekabeld inplugt op de router, maar niet wireless, klopt dit ?

kan je even een simpel schetsje geven van je setup, dus zoiets:
Modem>router>USB wireless ( USB stick ? ) >pc\laptop

• Yippie
Verwijderd schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:35:
in de router staat:

DHCP Client Log
View information on LAN DHCP clients currently linked to the wireless router.

Daar staat wel de notebook bij waar ik nu op werk, maar niet de pc die ik zojuist heb toegevoegd aan de router. Ook niet na beide opnieuw opgestart te hebben en de modem en router te hebben gereset. Iemand suggesties? :s
Misschien staat DHCP uit op de router, en deelt je modem ip's uit.
Als je me vorige post even doorleest en antwoord zou dat snel moeten blijken.

Verwijderd

Topicstarter
Klopt, dan kom ik in het menu van de router. DHCP staat daar gewoon ingeschakeld:

Home Network (LAN)
IP Address 192.168.2.1
Subnet Mask 255.255.255.0
DHCP Server Enabled
Firewall Enabled
UPnP Enabled
Wireless Enabled

Dit is idd de router, die deelt dus IP-adressen uit, klopt dat? Aan alle pc's in huis, maar niet aan die van mij. Hmm....

Bekabeld inpluggen in de router werkt helaas ook niet, zou het dan toch aan de instellingen op mijn pc moeten liggen?

Setup in het kort: modem >> router >> USB Wireless stick >> pc

Verwijderd

Topicstarter
(en waar ik nu op werk is dus hetzelfde, maar dan router >> laptop

• Yippie
ok, zijn we weer een stap verder, dan is alles goed aangesloten, maar dan denk ik dat het hem in de beveiliging van je WLAN zit.
Zet de beveiliging is uit en kijk dan is of het wel werkt.

Gebruik je overigens software van de fabrikant van de USB Wifi dongle of de ingebouwde Windows software om verbinding te maken.

Verwijderd

Topicstarter
YEAH! Ik heb weer internet!! Uiteindelijk heeft een vriend van mijn huisgenoot, die netwerkbeheerder is, alles gereset en opnieuw geconfigureerd. Waar het probleem ´m nu precies in zat weet ik niet, maar het had waarschijnlijk met de beveiligingsinstellingen van de router en de instellingen van mijn Wireless USB te maken. Nog bedankt voor alle hulp! :D

• Yippie
Dat vermoeden had ik al, en was ook de volgende stap die ik met je wilde doornemen zie vorige post.
Afijn, blij dat het probleem is opgelost, zou hem nog wel vragen wat het nou was zodat je niet in herhaling kan treden.
Pagina: 1