Toon posts:

Logitech z-5500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het proberen om zo kort mogelijk te houden.Men verhaal is zo,ik heb al enkele maanden geleden men z-5500 gekocht en is een uitstekende set maar als ik men set met L en R aansluit werkt men achterste boxen niet 100 percent ik krijg alleen de beat van het liedje en geen stem bijna je hoort het stem maar zeer laag en zeer onduidelijk maar als ik een orginele film via men dvd speler met een coaxiale kabel aansluit werkt die perfect maar als ik een gewone mp3 cd erin zet heb ik de zelfde probleem ook met de coaiale kabel.Maar de voorste boxen en de center is altijd perfect.
Kunnen julie mij helpen?

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 21:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Komt waarschijnlijk omdat die dvd een 5.1 geluid ondersteunt en je mp3 niet.
mp3 is stereo, dus zou je alleen de frontspeakers horen

[ Voor 29% gewijzigd door AndereKoekoek op 18-07-2008 09:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
dan is deze set geen cent waard dan heb ik 300 euro betaalt om een film te bekijken ?Dan had ik beter een home cinema gekocht.

Verwijderd

dan had je het zelfde gehad ;) als ik eeen pc aan sluit op onze home cinema dan zegt de reciever ook van je hebt 2.0 tot je een film gaat kijken dan is die 5.1 of dts

• Alaksandus
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:59

Alaksandus

Vae puto deus fio

Je kunt natuurlijk ook de pod van de z-5500 op 2xstereo zetten. Op die manier gaat het geluid ook over je achter speakers

Als een god in Nijmegen.

Verwijderd

Topicstarter
Coronaextra schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 09:56:
Je kunt natuurlijk ook de pod van de z-5500 op 2xstereo zetten. Op die manier gaat het geluid ook over je achter speakers
maar dan werkt men center speaker niet dan heb ik weeral een probleem en de sub woofer werkt ook dan niet perfect geeft minder bass dan movie effect of music effect

• Depress
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-02 16:54
Op 2x Stereo worden nog steeds je bastonen over de bass gestuurd. Er zit een filter in je Pod die dat regelt.

En het is vrijlogisch dat er over de center speaker niks komt met stereo geluid. Stereo is 2 kanaals. Je kan niet zomaar even wat geluid bij verzinnen.

Verwijderd

Topicstarter
maar bij men onkel is dat niet zo die heeft een home cinema thuis en die krijgt altijd geluid over zijn boxen zelfs bij muziek bij hem moet het niet 5.1 zijn effecten zullen anders zijn dan een 5.1 maar bij men onkel werkt die 100 percent,hoe kan dat ?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-02 18:46
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:00:
[...]

maar dan werkt men center speaker niet dan heb ik weeral een probleem en de sub woofer werkt ook dan niet perfect geeft minder bass dan movie effect of music effect
Dan moet je een DD5.1 Live kaart kopen in de PC , kan je 5.1 naar je versterk versturen.
* Termi fluistert zachtjes, volgens mij doen we aan probleem verplaatsing :').

Verwijderd

Topicstarter
maar ik sluit ze niet op men pc maar op men dvd of tv

• AndereKoekoek
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-02 21:02

AndereKoekoek

Ping! Pong?

Ik heb op een kamertje boven ook een tv staan met een x530(cheap) set erop van logitech.
Deze geeft volgens mij ook muziek over alle boxen, maar heb hem wel analoog aangesloten via de tulpstekkers. Ik heb zelfs een kabeltje voor mijn iPOD en dat komt ook over alle 5 de boxen, dus het zou wel mogelijk moeten zijn.

Weet niet of jij hem digitaal hebt aangesloten of niet? Ken zelf de 5500 set en de mogelijkheden daarvan niet

Verwijderd

Topicstarter
ik heb ze allebij geporbeerd analoog en digitaal hoe heb je het met het tulpstekkers gedaan welke instellingen waar heb je het aangesloten en zo...

• Evinyatar
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 09:47
Als je wilt dat de center speaker ook mee gaat moet je hem op PLII Music zetten. Dan kan je zelfs instellen hoe "breed" het geluid moet zijn (zie "Settings" knopje).

Verwijderd

Topicstarter
Evinyatar schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 11:46:
Als je wilt dat de center speaker ook mee gaat moet je hem op PLII Music zetten. Dan kan je zelfs instellen hoe "breed" het geluid moet zijn (zie "Settings" knopje).
als je mijn vraag opnieuw leest dan zal je lezen dat het probleem is als ik die ôp PLII Music zet dan werkt men achterste boxen niet 100 percent ik moet die altijd op x2 zetten maar dan werkt men center niet

• Shunt
  • Laatst online: 09:16

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:33:
[...]

als je mijn vraag opnieuw leest dan zal je lezen dat het probleem is als ik die ôp PLII Music zet dan werkt men achterste boxen niet 100 percent ik moet die altijd op x2 zetten maar dan werkt men center niet
Wat is er nu zo moeilijk aan ??
je hebt een 2.0 bron en je wil daar een 5.1 geluid van maken dan gaat hij down mixen of up mixen.
De stemmen zullen gefiltert worden door de chip die dit regelt in de controle pod(volume regeling enzo). Deze chip zal proberen het geluid over alle speakers te sprijden de stemmen (zo ver mogelijk op de center) de hoofd geluiden over de fronts en de bij geluiden over de rears. Zo moeilijk is dat toch niet ?

Als je "echt 5.1" geluid voor muziek wil hebben moet je een 5.1 Bron DVD met muziek pakken. En dan alles digitaal aan sluiten. Of een betere versterker hebben (eentje waarschijnlijk al meer zal kosten dan je logitech setje DOH)

En why zou je ook op je center geluid willen heben met muzkiek daar zit niet echt meer waarde aan aangezien 90% van het geluid toch van de subwoofer af komt met die logitech set.

[ Voor 6% gewijzigd door Shunt op 18-07-2008 14:29 ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Topicstarter
dus als ik het niet verkeerd verstaan hebt is dat een normale storing dat ik bij de rear boxen het stem bijna niet hoor en de oplossing zal ik vinden als ik een versterker aansluit bij men logitech z-5500 dan zal het probleem moeten oplossen,heb ik het goed verstaan?

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 15:42:
dus als ik het niet verkeerd verstaan hebt is dat een normale storing dat ik bij de rear boxen het stem bijna niet hoor en de oplossing zal ik vinden als ik een versterker aansluit bij men logitech z-5500 dan zal het probleem moeten oplossen,heb ik het goed verstaan?
Nee je hebt het niet goed " verstaan " ?
Het is geen storing wat jij wilt hebben zal nooit perfect klinken omdat het gewoon een 2.0 geluid blijft waar je mee aan het kwallen gaat en dat naar een 5.1 geluid probeert om te zetten. Dat de stemmen door de achterste boxen bijna niet te horen is komt omdat deze over de center en de twee fronts gestuurd worden omdat stemmen van voren horen te komen.
Ik heb zelf een Marantz ZR 6001 met een surround set van mordaunt short en ook daar is de NEP 5.1 niet zo mooi als een echte 5.1 dvd van de zelfde muziek.

Je kan beter gewoon 2x stero gebruiken dat klinkt gewoon 10x beter het geluid gaat niet eerst door een conversie dat er 3 geluid kanalen bij gaat verzinnen.
ik snap niet wat je fascinatie is met 5.1 geluid voor muziek het heeft totaal geen meer waarde.

[ Voor 7% gewijzigd door Shunt op 18-07-2008 17:17 ]

Game PC

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Als je op de 'test' knop op de AB drukt, klinkt dan alles wel goed?

En ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt, maar met mijn Realtek HD onboardgeval kan ik ook per speaker testen.

En MP3's zijn niet allemaal simpel stereo tegenwoordig, ik schrok mij rot toen ik 'Muse - Supermassive Black Hole' hoorde, daar spelen de achterspeakers ook een rol. En bij sommige nummers (van andere artiesten) hoor ik duidelijk de center voor de zang op mijn Z5500.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Shunt

Shunt

Boe

Resistor schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:46:

En ik weet niet wat voor geluidskaart je hebt, maar met mijn Realtek HD onboardgeval kan ik ook per speaker testen.

En MP3's zijn niet allemaal simpel stereo tegenwoordig, ik schrok mij rot toen ik 'Muse - Supermassive Black Hole' hoorde, daar spelen de achterspeakers ook een rol. En bij sommige nummers (van andere artiesten) hoor ik duidelijk de center voor de zang op mijn Z5500.
ja maar staat je set dan op dolby music ? of gewoon op 6 channel direct ?
als hij gewoon op 6 channel staat dan zul je de muziek met iets anders als winamp moeten luisteren aangezien winamp standaard maar 2.0 geluid ondersteunt. en er zijn multy channel MP3's ja maar die zijn redelijk zeldzaam.

Game PC

Verwijderd

MP3 (MPEG-1 audio layer 3) is bij mijn weten per definitie 1 of 2 kanaals, dus mono of stereo. Wanneer dat bij jou resulteert in meerkanaals weergave heb je waarschijnlijk te maken met encodings van Dolby Surround opnames.

Verwijderd

Topicstarter
Resistor schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 17:46:

als ik op de test knop druk werkt dan alles perfect.
Maar mijn probleem is niet 5.1 geluid.Ik wil weten waarom de stem bij de rear speakers zo dwazelig komt het is als dat er een storing is de beat klinkt beter maar die is ook eigenlijk niet 100 percent en als ik die op 6ch direct zet is het helemaal gedaan met de rear speakers dan werkt die wel maar de beat komt er ook niet meer proper maar dwazelig.En ik wil iets duidelijk maken het gaat niet over om op pc te aansluiten maar op men tv.Met men pc heb ik geen enkele probleem.

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:14
Even voor de duidelijkheid:

je sluit op een uitgang van je TV een kabel aan naar de Z5500. De TV zendt een 2.0 signaal door een kabel naar de Z5500.

Nu kan je dus een keuze maken uit meerdere effecten, waarbij de meeste het NEGATIEVE effect zullen hebben dat die er 4 kanalen bij gaan verzinnen (van 2.0 naar 5.1), wat dus het ''dwarrelige'' effect veroorzaken.

Nu sta je voor een keuze:
A: je kiest een ''effect'' waarbij enkel je front speakers werken, en zet je Z5500 maar wat harder zodat je het ook verderaf van de TV goed kan verstaan.

B: je zendt ZELF die extra kanalen naar de Z5500. Hoe? Je pakt die analoge 3,5 mm. jack van je TV, douwt er 2 keer een splitter op, en sluit vervolgens 3 kabels achterin (van 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack) op de Z5500. Vervolgens heb je dus dat de POD geen 4 kanalen er bij gaat verzinnen, maar 3 keer hetzelfde signaal binnen krijgt.

Het resultaat? Ik heb geen idee, dit is een probeersel. Je zal toch echt zelf moeten experimenteren om te kijken hoe het klinkt.

Als je de mogelijkheid hebt om van het muziekapparaat naar de Z5500 digitaal aan te sluiten, dan moet je dat gewoon doen. Zorg er dan wel voor dat het muziekapparaat niet zélf de zooi gaat decoderen, maar dat hij het signaal gecodeerd stuurt naar de Z5500 (dit heet soms ook wel ''spdif passthrough''). Zo kan de Z5500 er tenminste wat mee.

Verwijderd

Topicstarter
je zendt ZELF die extra kanalen naar de Z5500. Hoe? Je pakt die analoge 3,5 mm. jack van je TV, douwt er 2 keer een splitter op, en sluit vervolgens 3 kabels achterin (van 3,5 mm jack naar 3,5 mm jack) op de Z5500. Vervolgens heb je dus dat de POD geen 4 kanalen er bij gaat verzinnen, maar 3 keer hetzelfde signaal binnen krijgt.
is geprobeerd maar lukt nog altijd niet verzint telkens kanalen bij ik denk dat er geen oplossing ervoor is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 20:15:
Maar mijn probleem is niet 5.1 geluid.Ik wil weten waarom de stem bij de rear speakers zo dwazelig komt het is als dat er een storing is de beat klinkt beter maar die is ook eigenlijk niet 100 percent en als ik die op 6ch direct zet is het helemaal gedaan met de rear speakers dan werkt die wel maar de beat komt er ook niet meer proper maar dwazelig.En ik wil iets duidelijk maken het gaat niet over om op pc te aansluiten maar op men tv.Met men pc heb ik geen enkele probleem.
Google en ik hebben geen idee wat "dwazelig" is, maar ik mag ondertussen aannemen dat je wel doorhebt dat een gewoon stereo signaal niet zomaar door alle speakers van een 5.1 set zal worden weergegeven. Bij puur stereo wordt 't 2.0 (alleen je fronts) of 2.1 (fronts + sub), en bij Dolby Surround wordt 't max. 4.1 (2.1 + center + rears), maar dan moet 't Dolby Surround signaal ook al in het origineel zitten.

Bij de meeste stereo signalen (maakt niet uit of 't MP3 is of niet) is dat niet het geval, en wanneer je dan meer dan 2.1 wilt weergeven ben je doodgewoon het geluid aan het vernaggelen.
En tja, dan kan er zo hier en daar wel 's iets "dwazelig" klinken...

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:17:
[...]

is geprobeerd maar lukt nog altijd niet verzint telkens kanalen bij ik denk dat er geen oplossing ervoor is.
Wij hebben de Z-5500 hier ook op de ps3, geweldig met Dolby Digital etc. MP3 via de ps3, kan je idd via x2 of music upmixen. Inderdaad hoor je meestal de stemmen dan niet door de achterste speakers, maar ik vind het goed klinken bepaalde effecten van achter.

Je kunt schelden op de set, voor dat geld is het een keurige set.

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan,zo te zien is er niets aan te doen .

Julie zijn hartelijk bedankt voor je informaties.
Pagina: 1