Toon posts:

Nieuw in elkaar gezette pc doet niets

Pagina: 1
Acties:
  • 219 views

Verwijderd

Topicstarter
Gisterenavond heb ik de onderdelen voor mijn nieuwe pc ontvangen. Nadat ik, na het zorgvuldig volgen van de handleiding, de hele pc in elkaar had gezet, gebeurde er niets toen ik de pc wilde opstarten. De voeding geeft echter wel elke keer een tik, en de eerste keer een licht knisperend geluid, als ik de stroomkabel aansluit op de achterkant van de pc. Deze tik van de voeding gebeurt overigens ook wanneer ik geen enkele stroomkabel heb verbonden met het moederbord en andere hardware. Wat wel vreemd is, dat als ik wel de voeding aansluit op mijn moederbord, de LED van mijn aan/uit knop gaat branden, ook al heb ik de knop niet ingedrukt...

Kan ik hieruit concluderen dat de voeding van mijn geleverde kast kapot is, of kan het probleem ook aan het moederbord, of iets anders liggen?

Hieronder heb ik het lijstje met de hardware gezet:
  • MSI K9N Neo-F V3
  • AMD Athlon 64 X2,Boxed, 5000+, Socket AM2
  • Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB, DDR2, PC6400, 800 MHz, 2 x
  • Lite-On LH-20A1S
  • Samsung SpinPoint F1,7200RPM, SATA II, 16MB, 640GB
  • Club3D Radeon HD2400Pro Passive LP,256MB, DDR2, PCI Express x16
  • AOpen ES45B, Zilver
  • Club3D Theatron DD 7.1
Alvast bedankt!

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 22-11 23:34
heb je alle stekkers goed aangesloten? Dus ook de extra voor de processor en evt videokaart?
De 'hoofdstekker' op je moederbord ook exta goed aandrukken tot ie klik zegt, enz.
En de aan/uit stekker goed aangesloten; niet verwisseld met reset of iets dergelijks?

Verwijderd

Waarschijnlijk is de voeding te licht.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens stap voor stap door, dan kom je vanzelf het probleem tegen.

Verwijderd

Topicstarter
Er zit een 350W voeding in. Zou dit idd te licht kunnen zijn voor dit moederbord/proc/videokaart combi? (Volgens de troubleshoot is min 400W nodig zie ik..) De stekkers (12V voor proc, en 24 pins voor moederbord) heb ik zeker goed aangedrukt, dus daar kan het niet aan liggen. Maar is het normaal dat de voeding zo'n tik geeft als er niets op aan is gesloten, behalve de stekker in het stopcontact?

Is het mogelijk dat deze te lichte voeding ook het moederbord heeft aangetast?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2008 10:33 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de voeding doordat je deze overbelast hebt piekspanningen richting je hardware heeft afgegeven kan het zijn dat er dingen stuk zijn. Vandaar dat Hangen en Opstartproblemen troubleshooter handig is, op die manier kun je uitsluiten waar het zit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Het is al twee keer genoemd. Nu een derde. Het is sowieso de bedoeling dat je hem doorneemt (en dan niet alleen lezen, maar *doen*!) voordat je een topic opent. Wij kunnen niet ruiken wat er mis is met je PC zonder dat jij zelf aan de slag gaat om het uit te zoeken. En GoT is er niet om het wiel opnieuw uit te vinden, het heeft geen zin dat wij hier in een topic zaken die al in de troubleshooter beschreven staan nogmaals gaan oplepelen.

[ Voor 20% gewijzigd door dion_b op 18-07-2008 13:08 ]

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.