Hallo,
Ik heb een gedeelde excelbestand gemaakt waarin mijn collega's gaan turven voor bepaalde vragen. Om ervoor te zorgen dat op bepaalde tijd niet meer geturfd kan worden, wil ik dat het bestand automatisch wordt opgeslagen en af wordt gesloten. Dat gaat 2x per dag gebeuren. Om mijn collega's een vooraankondiging te geven, wil ik 5 min voordat het bestand wordt opgeslagen en af wordt gesloten een waarschuwingsbericht geven. Ik heb hiervoor de volgende code gebruikt!
Code geplaatste in "ThisWorkbook"
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime TimeValue("09:25:00"), "waarschuwing"
Application.OnTime TimeValue("09:30:00"), "opslaan"
Application.OnTime TimeValue("14:30:00"), "opslaan"
End Sub
Codes geplaatst in "Module1"
Sub opslaan()
ActiveWorkbook.Close True
End Sub
Sub waarschuwing()
MsgBox "Dit bestand wordt automatisch afgesloten"
End Sub
Ik loop tegen de volgende problemen aan:
1. Het opslaan en afsluiten werkt, alleen wanneer ik een andere excel bestand open dan wordt deze afgesloten. Hoe kan ik dit oplossen zodat alleen het excel bestand waarin geturfd wordt afsluit
2. Ik krijg niet het waarschuwingsbericht te voorschijn. Ik ben niet zo'n held in excel, maar volgens mij doe ik iets toch verkeerd.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
Alvast bedankt voor het meedenken
Ik heb een gedeelde excelbestand gemaakt waarin mijn collega's gaan turven voor bepaalde vragen. Om ervoor te zorgen dat op bepaalde tijd niet meer geturfd kan worden, wil ik dat het bestand automatisch wordt opgeslagen en af wordt gesloten. Dat gaat 2x per dag gebeuren. Om mijn collega's een vooraankondiging te geven, wil ik 5 min voordat het bestand wordt opgeslagen en af wordt gesloten een waarschuwingsbericht geven. Ik heb hiervoor de volgende code gebruikt!
Code geplaatste in "ThisWorkbook"
Private Sub Workbook_Open()
Application.OnTime TimeValue("09:30:00"), "opslaan"
Application.OnTime TimeValue("14:30:00"), "opslaan"
End Sub
Codes geplaatst in "Module1"
Sub opslaan()
ActiveWorkbook.Close True
End Sub
Sub waarschuwing()
MsgBox "Dit bestand wordt automatisch afgesloten"
End Sub
Ik loop tegen de volgende problemen aan:
1. Het opslaan en afsluiten werkt, alleen wanneer ik een andere excel bestand open dan wordt deze afgesloten. Hoe kan ik dit oplossen zodat alleen het excel bestand waarin geturfd wordt afsluit
2. Ik krijg niet het waarschuwingsbericht te voorschijn. Ik ben niet zo'n held in excel, maar volgens mij doe ik iets toch verkeerd.
Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen
Alvast bedankt voor het meedenken