Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe kan ik User Agent spoofen voor mobiel ?

Pagina: 1
Acties:

• skatebiker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 22-10 12:54
Steeds meer sites hebben een mobiele versie maar van de andere kant zijn er steeds meer mobiele browsers (iPhone Safari, Nokia browser, Opera Mobile , Opera Mini) die volledige sites kunnen weergeven. Echter je wordt op laatstgenoemde browsers ook al kun je de 'volleidige' site zien 'verplicht' doorverwezen naar de mobiele site. Bijvoorbeeld www.dag.nl, www.smh.com.au, etc. Het is de user agent van de browser die dat bepaalt. Bij deze genoemde browsers is vreemd genoeg de user agent een 'mobiele' (behalve van de iPhone) en die kun je in tegenstelling tot IE of FF niet wijzegen.
Weet iemand hoe je (desnoods via een PHP proxy de UA zo kunt spoofen dat je wel de 'echte' site ziet ?

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dat heeft toch weinig met Netwerken te maken.. Move naar Client Software Algemeen

Verwijderd

als je in opera mobile naar opera:config gaat kan je normaalgezien toch je user agent instellen?

• skatebiker
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 12:26:
als je in opera mobile naar opera:config gaat kan je normaalgezien toch je user agent instellen?
Dan kun je alleen uit drie voorgeprogrammeerde agents kiezen en alle drie zijn ze 'mobile'.
Ik heb versie 8.65 Symbian 3rd edition op Nokia E70.

Powered by Macbook Pro 2011 and Galaxy Note II.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Voor opera mini gaat dat sowieso niet werken want die werkt via een proxy die de content verkleint voor de browser. Heb je opera mini; of een andere browser?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• skatebiker
Spider.007 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 13:08:
Voor opera mini gaat dat sowieso niet werken want die werkt via een proxy die de content verkleint voor de browser. Heb je opera mini; of een andere browser?
Bij Opera Mini zou het wel degelijk moeten werken, een user agent heeft niets te maken met de proxy server.In dat geval geeft de Opera Mini server een user agent door en het moet mogelijk zijn om vanaf de client een andere UA door te geven, immers het is ook mogelijk om *per gebruiker* bijv. een login door te geven.
Maar , dat is niet punt van discussie. Ik heb t over Opera Mobile 8.65 en over de ingebouwde Nokia browser op S60 v3.
Bij geen van beiden kun je de user agent veranderen, zodat je als je in de trein zit en de DAG leest en een linkje intikt wat erin staat (bijv. www.dag.nl/infographic) krijg je een lullige WAP pagina.