[websites] de storelocator werkt alleen op windows machines

Pagina: 1
Acties:

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:03

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Eigenlijk een beetje nostalgie - ik ben er blijkbaar al zo aan gewend aan geraakt dat ik op mijn mac gewoon alles kan op internet dat ik vandaag toch een beetje een 1980 gevoel kreeg.
Ik wilde even de dichtst bijzijnde winkel opzoeken op gall.nl (ja ik hou van een glas wijn of Laprhoigh) en kreeg de melding "de storelocator werkt alleen op windows machines".
Dit is toch niet meer van deze tijd? Ik kan me tenminste niet herinneren zoiets de laatste tijd gezien te hebben.

Ik kon in de search op gall.nl niets vinden. Ik heb ze een mail gestuurd of ze van plan waren dat aan te passen - zo'n melding is toch te bot? Bij regioweb.nl gaven ze tenminste alleen een melding en werkte ie vervolgens best redelijk ...

Maar dan -naast dit luchten van mijn hart- mijn vraag, zijn er nog sites die 'windows only' zijn (van echte bedrijven dan)? En kunnen/moeten we hier wat aan doen?

edit: oja OSX10.5.4, FF3.1, PPC.
@hieronder dus het is geen mac ding (had geen zin mijn ubuntu laptop op te starten - thanks).

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 18-07-2008 01:42 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 19:01

LauPro

Prof Mierenneuke®

Haha, hier @KDE 3.5.9 zelfde :P . Gewoon een kwestie van niets kopen bij die winkels, leren ze het vanzelf af.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Juup
  • Niet online
Als je met de hand naar http://ahold.geodan.nl/gall/content.html gaat werkt het wel gewoon in Fx 8)7

Edit: ik heb ze een berichtje gestuurd, laten we eens kijken of ze er wat aan doen.
De javascript ziet er zo uit:
JavaScript:
1
2
3
4
if (browser.win)
{
    window.open('http://ahold.geodan.nl/gall/content.html', ...);
}

Waarom in vredesnam checken op browser.win :?

[ Voor 57% gewijzigd door Juup op 18-07-2008 01:53 ]

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

En idd gewoon prima werken als je je user-agent spooft naar ff windows.

(btw, waarom nog me zo'n brakke java applet kutten als je gewoon de data in Google Maps kunt zetten.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Juup schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:49:
Als je met de hand naar http://ahold.geodan.nl/gall/content.html gaat werkt het wel gewoon in Fx 8)7
ja, maar je kan als mac gebruiker geen enter geven maar moet op [zoek] klikken. Vandaar dat het nie werkt denken ze waarschijnlijk :S
pPrutsers ;)
Het werkt dus, dank je. Site blijkt geeneens up to date te zijn want de gisteren geopende winkel staat er niet bij (Muiden).

Edit: ik heb ze een berichtje gestuurd, laten we eens kijken of ze er wat aan doen.
JavaScript:
1
2
3
4
if (browser.win)
{
}

LOL, nu heeft de ontwikkelaar van de site waarschijnlijk morgen twee mails uit te leggen.
CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:53:
En idd gewoon prima werken als je je user-agent spooft naar ff windows.

(btw, waarom nog me zo'n brakke java applet kutten als je gewoon de data in Google Maps kunt zetten.)
Het lijkt inderdaar op iets java achtigs wat erg traag opstart... maps was makkelijker maar misschien willen ze niet afhankelijk zijn van google?

[ Voor 50% gewijzigd door franssie op 18-07-2008 01:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• Juup
  • Niet online
CyBeR schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:53:
Java applet? Ik zie geen Java applet (gelukkig). Bedoel je dat sliding menu ding? (is gewoon javascript)

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Juup schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:56:
[...]

Java applet? Ik zie geen Java applet (gelukkig). Bedoel je dat sliding menu ding? (is gewoon javascript)
Nee, de daadwerkelijke kaart waar de winkels op staan is een Java applet.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
FF zegt ook hier 'applet mapplet started'. ben nu ook even in de source aan het kijken.
/edit - er wordt veel aan gerefereerd, kan de eigenlijke call zo 123 niet vinden dus ga maar slapen.

Maar hoe dom is het om een check in te bouwen die 3 a 5% van de internetters onterechte uitsluit - een beetje winkel doet een moord voor 5% omzetgroei?

//edit: en het leuke is dat AH en Etos (hetzelfde bedrijf notabene) het wel prima doen.

[ Voor 70% gewijzigd door franssie op 18-07-2008 02:13 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter

JavaScript:
1
2
3
4
if (browser.win)
{
}

Heb jij nog iets van ze vernomen? Ik in elk geval niet - het werkt ook nog steeds niet (direct dan). toch wel slordig- misschien maar eens bellen met wat Ahold vrienden van me.

• Juup
  • Niet online
franssie schreef op maandag 21 juli 2008 @ 02:14:
Heb jij nog iets van ze vernomen? Ik in elk geval niet - het werkt ook nog steeds niet (direct dan). toch wel slordig- misschien maar eens bellen met wat Ahold vrienden van me.
Nee niets vernomen... their loss.

• weeraanmelden
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-11-2025

weeraanmelden

Opnieuw opstarten...

Ajax.nl

Ze zijn niet de enige.
Ajax.TV werkt ook alleen op Windows...
Uit onze test blijkt dat je systeem geen gebruik maakt van Microsoft Windows en Internet Explorer. Het is momenteel alleen mogelijk om video items te bekijken wanneer je systeem is uitgerust met Windows en Internet Explorer, excuses voor het ongemak
De Hennez & Mauritz site werkt pas sinds 3 maanden op Safari.
(daarvoor kreeg je altijd een waarschuwing)

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
franssie schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:34:
Maar dan -naast dit luchten van mijn hart- mijn vraag, zijn er nog sites die 'windows only' zijn (van echte bedrijven dan)? En kunnen/moeten we hier wat aan doen?
pay-per-view eredivisiewedstrijden waren vorig jaar ook 'windows only'. of dat voor komend seizoen ook geldt, weet ik niet, maar het is wel redelijk achterlijk.

• Marcel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-02 10:43
lateef schreef op maandag 21 juli 2008 @ 10:06:
[...]

pay-per-view eredivisiewedstrijden waren vorig jaar ook 'windows only'. of dat voor komend seizoen ook geldt, weet ik niet, maar het is wel redelijk achterlijk.
Dat is meer "Windows Media Player only" i.v.m. DRM. Niet dat dat minder achterlijk is overigens...

• lateef
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-07-2025
oja, dat was het. maar inderdaad niet minder achterlijk...

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-02 17:01
Grootste grap vond ik dat de tmobile store locator alleen op IE draait...

Dat was om te zoeken waar ik een iphone kon gaan kopen :')

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Dit had ik op Ubuntu 8.04/Firefox 3 ook, vervolgens gewoon naar de Makro gegaan die zijn toch altijd open :D

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Razor op 21-07-2008 13:31 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Topicstarter
Vandaag eindelijk een reactie gekregen:
Geachte heer,

Bedankt voor uw bericht. Wij willen u informeren dat wij momenteel een
platform-onafhankelijke oplossing aan het ontwikkelen zijn voor onze
winkelzoeker module.
Wij hopen dat deze einde van de zomer live gezet gaat worden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geïnfomeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Webmaster www.gall.nl
Zullen wel zien. Die van t-Mobile is niet te geloven!

[ Voor 6% gewijzigd door franssie op 22-07-2008 13:48 ]

Pagina: 1