• kevin303
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 26-12-2025
Hallo

Heb een asus P5Q-E moederbord besteld . Nu zou ik er graag een zalman cnps 9700 led
erop plaatsen . Op foto's heeft dit moederbord nogal hoge heatsinks rond de processor .
Kan er mij iemand vertellen of deze heatsinks niet in de weg zullen zitten voor deze
koeler ? Of heeft er iemand al problemen gehad met het plaatsen van deze zalman ?

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
ik heb dat ding al op 3 verschillende mobo's geperst, en ja, je gaat problemen krijgen. Toevallig waren ze allemaal van asus en moest ik bij elk mobo (striker extreme, maximus formula & p5NE) de heatsinks een beetje "tweaken". Wel allemaal op verschillende wijze.
Dus ik neem aan dat je met dit mobo ook problemen gaat krijgen aangezien die heatsinks er nu niet bepaald kleiner op geworden zijn.
Het probleem zit vaak met het clipje tov het ram geheugen (wat in de 2e slot moet ipv de 1e) ofwel de heatsink aan de i/o kant.
Je kan de koeler 90° draaien zodat het ten opzichte van het mobo van onder naar boven blaast, maar daarmee wens ik je veel plezier tijdens de montage, niet makkelijk.

Overigens is dat ding niet zo stil (in het begin wel maar die fan slijt retesnel), maar wel koel :P
Dus moest ik je kunnen overtuigen om een andere fan te halen ik doe mn best.
(die van scythe (ninja revb) zijn over het algemeen easy & snel & stil & koel)

}:O

Get Airflow, save the world.

• kevin303
Ok thanks voor de uitleg . Zal ik maar op zoek gaan naar een andere koeler .
Nog even een foto van moederbord .

Afbeeldingslocatie: http://uploader.be/output/1216333759.jpg

• kevin303
Nu ben ik even gaan kijken bij populairste producten in pricewatch .
Heb gezien : -Scythe Infinity SCINF-1000
: -Cooler Master Hyper Z600
: -Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Nu dit zijn toch ook grote koelers , vraag mij af ofdat ik met deze koelers ook problemen
zal krijgen .

• diedazz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
kevin303 schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 01:09:
Nu ben ik even gaan kijken bij populairste producten in pricewatch .
Heb gezien : -Scythe Infinity SCINF-1000
: -Cooler Master Hyper Z600
: -Arctic Cooling Freezer 7 Pro

Nu dit zijn toch ook grote koelers , vraag mij af ofdat ik met deze koelers ook problemen
zal krijgen .
De coolers van scythe zul je over het algemeen geen probs mee krijgen omdat die bevestigd zitten zoals een stock intel koeler, met 4 drukknoppen. En dat is altijd ook het probleem tijdens de bevestiging. Als de "retention brackets" te groot zijn.
In ieder geval, als je een cooler op het oog hebt zou ik eens een hoop reviews zoeken met plaatjes waar hij op het mobo zit en dan kun je kijken en vergelijken..

Get Airflow, save the world.

• kevin303
Ok thanks . Mijn keuze is gevallen op de scythe ninja mini , aangezien de heatsinks van
deze koeler nogal hoog beginnen (zeker hoger dan die van het moederbord)
Iemand ervaringen met deze koeler ?

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesupload.nl/bekijk/2008/07/18/1216372709-020.jpg

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:18

KneoK

Not in a million lightyears

Op mijn P5K past de 9700 LED makkelijk:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f93144d998ee6a97f5020bfc1c3bd20b/full.jpg
Edit: klein beetje scheel gekeken. Ik zie inderdaad dat die heatsinks aardig wat hoger liggen, wordt krap.

Maar die Scythe zou zijn werk ook meer dan prima moeten doen.

[ Voor 22% gewijzigd door KneoK op 19-07-2008 03:51 ]

Pagina: 1