Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[XP SP 3 ISO] Na downloaden veel kleiner als aangegeven

Pagina: 1
Acties:

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13:50

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Beste allemaal,

Ik gebruik Windows XP Home, die ik kortgeleden via Windows Update, heb geüpdate naar SP 3. Om na een herinstallatie sneller up to date te zijn, besloot ik om een versie van Service Pack 3 te downloaden en op cd te branden.

Vandaag probeerde ik het volgende bestand: Windows XP Service Pack 3 (32-bit x86) - ISO 9660-cd-kopiebestand van deze website Microsoft.com - XP SP 3 ISO te downloaden met Firefox 3.0.

De automatisch startende downloadmanager van Firefox gaf dezelfde grootte aan als op de website, namelijk 369 MB. Aangezien ik gebruik maak van een EDGE verbinding, gaf de downloadmanager aan dat dit enkele uren ging duren. Tot zover alles in orde. Echter met nog circa 1/2 uur te gaan, was de download ineens klaar. Windows geeft nu ineens aan dat dit bestand maar 311 MB groot is. De downloadmanager geeft 312 MB aan. Het bestand zou zoals gezegd eigenlijk 369 MB groot moeten zijn.

Klopt dit behoorlijk grote verschil? Of heb ik nu voor niets urenlang verbinding gehad met het internet en zit ik met een corrupt bestand?

Dingen die wellicht niet ter zake doen, maar ik wel wil melden:
Ik heb een Pentium 4 HT, 3,0 GHz, recentelijk geüpdate van 512 MB naar 2,5 GB ram.
De internetverbinding komt tot stand met een web'n'walk-modem van T-Mobile en maakt gebruik van het EDGE-signaal. De verbinding is zover ik weet niet onderbroken geweest.
Op het moment van downloaden heb ik Firefox wel gewoon verder gebruikt voor het bekijken van internetpagina's.

Vriendelijke dank voor jullie antwoorden.

NB. Vanwege dat het bestand onderdeel van de Windows-Client is, heb ik mijn topic hier geplaatst. Ik hoop dat dit de juiste plek is.

[ Voor 5% gewijzigd door Jorgen op 17-07-2008 23:17 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-11 14:03
je kunt natuurlijk even een CRC check doen, of de image mounten
waarschijnlijk zul je dan de melding krijgen dat de image corrupt is en dat je hem nogmaals moet downloaden
Wellicht is de download vroegtijdig gestopt door een verbindingsproblee/drop, of timeout.

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Als ik het goed heb gezien, moet ik voor een CRC een keuze uit allerlei programma's maken en bovendien moet je dan toch ook ter controle de originele checksum o.i.d. weten? In elk geval; ik heb FastSum gedownload en dit is het resultaat: 58B1ED7CD4D78E52028329E04F3337BA *xpsp3_5512.080413-2113_nl_x86fre_spcd.iso

Ik geloof dat ik aan bovenstaande CRC weinig heb.

Verder heb ik geprobeerd om met Nero dit image te mounten, maar dan krijg ik deze waarschuwing: De ingevoerde blokomvang correspondeert niet met de lengte van het image. De blokomvang kan verkeerd zijn. Wilt u de waarden corrigeren of het probleem negeren? En daarna dus de keuze tussen corrigeren of negeren.

De Nero melding vertelt me in elk geval dat er iets niet in orde is.

Wat een time-out aangaat, die treden toch op wanneer je een groot bestand wilt downloaden in combinatie met een lage downloadsnelheid? Sneller downloaden kan ik hier in elk geval niet. EDGE is hier op dit moment de snelste verbindingsmogelijkheid met het internet. De kans is dan redelijk groot aanwezig dat het me na een paar u downloaden wederom overkomt.

[ Voor 6% gewijzigd door Jorgen op 17-07-2008 23:55 ]

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
Vrijwel zeker corrupt. Heb het bestand ook even gedownload en is 369 Mb (386.938.880 bytes)

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Als ik het bestand download is hij inderdaad gewoon 369,01 MB, de checksum is hier D1150B053C3CB8CD1EAF1234F84AA26A. Wellicht kan iemand met een goede verbinding het bestand splitten en uploaden. Ik wil het ook voor je doen, maar ik weet zo geen plek waar ik het kan uploaden.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
Bedankt voor het aanbod. Als ik het me goed herinner, kon je SP 2 bestellen op cd bij Microsoft. Voor SP 3 heb ik deze optie nog niet gevonden. Ik ga het straks in elk geval gewoon nog eens proberen. Misschien dat het dan beter lukt. Ik kan het in plaats van met de standaard downloadmanager van Firefox ook eens met downthemall proberen. Of gewoon met IE. Lang duren, dat gaat het in elk geval wel.

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
't Ziet er naar uit dat het met downthemall (na ruim 5 uur downloaden) wel gelukt is. Het bestand is in elk geval 369 MB. Is er een manier om zulke time-outs te voorkomen wanneer je een lage internetsnelheid hebt? Of is het gewoon maar "er het beste van hopen"?

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vroeger, toen je internetconnectie nog niet snel en betrouwbaar genoeg was om meerdere gigabytes te downloaden, gebruikte je hiervoor een download manager (Wikipedia: Comparison of download managers). Nu laat je inderdaad gewoon IE of FF een paar gigabyte downloaden, en dat werkt vrijwel altijd. Met mobiele data connecties is een manager echter weer wel aan te raden. Misschien kun je hier eens naar kijken? Let wel op: veel van de gratis managers bevatten adware...

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:16

Patriot

Fulltime #whatpulsert

LeLo schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 21:49:
Vroeger, toen je internetconnectie nog niet snel en betrouwbaar genoeg was om meerdere gigabytes te downloaden, gebruikte je hiervoor een download manager (Wikipedia: Comparison of download managers). Nu laat je inderdaad gewoon IE of FF een paar gigabyte downloaden, en dat werkt vrijwel altijd. Met mobiele data connecties is een manager echter weer wel aan te raden. Misschien kun je hier eens naar kijken? Let wel op: veel van de gratis managers bevatten adware...
DownThemAll is dan ook een downloadmanager voor Firefox ;)

• LeLo
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Klopt, en door deze te gebruiken werkte het wel. Ik had 'misschien kun je hier eens naar kijken' beter kunnen schrijven als 'het is dus aan te raden bij mobiele verbindingen weer (net als vroeger) een manager te gebruiken'. Mijn post was bedoeld als nostalgie en om anderen te adviseren een downloadmanager te gebruiken, maar door mijn kromme zinnen werd dat inderdaad niet duidelijk... |:(

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Topicstarter
In elk geval bedankt voor alle hulp en adviezen. Als ik eens wat foto's download, dan is het niet zo erg om na 2 MB opnieuw te beginnen. Maar met zo'n flink pakket van 369 MB, via EDGE én géén flatrate, dan is het absoluut niet leuk wanneer blijkt dat je 5 uur van je beperkte internetuurtjes voor niets hebt gebruikt.

Als downthemall mij ervan kan verzekeren dat ik ook zulke grote bestanden probleemloos en onbeschadigd binnenkrijg, dan zal ik die veel vaker gebruiken voor dit soort belangrijke dingen te downloaden. Ik hoop alleen wel dat mocht er een time-out optreden en downthemall gaat later verder, dat dit geen consequenties zou hebben voor bijvoorbeeld het Service Pack dat ik dan probeer te downloaden.

Vr.gr.
Jorgen

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-11 23:55
via EDGE én géén flatrate
Eehh nee, vrij unieke situatie ook. Lijkt wel of je in de jungle zit..

Ik had allang een wifi punt opgezocht :X
Pagina: 1