Ik zat gisteren te kloten met een USB stick die niet geformatteerd wilde worden, dus ik DISKPART in, drive geselecteerd, clean gedaan, zegt ie dat het de primaire schijf is en dat het niet mag. Had ik dus de verkeerde schijf gepakt. Deze schijf heeft 2 partities, C: en D: met op C: Windows en D: mn User dirs en Program Files. Aangezien hij het meteen afkapte dacht ik dat ern iks aan de hand was, alles werkte ook nog. Even ter informatie, wat normaal in C:/Users staat heb ik dus naar D:/Users verplaatst aan de hand van deze tutorial: http://joshmouch.wordpres...folder-location-in-vista/
Kom ik net terug van mijn werk en zie ik dat mijn RAM usage 92% is en aangezien mijn pc toch al 2 weken aan stond besloot ik maar eens te rebooten. Log in weer in, krijg ik zo'n zwarte default desktop met een balloon tip dat m'n profiel niet goed ingeladen kon worden. In Deze Computer zag ik dat partitie D van eerder genoemde schijf er niet meer tussen stond. Dus ik naar Computer Management en die schijf terug op D: gezet en gereboot. Weer dat default profile, maar ik zag nu wel dat de partitie weer gewoon achter D: hing.
Ben ik even verder gaan kijken en ben ik er via CD %UserProfile% achter gekomen dat m'n user profile in C:\Windows\System32\config\systemprofile stond en niet in D:\Users\Martijn waar het hoort. Ben ik even in het registry gaan kijken en daar bleek dat in HKEY_CURRENT_USER ook alles naar het systemprofile stond. Ik heb ze terug gezet naar D:\Users\Martijn maar dat werkte niet en als ik reboot staan ze weer terug naar het systemprofile.
Nou heb ik in de Event Log gekeken en daar stond dit:
Kom ik net terug van mijn werk en zie ik dat mijn RAM usage 92% is en aangezien mijn pc toch al 2 weken aan stond besloot ik maar eens te rebooten. Log in weer in, krijg ik zo'n zwarte default desktop met een balloon tip dat m'n profiel niet goed ingeladen kon worden. In Deze Computer zag ik dat partitie D van eerder genoemde schijf er niet meer tussen stond. Dus ik naar Computer Management en die schijf terug op D: gezet en gereboot. Weer dat default profile, maar ik zag nu wel dat de partitie weer gewoon achter D: hing.
Ben ik even verder gaan kijken en ben ik er via CD %UserProfile% achter gekomen dat m'n user profile in C:\Windows\System32\config\systemprofile stond en niet in D:\Users\Martijn waar het hoort. Ben ik even in het registry gaan kijken en daar bleek dat in HKEY_CURRENT_USER ook alles naar het systemprofile stond. Ik heb ze terug gezet naar D:\Users\Martijn maar dat werkte niet en als ik reboot staan ze weer terug naar het systemprofile.
Nou heb ik in de Event Log gekeken en daar stond dit:
Even gekeken, maar de drive D: is voor mij als Administrator op deze pc in ieder geval wel gewoon beschikbaar en ik kan gewoon de bestanden in mijn userdir openen. Tot hier gaan dan ook mijn ideeën om dit op te lossen, iemand nog een suggestie?Windows cannot load the user's profile but has logged you on with the default profile for the system.
DETAIL - Access is denied.