ubuntu wifi kaart onmogelijk aan de praat

Pagina: 1
Acties:
  • 133 views

• jonaskellens
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-05-2011
Hallo daar !

Voor een medion MD 97600 heb ik de AcerHK-utility geïnstalleerd om mijn wifi-kaartje te activeren.

Wanneer ik manueel 'modprobe acerhk' ingeef om de module te laden
en daarna echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled
werkt alles perfect...

Na heropstarten werkt mijn wifi opnieuw niet meer...

Wat de regel "echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled" juist doet weet ik niet...

Wat ik nu wil is dat deze module geladen wordt bij het opstarten.
Ik heb 'acerhk' toegevoegd aan het bestand etc/modules
(wat volgens mijn info de manier is om aan ubuntu te zeggen dat bij het opstarten deze module moet geladen worden)

Dan start ik opnieuw op.

Dan zie ik bij modprobe -l :
/lib/modules/<versie>/ubuntu/misc/acerhk.ko
dus ik neem aan dat de module geladen is ????

Echter mijn wifi-kaart is niet actief en ik heb geen draadloos netwerk...

Ik heb rc.local aangepast, om het script te laten uitvoeren bij opstarten ubuntu.
Het ziet er als volgt uit :

echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled
exit 0

Echter na heropstarten van ubuntu, werkt het wireless niet meer. Het is niet aan de praat te krijgen, dan behalve met dus modprobe acerhk en dan die regel van 1 > /proc... in een console-venster...

Wat moet ik doen om de acerhk-module te laden bij het opstarten ?
Welke andere stappen moet ik nemen opdat mijn wireless actief zou zijn wanneer ik inlog ??

Ik heb ook al geprobeerd om de ipw2200-driver voor linux van intel te installeren maar na het compileren van de bronbestanden, is er juist niks veranderd.

Mijn probleem is dat ik niet goed weet of de module acerhk al dan niet geladen is.

Inmiddels heb ik ook al verscheidene network managers geïnstalleerd en gedeïnstalleerd (telkens 1 tegelijk), maar geen enkele weet mijn wifikaart te activeren.

Iwconfig geeft geen actieve kaarten
Ifconfig geeft eth1 : mijn ethernetkaart (waarlangs ik wel op internet kan na 'ifconfig eth1 up')
en eth0 : geen ip-adres (stelt mij wifi-kaart voor, want als ze dan wel eens actief te krijgen is, dan heeft blijkbaar eth0 een geldig ip-adres gekregen via mijn router/dhcp)

Het bestandje modules (in sommige distro's modules.conf) ziet er zo uit :

loop
lp
fuse

(wat dit ook mag betekenen ??)

Naar wat ik uit mijn leerboek linux haal zou hier bvb het volgende moeten staan :
alias eth0 3c59x

Ik zit dus al enkele dagen (4) iedere avond enkele uren te verliezen aan het aan de praat krijgen van deze wifi-kaart (intel bg2200).

Op dit moment kan zelfs de modprobe acerhk en de regel 'echo 1 > /proc/driver/acerhk/wirelessled' niet meer helpen...

8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Volgens mij heb je hier al een topic over :)

Dit topic is gesloten.