SME server of Ubuntu Server 7.04

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 18:50
Ik wil mijn servertje voorzien van een linux operating system. Nu twijfel ik tussen SME server 7.2 en Ubuntu server 7.04. Qua hardware lukt het beide wel en wat ik ermee wil gaan doen is eigenlijk simpel. De server moet het internet routeren en dienen als een apache webservertje, PHP/MySQL en een FTP server. Niet meer niet minder. Het zou mooi zijn als ik ook nog eens een torrentje ermee zou kunnen downloaden, maar dat is geen pré.

Maar vraag is nu: hoe moeilijk is het om een Ubuntu servert te configureren als router? Bij SME server is dat natuurlijk hartstikke gemakkelijk. Maar bij Ubuntu?

En verder een vraag over de GUI. Standaard wordt er geen X server (GU) meegeleverd, als ik mij niet vergis. Ik zou het wel leuk vinden om deze toch te installeren, al is het alleen maar om mijn kennis wat te vergroten en om `gewoon te kunnen prutsen´. Is dit ook goed te doen met Ubuntu server? En controls kan dan gewoon d.m.v. VNC?

[EDIT]
Ik zit trouwens niet te wachten op een discussie of ik wel of niet een GUI op een server wil draaien. Ik wil dat nu eenmaal, punt :)

[ Voor 10% gewijzigd door smeerbartje op 17-07-2008 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

We hebben een groot topic voor "welke distributie" vragen: Het grote welk OS ( bijvoorbeeld linux distro) topic deel 7. Ik denk dat je beter je vraag daar even opnieuw kunt stellen :)