Toon posts:

[MobileMe] Twee websites koppelen aan twee domeinnamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een bijzondere vraag:

Ik heb MobileMe, dus webruimte van Apple. Ik heb ook iWeb, om webpages te maken, en die vervolgens te uploaden naar iDisk.

Ik heb een vriend, die wil graag dat ik een site voor hem maak, via iWeb. Mijn vraag is dus:

Kan ik via iWeb 2 websites maken en die beiden uploaden naar iDisk, met twee verschillende domeinnamen? Of kan ik in iWeb 2 websites maken en er 1 uploaden naar webruimte van derden met een URL?

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Je kan meerdere iWeb sites maken, vanuit iWeb. De adressen zijn dan verschillend, maar ze staan wel allebei op jouw MobileMe domein (web.me.com/naampje). Je kan ook de ene publiceren in een map, en die handmatig uploaden naar je iDisk.

Hier stond achterhaalde informatie…

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan twee websites maken, met twee domeinnamen en beiden uploaden naar MobileMe of iDisk?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Wat bedoel je met domeinnamen? Een adres wat begint met web.me.com/ of je eigen domeinnaam? Je kan je iDisk namelijk koppelen aan 1 eigen domeinnaam, zodat MobileMe je host is voor bijvoorbeeld basenl.nl

Verwijderd

Topicstarter
www.1.nl en www.2.nl moeten beiden worden opgeslagen op het MobileMe-gebeuren en gemaakt door iWeb... ik vraag me af of dat kan? :)

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 14:18

Digistorm

ex-demo scener

Dan moet je er dus 1 met de hand opslaan. Wat je ook nog kan proberen (maar of het werkt met iWeb weet ik niet) is in je MobileMe voorkeuren uitloggen en inloggen op een andere MobileMe account. iWeb gaat dan op die andere account uploaden. Maar dan zou je vriend een eigen MobileMe account moeten afsluiten.

Hier stond achterhaalde informatie…

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Sommige domain'brokers' hebben een stukje functionaliteit waarbij je geforward wordt naar de uiteindelijke URL, waarbij het vaak ook mogelijk is om de URL in de URL balk te laten staan (er wordt dan met frames gewerkt). Zelf hoef je daar niets voor te wijzigen in je html code.

Wat er gebeurd is het volgende:
- Je surft naar www.mijndomein.nl
- www.mijndomein.nl heeft een forwarder staan naar www.mac.com/~je_account
- De browser komt terrecht op www.mac.com/~je_account

Als ze de mogelijkheid hebben om de naam te laten staan, dan wordt er op de webserver van www.mijndomein.nl een pagina geopend met frames, waarbij jouw pagina op www.mac.com/~je_account in een 100% frame wordt geladen. Dat zie je alleen als je de source van de pagina bekijkt.

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Verwijderd

Topicstarter
BlaTieBla schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 10:09:
Sommige domain'brokers' hebben een stukje functionaliteit waarbij je geforward wordt naar de uiteindelijke URL, waarbij het vaak ook mogelijk is om de URL in de URL balk te laten staan (er wordt dan met frames gewerkt). Zelf hoef je daar niets voor te wijzigen in je html code.

Wat er gebeurd is het volgende:
- Je surft naar www.mijndomein.nl
- www.mijndomein.nl heeft een forwarder staan naar www.mac.com/~je_account
- De browser komt terrecht op www.mac.com/~je_account

Als ze de mogelijkheid hebben om de naam te laten staan, dan wordt er op de webserver van www.mijndomein.nl een pagina geopend met frames, waarbij jouw pagina op www.mac.com/~je_account in een 100% frame wordt geladen. Dat zie je alleen als je de source van de pagina bekijkt.
Dat klopt, dat heb ik nu met mijn eigen URL ook naar mijn weblog.

Maar ik wil graag zelf een site gaan maken via iWeb. De URL dan laten linken naar me.com/mijnnaam.

Daarnaast wil een vriend dat ik datzelfde doe voor hém. Zijn URL laten linken naar me.com/mijnnaam2.

Kun je dus twee websites opslaan op me.com met verschillende URL's ?

• Muthas
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Muthas

O+

Ik denk niet dat er al iemand is die dat in de praktijk heeft gebracht of toevallig 2 domeinen heeft liggen om het uit proberen, mail Apple is dus :)

• BlaTieBla
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-02 15:29

BlaTieBla

Vloeken En Raak Schieten

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juli 2008 @ 22:27:
[...]

Dat klopt, dat heb ik nu met mijn eigen URL ook naar mijn weblog.

Maar ik wil graag zelf een site gaan maken via iWeb. De URL dan laten linken naar me.com/mijnnaam.

Daarnaast wil een vriend dat ik datzelfde doe voor hém. Zijn URL laten linken naar me.com/mijnnaam2.

Kun je dus twee websites opslaan op me.com met verschillende URL's ?
Als die vriend ook een eigen domeinnaam heeft en ook die forwarding kan doen zoals jij het nu bij jezelf doet, dan is er toch niets aan de hand?

www.domein1.nl -> www.mac.com/naam1/website1/
www.domein2.nl -> www.mac.com/naam1/website2/

en er dan voor zorgen dat onder www.mac.com/naam1/ niets te zien is.
De vraag is dan alleen of iWeb dit gaat begrijpen. Iets wat ik betwijfel, omdat men met iWeb juist dat geneuzel van URL's etc wilt voorkomen. Maar misschien zit er ergens een 'Advanced' knop verstopt met uploaden.
Anders een 'echt' webdesign pakket gebruiken :)

leica - zeiss - fuji - apple | PSN = Sh4m1n0

Pagina: 1