Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

VOB files afspelen vanop harde schijf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Nu harde schijven groter en groter worden en mijn kast uitpuilt met DVD's ben ik aan het overwegen om DVD's gewoon op de harde schijf te laten staan en van daaruit af te spelen.

Het is echter blijkbaar niet mogelijk om deze VOB bestanden af te spelen met WMP 11, dit zou wel lukken met media spelers zoals Nero en PowerDVD, maar dit zijn 'dure' progjes.

Gratis programma's zoals VLC media player en windows media player classic blijken wel te werken, maar hier zijn echter dan weer andere nadelen aan zoals geen HD beeldkwaliteit of de DTS geluid.

Nu blijken codec pacs ook wel te werken, zoals Vista codec package en storm codecs, maar wat heb ik nu precies nodig.

Veel te veel opties 8)7 en wat werkt nu echt? De bedoeling is gewoon, eens de 'gekochte' DVD film naar de harde schijf geript is (*.VOB files), om deze met de beste video (>750p) en audio kwaliteit (DTS) te kunnen afspelen vanop de harde schijf.

Wie kan er mij duidelijkheid geven? :?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-11 19:54

krvabo

MATERIALISE!

De beste DVD-speelsoftware is imho nogsteeds GOMplayer.
Gewoon op VIDEO_TS.IFO klikken, en je dvdfilm speelt.
Ik weet niet hoe je er bijkomt dat MPC en VLC geen HD afspelen of DTS-geluid geven? (Niet dat ik een dvdfilm 'HD' vind..)

Er is ook gewoon GEEN PAL DVD met '750p' (Hoe kom je op dit getal? :X ), het hoogste dat je kunt halen is een hoogte van 576 pixels bij een PAL DVD..

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je blijkbaar gemerkt hebt ben ik niet zo sterk in het technisch aspect van dit verhaal :?

De hardware die ik gebruik is het volgende;

High-end PC = C2D 3,6Ghz proc, 9800GTX SLI
Via DVI --> HDMI aangesloten op een HD Ready LCD TV 32"
en aangesloten via optische glasvezelkabel op een Yamaha AV-Receiver

Ik wil gewoon zo goed mogelijke beeldkwaliteit en DTS, momenteel gebruik ik VLC media player.
Progje is ok, maar beeldkwaliteit is niet zoals wanneer ik rechtstreeks van dvd afspeel met WMP11 en DTS is niet stabiel (haperend geluid).

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Waarschijnlijk heb je last van interlacing, dan moet je video->deinterlace->blend of discard kiezen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Topicstarter
krvabo schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:02:
De beste DVD-speelsoftware is imho nogsteeds GOMplayer.
Gewoon op VIDEO_TS.IFO klikken, en je dvdfilm speelt.
Ondersteunt deze DTS? En is er ook geen verschil in al deze media progjes in hoeverre ze de CPU aanspreken en dingen zoals 'Nvidia Purevideo technology'?
Sebazzz schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:26:
Waarschijnlijk heb je last van interlacing, dan moet je video->deinterlace->blend of discard kiezen.
Ik heb inderdaad deze opties gevonden, maar wat is nou het verschil/beste?

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-11 19:04

Sebazzz

3dp

Dat moet je zelf zien wat op jouw monitor het beste is.
Wikipedia: Interlace
Wikipedia: Deinterlacing
Leest u in :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Verwijderd

Een omweg die misschien wel werkt is deze, brand de hele inhoud van de dvd met Nero (Demo) als DVD-video, maar dan niet naar je DVD brander maar naar de ImageDrive en dan maak je er een ISO bestand van. Vervolgens kun je met bijvoorbeeld DaemonTools (let op de toolbar bij het installeren) de ISO die je met Nero maakte 'mounten'.

Op het moment dat je dat doet en je Windows is een beetje up-to-date zal Windows media player je vragen of hij de film af moet spelen. PowerDVD is een alternatief om DVD's mee af te spelen, werkt erg lekker.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 23:18 ]

Pagina: 1