[VW Fox] Afstandsbediening centrale vergrendeling

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49
Sinds ruim 3 jaar zijn wij in het bezit van een Volkswagen Fox. Deze is voorzien van centrale vergrendeling met afstandsbediening:

Afbeeldingslocatie: http://forums.clublupo.co.uk/uploads/1180374607/gallery_255_22_13338.jpg

Nu hebben wij al diverse problemen gehad met deze vergrendeling. De autoradio is een keer gestolen terwijl de auto 100% zeker op slot zat, zonder schade aan het slot. Ook heb ik de auto enkele keren open aangetroffen terwijl deze op slot zat. Een andere keer is een slot uitgebrand waardoor de auto helemaal niet meer op slot wilde en deze bij de dealer achter een hek moest worden gestald.

Gelukkig hebben deze problemen zich niet meer voorgedaan. Maar nu is er iets nieuws, en de reden dat ik het hier post is dat we geen garantie meer hebben en de dealer het enkel voor 90 euro per uur exclusief eventueel nieuwe onderdelen wil oplossen. En als tweaker ga je dan toch eerst zelf eens kijken.

Op bovenstaande foto zijn 3 delen te zien: de linkse 2 horen bij elkaar en zijn de afstandsbediening. Met alleen dit deel is de auto probleemloos te openen. Het sleuteldeel is natuurlijk nodig om te starten, maar bevat ook een RFID chip die met de startonderbreker praat.

Omdat de afstandsbediening niet meer werkte dachten we dat de batterijen op waren. Er gaan 2 CR2016's in, die zijn inmiddels vervangen door 2 nieuwe Varta's. Dat mocht niet baten, dus ben ik verder gaan zoeken. En nu komt het: de auto gaat niet open als de sleutel in elkaar geklikt zit, maar wel als beide helften gescheiden zijn! Sterker nog, ik kan het sleutel+transponder deel op zolder leggen (vanaf daar heb je echt geen bereik) en met de afstandsbediening de deur openen. Maar zodra ik de sleutel in elkaar klik reageert de auto nergens op. Pas vanaf ca. 1 cm speling werkt het weer.

Het lijkt er dus op dat de transponder chip het zendsignaal van de afstandsbediening tegenhoudt :? Ik heb al een stukje aluminium folie tussen transponder en zender gehad, maar dit heeft geen invloed. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? :)

Nederlander in België