Toon posts:

hoe moet ik downgraden.

Pagina: 1
Acties:
  • 491 views

Verwijderd

Topicstarter
hallo allemaal,

ik heb de lecentie van windows xp pro 64-bit systeem gekocht en ben er niet tevreden mee. hiervoor wil ik in de plaats windows xp pro 32-bit systeem. alleen heb ik een probleem. ik zou bijgod niet weten hoe ik dit zou moeten aanpakken. zou ik de 64-bit systeem er af moeten gooien of kan ik het 32-bit systeem er gewoon overheen knallen ... of?

mijn overige componenten zijn:
22inch samsung syncmaster
ati hd4870
q9300
spinpoint 1tb
4 gigs ram OCZ pc8500
p5q-deluxe
700watt voeding
antec p182
dvd-brander

bij voorbaat dank,
MarceL

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heb je een licentie voor 32bit XP pro?
Mocht je dat niet hebben dan moet je even uitzoeken of de licentie voor 64bit ook voor 32bit geldt.

Volgens mij moet je altijd de schijf formatteren voordat je de 32bit erop kunt zetten, maar dat weet ik niet zeker (is waarschijnlijk ook wel op te zoeken).

[ Voor 7% gewijzigd door Kixtart op 17-07-2008 20:29 ]

☻/
/▌
/ \

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Kixtart schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:27:
Volgens mij moet je altijd de schijf formatteren voordat je de 32bit erop kunt zetten, maar dat weet ik niet zeker (is waarschijnlijk ook wel op te zoeken).
Nee, je kunt Windows gewoon over Windows doen. In het geval van XP overschrijft hij de oude install dan volgens mij, in het geval van Vista hernoemt hij de oude install naar Windows.old.

Echter is dit niet aan te raden omdat je programma's wel blijven staan op je hardeschijf, maar (meestal) niet meer bruikbaar omdat de registry entries weg zijn.

Gewoon je XP CD erin, BIOS in, 1st boot device op CD zetten, rebooten, booten vanaf CD, windows partitie formatteren en op dezelfde partitie vervolgens windows installeren. Vervolgens uiteraard video-, chipset- en geluidsdrivers installeren en klaar is M4rc3L.

• KneoK
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-05 15:05

KneoK

Not in a million lightyears

En download van tevoren even je netwerkdrivers (als die niet op een cd'tje staan), da's wel zo handig om te kunnen internetten. De meeste onboard NIC's worden wel herkend, maar stomtoevallig heb ik er op mijn P5K weer eentje zitten die zowel door XP (32bit) als Vista (32 en 64bit) niet standaard herkend worden, best lullig als je na een verse install even snel op internet je drivers wilt downloaden.

Verder kan ik niets toevoegen aan het verhaaltje van leonpwner1.

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:46
Downgraden zoals leon zegt kan in dit geval niet. XP 32-bit is ook niet te upgraden naar 64-bit, daar is een schone installatie voor nodig omdat je anders in de knoop komt met 32 en 64 bit drivers...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ten eerste: Wat heeft dit met Videoplanken & Beeldkanonnen te maken?! :P

Daarnaast is dit een vraag waarbij je met een beetje zoeken vrij snel antwoord moet kunnen vinden. Kijk bijvoorbeeld eens op de site van Microsoft wat ze ervan zeggen of zoek even met Google. Ik kan me niet voorstellen dat je de eerste bent die met dit probleem zit :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.