Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

schijf crash

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views

• ? ?
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Zus van vriendin heeft een kapotte schijf en wil natuurlijk liefst alle data behouden.

Probleem
Geeft STOP fouten, die duiden op een kapotte schijf of kapot bestandssysteem

Al gedaan
- scandisk /r
- scandisk /p /r

Dat gaf echter iets als "kan niet verder doen, er lijkt een onherstelbare fout op de schijf"...

fixmbr
dat gaf een waarschuwing "ben je zeker dat je dit wel wil doen, de schijf lijkt niet helemaal normaal", natuurlijk op ja gedrukt :P
fixboot

en opnieuw scandisk, maar dat gaf hetzelfde.

en nu
De schijf eruit gehaald en aangesloten op mijn computer: de schijf wordt in verkenner herkend, maar slechts als 10MB schijf. Terwijl de schijf in schijfbeheer als 160GB schijf herkend wordt.

Toen ik Windows opnieuw probeerde te installeren, herkende de setup de schijf ook als 10MB partitie.

Nog ideetjes om leven in die schijf te krijgen? :)

Verwijderd

welke stopfouten krijg je precies?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je wilt data behouden maar gaat wel windows e.d. opnieuw installeren? Dat lijkt me het slechtste dat je kunt doen, op deze manier is de kans groot dat je de data overschrijft.

Pak eens een datarecovery prog erbij (easy recovery pro heb ik zelf goede ervaringen mee) en kijk wat je nog terug kan krijgen. Als dat gelukt is ga dan pas verder met die schijf knoeien.

• ? ?
  • Niet online
De STOP fouten weet ik niet meer (en nu boot de schijf ook al niet meer), maar heb ze opgezocht en ging over filesystem corrupt of dergelijks.

Windows herinstalleren zou misschien gegaan zijn als de setup de schijf gewoon zou herkennen met bestandssysteem.

Die recovery kan ik inderdaad nog eerst eens proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door ? ? op 17-07-2008 20:32 ]

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

era.zer schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:32:
Die recovery kan ik inderdaad nog eerst eens proberen.
Die recovery had je als -eerste- moeten proberen. Da's op 1 na het meest essentiele voor eventueel behoud van data.
(Het meest essentiele voor behoud van data is een 2e harddisk van een paar tientjes waar een backup op staat, dat had je een hoop moeite bespaard).
Wees maar heel erg blij dat die windows installatie niet lukte, dat had er zeer zeker voor gezorgd dat je minimaal grote delen van de data nooit meer kon herstellen.
Je hebt nu al zo veel met die schijf lopen 'klooien' dat de kans op herstel van data al een stuk kleiner is.
Daarbij ben je nogal, ehm, vaag met je probleem omschrijving. Daar kunnen wij eigenlijk niets mee, behalve dan roepen om wat standaard recovery tools uit te proberen. (Wat je ook in een heleboel andere topics kan vinden, van nog meer mensen die met dezelfde problemen zitten).

[ Voor 9% gewijzigd door remco_k op 17-07-2008 20:40 ]

Alles kan stuk.

• ? ?
  • Niet online
met easy recovery pro zag ik dat er eigenlijk 3 partities op stonden, met een PTDD Partation Table Doctor heb ik de partities opnieuw laten maken.

-> data terug
-> windows start nog steeds niet goed op, blijft steken tijdens laden en zegt "HAL.dll kapot".

Via de recovery (xp setup) wou ik bootcfg uitvoeren, maar in de recovery console krijg ik weer geen schijf te zien. Ik ga daar wijselijk uit blijven, kan het dat de recovery de schijf niet ziet omdat het een sata schijf is? (zoals sata schijven soms blue screens geven tijdens de installatie van xp en je een optie in de bios moet uitschakelen).

Anyway, ik ga een nieuwe boot.ini maken met de schijf in een andere pc. Zou moeten lukken?

• ? ?
  • Niet online
Dat lukte, ik heb de boot.ini gewoon aangepast (partitie 2 naar 1 voor windows installatie)

Nu start Windows weer, tot hij dat blauwe scherm krijgt :)

STOP 0x00000024 (0x00190203, 0x86726EF0, 0xC0000102, 0x00000000)

Het "probleem" is dus dit + dat de recovery console de schijf niet ziet.
Ik denk aan het volgende:

- als ik checkdisk loop via een andere computer, lukt het misschien
- bios instellingen of via F6 met sata drivers werken ?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Terug langs af, u gaat niet door voor de koelkast (of juist wel als je je data wil recoveren).

Ik snap werkelijk niet wat het idee is om op een bekend brakke disk alsnog te proberen een 'normale werkende installatie' af te leveren.
Nog meer, ik snap niet waarom je
a) lak hebt aan de Windows Clients - Policy als het gaat om de plaats en topictitel van je verhaal
b) je gezonde verstand niet gebruikt en voordat je iets anders doet een backup maakt.

Op deze manier ben je nogal kansloos bezig in ieder geval.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.