Zus van vriendin heeft een kapotte schijf en wil natuurlijk liefst alle data behouden.
Probleem
Geeft STOP fouten, die duiden op een kapotte schijf of kapot bestandssysteem
Al gedaan
- scandisk /r
- scandisk /p /r
Dat gaf echter iets als "kan niet verder doen, er lijkt een onherstelbare fout op de schijf"...
fixmbr
dat gaf een waarschuwing "ben je zeker dat je dit wel wil doen, de schijf lijkt niet helemaal normaal", natuurlijk op ja gedrukt
fixboot
en opnieuw scandisk, maar dat gaf hetzelfde.
en nu
De schijf eruit gehaald en aangesloten op mijn computer: de schijf wordt in verkenner herkend, maar slechts als 10MB schijf. Terwijl de schijf in schijfbeheer als 160GB schijf herkend wordt.
Toen ik Windows opnieuw probeerde te installeren, herkende de setup de schijf ook als 10MB partitie.
Nog ideetjes om leven in die schijf te krijgen?
Probleem
Geeft STOP fouten, die duiden op een kapotte schijf of kapot bestandssysteem
Al gedaan
- scandisk /r
- scandisk /p /r
Dat gaf echter iets als "kan niet verder doen, er lijkt een onherstelbare fout op de schijf"...
fixmbr
dat gaf een waarschuwing "ben je zeker dat je dit wel wil doen, de schijf lijkt niet helemaal normaal", natuurlijk op ja gedrukt
fixboot
en opnieuw scandisk, maar dat gaf hetzelfde.
en nu
De schijf eruit gehaald en aangesloten op mijn computer: de schijf wordt in verkenner herkend, maar slechts als 10MB schijf. Terwijl de schijf in schijfbeheer als 160GB schijf herkend wordt.
Toen ik Windows opnieuw probeerde te installeren, herkende de setup de schijf ook als 10MB partitie.
Nog ideetjes om leven in die schijf te krijgen?