[Ubuntu 8.04] Firefox 3 + maps.google.nl = Freeze

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Ik ben lekker aan het klooien met Ubuntu, normaal altijd windows gebruikt... En voor het geweldige compiz fusion toch maar eens Ubuntu proberen. 8.04 x64 staat inmiddels op mijn computer, en is geupdate naar volgens hem de meest recente versie. Het heeft wat moeite gekost, maar mijn hardware wordt inmiddels ook herkend, 9600gt is blijkbaar te nieuw. Toch ervaar ik telkens het volgende:

Als ik met firefox naar maps.google.nl ga, en 2x inzoom is het gebeurt met de pret, ALLES zit vast. Ik kan knoppen combinaties indrukken wat ik wil, totaal gefreezed. Het enige wat nog kan is de resetknop maar gebruiken. Weet iemand wat hier aan te doen valt? Zowiso zijn er op internet meer mensen die dit soort problemen ervaren, maar niemand schijnt een goede oplossing te hebben.

De belangrijkste componenten die in het systeem zitten:
q9450 , 9600gt , linksys 54g draadloze netwerk kaart. Ik verbind via de draadloze kaart met een wpa verbinding naar mijn draadloze router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:14

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

heb je al eens geprobeerd om een console in te komen en X te killen en herstarten ?(dmv alt+Fx)

[ Voor 6% gewijzigd door CrankyGamerOG op 17-07-2008 22:05 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
CrankyGamerOG schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 22:05:
heb je al eens geprobeerd om een console in te komen en X te killen en herstarten ?(dmv alt+Fx)
Ik heb al geprobeerd in een console te komen dmv control + alt + F1, wat ook niet werkt. Hij zit gewoon helemaal vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Vandaag maar weer eens de moed bij elkaar geschraapt om met Ubuntu verder te gaan. Eerst een hele tijd gezocht op de ubuntu forums naar oplossingen voor dit probleem. Niemand schijnt een oplossing te hebben. Deze site vormde voor mijn installatie geen probleem. Op naar wat moelijkers... de website van telfort. En ja hoor, toen ik met mijn muis over zo'n mooie flash button heen ging was het gebeurd. Vandaar dat ik dit toppic maar even een trap geef... kijken of hier wat linux guru's rondlopen die hier wat van af weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-09 17:21

deadinspace

The what goes where now?

Welke driver gebruik je?

Treedt het ook op als je geen flash hebt? (installeer flashblock, of verwijder de flash plugin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Google maps is geen flash. Ik verdenk overigens ook gewoon de nvidia driver. Klinkt als een X lockup die je videokaart en/of keyboard vast laat lopen. Kan je via SSH nog in die machine komen op het moment dat ie vastloopt? Wat staat er in /var/log/Xorg.0.log en /var/log/Xorg.0.log.old? (graag even ergens uploaden of in een pastebin gooien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpm.lensen
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 21:16

jpm.lensen

2900Wp solar @roof

Ook kun je misschien nog CTRL + ALT +Backspace proberen? dan ga je uit je X omgeving. Reset van je gnome x omgeving. Maar als hij echt vast zit, wat ik begrijp uit bovenstaande, gaat dat ook niet werken...

Phenom 9650 @ msi k9n sli-f v2/ 4096mb ddr2 ram/ SSD/ Club 3d ATi 5770/ AOC U2879VF/MacBook Pro Retina 13 i7/ pixel 7 pro/ LG OLED55C8PLA/ pioneer dv 77 home cinema/ surface pro en laptop en book 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Ik maak gebruik van de volgende NVIDIA driver, 173.14.09. Deze heb ik van de site van Nvidia gehaald, aangezien Ubuntu m'n 9600gt te nieuw vindt.

De Xorg.0.log.old en Xorg.0.log zien er vrijwel identiek uit, en ik zie ook nergens iets staan over een error of iets dergelijks. Ik heb trouwens geen idee wat een pastebin is, maar als het echt nodig is dat deze files beschikbaar zijn zal ik ze even op een rapid share achtig iets zetten.

Ik ga nu eerst flash block even installeren, en daarna het control alt bacspace proberen als hij weer gecrashed is bij maps.google.nl.

De aangedragen oplossingen hebben de problemen niet verholpen. maps.google.nl en maps.google.com zorgen er beide voor dat de hele computer vast zit als ik 2 klikken met het scroll wiel inzoom. Dan control + alt + backspace intoetsen werkt evenmin, er was weer een harde reset nodig om het beestje weer opgang te krijgen. Any Ideas, of moet ik wachten op de volgende release van ubuntu (8.10 zal dat wel zijn), en hopen dat het daar opgelost is.

[ Voor 27% gewijzigd door Zjosh op 22-07-2008 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:27

r0b

Zjosh schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:43:
Ik heb trouwens geen idee wat een pastebin is, maar als het echt nodig is dat deze files beschikbaar zijn zal ik ze even op een rapid share achtig iets zetten.
http://pastebin.com/
Hier kan je lange lappen text pasten en vervolgens linken op GoT :P

Kan je gelijk ook de output van je Xorg.conf (/etc/X11/Xorg.conf) op pastebin zetten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Dat pastebin is wel een leuke website... naja, hier de files:

Xorg.0.log http://pastebin.com/m2477ae99
Xorg.0.log.old http://pastebin.com/m5738b46f
Xorg.conf http://pastebin.com/m6ffa724c

Ik post dit weer uit Windows, omdat hij al vast liep bij tweakers.net openen. Ik heb hem vandaag trouwens laten vastlopen terwijl ik een mp3 aan had staan, de mp3 liep niet door, maar herhaalde een stukje van 200ms ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Toch maar weer een subtiel schopje... De files die ik op Pastebin heb gezet, kunnen jullie daar wat mee, of ziet alles er goed uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Heb je die Xorg.0.log meteen na de vastloper gekopieerd, of heb je ondertussen extra reboots gedaan behalve degene om je PC weer werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
_JGC_ schreef op donderdag 24 juli 2008 @ 10:18:
Heb je die Xorg.0.log meteen na de vastloper gekopieerd, of heb je ondertussen extra reboots gedaan behalve degene om je PC weer werkend te krijgen?
Ik heb hem na een vastloper gekopieerd, ik heb al een hele tijd ubuntu niet meer normaal afgelsoten :P hij knalt er aldoor uit. Ik heb tussendoor wel windows gebruikt, maar ik zie daar verder geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Misschien wel een cruciaal dingetje wat ik ben vergeten te vermelden, ik draai de x64 versie van ubuntu. Moet ik de x86 versie er op zetten, om te kijken wat hij dan doet? Ik heb de x64 versie er op staan omdat ik dacht dat linux wel redelijk goed met meer geheugen kon om gaan, heb 4 gig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vicarious
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 24-06-2024

Vicarious

☑Rekt | ☐ Not rekt

die andere versie van Ubuntu kan ook met 4 gig omgaan heb ik begrepen. Moet je wel iets voor installeren...

Maargoed, bij mij is Firefox 2x geupdate sinds de TS, is het niet al verholpen daarmee? :D

Vicariously I live while the whole world dies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
Wat gebeurd er indien je compiz uitzet? Loopt hij dan ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
jan99999 schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 10:13:
Wat gebeurd er indien je compiz uitzet? Loopt hij dan ook vast.
Ik heb compiz net uitgezet, en de de updates van hierboven ook geinstalleerd ( dat zorgde overigens er voor dat mn videokaart wederom niet herkend werd, dus compiz kan dan uberhoupt niet draaien. Volgens mij is de kernel geupdate van -16 naar -19. Straks eerst mn videokaart weer installeren volgens een behoorlijke omweg.)

Maar zelfs met de updates en compiz uit, maps.google laat hem nogsteeds crashen. flashblock aan of uit maakt ook niet uit. Ik heb wel ontdekt, hoe groter het scherm, hoe minder vaak ik kan inzoomen. Ik had net namelijk de resolutie op 800x600 staan, en toen kon ik iets van 4 keer inzoomen. Toen ik terug ging naar 1680 x 1050 was het meteen na 1x inzoomen al weer gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sub0kelvin
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-08-2023
heb je je ~/.mozilla al eens gerenamed? (zodat je met een schoon FF-profiel begint)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
sub0kelvin schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 11:13:
heb je je ~/.mozilla al eens gerenamed? (zodat je met een schoon FF-profiel begint)
Dat heb ik nog niet gedaan, ik zal het zo eens veranderen. In welke map staat dat .mozilla bestand precies? Hij staat namelijk niet in C:/Programfiles ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mandroid
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18:05
Zjosh schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:08:
[...]

Dat heb ik nog niet gedaan, ik zal het zo eens veranderen. In welke map staat dat .mozilla bestand precies? Hij staat namelijk niet in C:/Programfiles ;)
Die staat in je home folder. Het is wel een verborgen bestand dus even ctrl+h indrukken om ze tevoorschijn te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
mandroid schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 12:21:
[...]

Die staat in je home folder. Het is wel een verborgen bestand dus even ctrl+h indrukken om ze tevoorschijn te halen.
Ik heb deze map .mozillaold genoemd, en toen firefox opgestart was werd er weer een nieuwe .mozilla gemaakt. So far so good, echter maps.google wist mn pc nogsteeds te crashen. Ik denk dat ik de x64 versie van mn computer af gooi, en de x86 versie download, misschien dat deze problemen zich daar niet bij voordoen.

Ik heb de x86 versie er op gezet, helemaal schoon, geprobeerd, en het ging meteen fout bij google maps. Nu ga ik kijken wat er gebeurd als ik updates er op installer ( ik had versie 8.04.1 al geinstalleerd, net een nieuwe iso gedownload). Ik heb hem overigens met wubi geinstalleerd, ik geloof niet dat dat problemen mag geven.

[ Voor 22% gewijzigd door Zjosh op 30-07-2008 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maleadt
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 20:06
xorg.log.old bevatte hier ook nooit errors na opnieuw opgestart te hebben (na een crash). Laat X eens crashen, reboot in "single user mode", kies in het menu "shell", kopieer beide xorg.log's naar /tmp. (cp /var/log/Xorg* /tmp), "exit" uit je shell, hervat de gewone opstartprocedure, en upload dan beide logs die zich in /tmp bevinden.

Nog iets, als je pc crasht, flashen er dan leds op je toetsenbord? Want dan zou het om een kernel crash gaan. Als het een "kernel oops" is kan je die opvangen door "kerneloops" te installeren, vind je niet in de ubuntu repo's maar IIRC is er wel een ubuntu pakket beschikbaar op de kerneloops homepage.

EDIT: nog iets dat je kan proberen: in /etc/X11/xorg.conf, "driver nvidia" vervangen door "driver nv", dat is een open source driver voor nvidia based kaarten. Als die je 960 ondersteund kan je eens kijken of maps.google.com wel werkt. Zoja ligt het aan de nvidia driver.
Als het ook crasht van de live CD, probeer dan eens de intreprid live cd, zo kan je zien of het een kernel bug is.

[ Voor 23% gewijzigd door maleadt op 31-07-2008 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
MALEADt schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 16:13:
xorg.log.old bevatte hier ook nooit errors na opnieuw opgestart te hebben (na een crash). Laat X eens crashen, reboot in "single user mode", kies in het menu "shell", kopieer beide xorg.log's naar /tmp. (cp /var/log/Xorg* /tmp), "exit" uit je shell, hervat de gewone opstartprocedure, en upload dan beide logs die zich in /tmp bevinden.

Nog iets, als je pc crasht, flashen er dan leds op je toetsenbord? Want dan zou het om een kernel crash gaan. Als het een "kernel oops" is kan je die opvangen door "kerneloops" te installeren, vind je niet in de ubuntu repo's maar IIRC is er wel een ubuntu pakket beschikbaar op de kerneloops homepage.

EDIT: nog iets dat je kan proberen: in /etc/X11/xorg.conf, "driver nvidia" vervangen door "driver nv", dat is een open source driver voor nvidia based kaarten. Als die je 960 ondersteund kan je eens kijken of maps.google.com wel werkt. Zoja ligt het aan de nvidia driver.
Als het ook crasht van de live CD, probeer dan eens de intreprid live cd, zo kan je zien of het een kernel bug is.
Hallo,

Ik heb met de ubuntu live cd inmiddels geprobeerd, wat ook heeft gefaald. De x86 versie geinstalleerd, werkt ook niet. Ik heb ook een toppic hier over op de Ubuntu Forums geopend, maar daar hebben ze ook geen idee wat er aan de hand is.. voor de geinteresseerden : http://ubuntuforums.org/showthread.php?p=5457695#post5457695

De lampjes knipperen niet op mn toetsenbord. Ik kan overigens niet eens met numlock het lampje voor numlock aan en uit laten gaan. Ook het truukje met alt + printscreen en dan REISUB intypen werkt niet.

Op mijn huidige installatie gebruik ik niet eens een driver van nvidia, tevens zijn flash en java niet geinstalleerd.

[ Voor 3% gewijzigd door Zjosh op 01-08-2008 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjosh
Ik post dit bericht van af de 8.10 ubuntu beta, en ik heb al een paar keer ingezoomd van en naar mijn huis, en nog niks aan de hand!. Zijn er nog nadelen verbonden aan deze versie op mijn computer installeren? Ik heb zowiso al een 2e voordeel gevonden, deze herkent mn videokaart tenminste! Vandaar ook een dikke THNX! voor de suggestie om 8.10 te proberen :)

Deze versie installeren met wubi levert een mooie foutmelding op! Als je hem mount, of gebrand in de cd drive doet, geeft deze de melding dat het een Invalid CD is. Als je dan op het wubi programma'tje wat er in zit klikt installeert hij vrolijk 8.04 :S. Ik heb overigens de Daily build gebruikt, ik download nu Alpha 3, kijken wat die doet. Die zegt ook dat hij invalid is... vind ik een beetje raar eerlijk gezegd, misschien dat ze wubi zijn vergeten...

[ Voor 39% gewijzigd door Zjosh op 01-08-2008 19:53 ]

Pagina: 1