Is SLI of CF benodigd voor multi-GPU videokaarten?

Pagina: 1
Acties:

• Arcane Apex
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-01-2025
Ik meen onlangs ergens gelezen te hebben dat SLI of Cross-Fire ondersteuning nodig is in de chipset van een moederbord wanneer meerdere kaarten gekoppeld worden aan elkaar, maar ze gezamenlijk toch 1 PCI slot gebruiken.

Nu vroeg ik mij af of dit ook het geval is voor kaarten waarop meerdere GPU's zitten zoals de NV 9800X2 en de nieuwe AMD 4870X2.
Deze kaarten gebruiken danwel niet meerdere PCI slots zoals traditionele SLI en CF opstellingen dat wel doen, maar net zoals er soms meerdere kaarten gebruik maken van 1 slot en toch via een SLI bridge verbonden zijn met elkaar is er misschien toch SLI of CF ondersteuning nodig in de chipset van het moederbord.

Weet iemand misschien of SLI en/of CF ondersteuning in de chipset van een moederbord benodigd is voor kaarten zoals de NV 9800X2 en de AMD 4870X2 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Arcane Apex op 17-07-2008 20:19 ]

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 17:48

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Naar mijn weten is t maar 1 pci-E port die je gebruikt dus dat zou niet nodig moeten zijn...

Zelf sla ik de 2x 4870 in CF even over, omdat me mobo, de Asus Commando een superclocker voor je cpu en ram is, maar CF wel ondersteund, echter maar 1x 16x pci-E en de 2e port draait dan maar 4x pci-E... (intel 965p chipset)

Doordat dit een behoorlijke perf hit geeft zeker op hoge resoluties met veel eyecandy ( de reden waarom je SLI en CF wilt...) heb ik dat even uit me hoofd gezet om dan maar een 4870X2 te nemen en wel de volledige capaciteit van de 16x pci-E te benutten

(correct me if I am wrong...)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

Verwijderd

Nee die hebben geen SLI of CF moederbord nodig.

Verwijderd

Daar zit al een chip op de kaart die het 'verkeer' tussen beide chips zelf al regelt. Een moederbord met 2x PCI-express sloten is dus niet vereist.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:18:
Daar zit al een chip op de kaart die het 'verkeer' tussen beide chips zelf al regelt. Een moederbord met 2x PCI-express sloten is dus niet vereist.
Behalve als je 2 van die fysieke kaarten op 1 moederbord wil prikken.

Verwijderd

_Apache_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:21:
[...]

Maar dat is volgens mij de vraag niet. Je hebt Crossfire/Sli-kaarten met beide 2 GPU's onboard. Voor zulke kaarten heb je geen moederborden met 2x PCI-Express nodig. Wel voor als je meerdere kaarten wilt samenvoegen.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
_Apache_ schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:21:
Uiteraard, maar dat is niet de vraag. ;)

Edit: spuit11 :+

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2008 19:26 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18:27

jbbrans

Maar kan je dan een 48_0X2 op een nforce moederbord of een 9800X2 op een AMD moederbord, voluit benutten?

Verwijderd

Ja, als het slot een X16 slot is kan je dat volledig benutten.

Processor is een ander verhaal.
Pagina: 1