Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Mkv ondertitels werken niet

Pagina: 1
Acties:

• FulmeN
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57
Htpc inmekaar gebouwd alles werkt prima

Nu zit ik alleen met volgende probleem wanneer ik een mkv file afspeel werken de ondertitels niet.
Zowel de ingebakken niet, als de srt bestanden niet. Dit probleem lijkt me te zitten in de codecs maar al van alles geprobeerd.

Codecs die ik gebruik:

Coreavc 1.7.0
Haali Media splitter
Ffdshow

De subs werken wel gewoon netjes in Vlc,

Maar zou ze graag in wmp, mce vista willen zien.

In media portal krijg ik ze ook niet te zien.

Directvobsub heb ik ook al geprobeerd, werkte ook niet.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-11 15:16

krvabo

MATERIALISE!

Misschien staat er iets verkeerd in de settings?
Probeer CCCP eens. Dit is een codec "pack" wat er voor zorgt dat je heel veel type codecs kunt gebruiken. Het enige wat niet standaard wordt meegeleverd is Quicktime geloof ik.

Maargoed, installeer CCCP en laat het alle settings overschrijven. CCCP biedt ook aan om Zoomplayer en Media Player Classic te installeren. Desgewenst kun je dit uitvinken. (Ik gebruik ze wel)

Als het dan nog niet werkt dan kan het zijn dat de subtitles in een verkeerd formaat zijn. Sommige players kunnen er dan wel mee overweg en sommige niet. Ik kom het vaker tegen. :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:03

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

MKV splitter heb je, dat is Haali. Rechtsklik op het icoontje in je systray en je zou subs moeten kunnen kiezen. Het is ook mogelijk om met FFDShow subs te laten zien (bij settings aan te zetten, ook via trayicoon).

Commandline FTW | Tweakt met mate

• FulmeN
krvabo schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 13:43:
Misschien staat er iets verkeerd in de settings?
Probeer CCCP eens. Dit is een codec "pack" wat er voor zorgt dat je heel veel type codecs kunt gebruiken. Het enige wat niet standaard wordt meegeleverd is Quicktime geloof ik.

Maargoed, installeer CCCP en laat het alle settings overschrijven. CCCP biedt ook aan om Zoomplayer en Media Player Classic te installeren. Desgewenst kun je dit uitvinken. (Ik gebruik ze wel)

Als het dan nog niet werkt dan kan het zijn dat de subtitles in een verkeerd formaat zijn. Sommige players kunnen er dan wel mee overweg en sommige niet. Ik kom het vaker tegen. :)
Wanneer ik cccp Pack probeer stotteren de films op 1080p, misschien doe ik hier dan wat fout hoor ??
Hero Of Time schreef op zondag 20 juli 2008 @ 00:54:
MKV splitter heb je, dat is Haali. Rechtsklik op het icoontje in je systray en je zou subs moeten kunnen kiezen. Het is ook mogelijk om met FFDShow subs te laten zien (bij settings aan te zetten, ook via trayicoon).
Klopt deze functie ken ik maar waneer ik deze aanklik komt er in wmp een error te staan en begint de film opnieuw te spelen, maar tevergeefs zonder subs.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Gooi WMP weg en probeer MPC eens, die doet het altijd wel ;). Ik denk dat dit een niet goed werkende combinatie is van de codecs en WMP. Wat als je Haali eens verwijdert en FFDshow gebruikt voor subs. Het is misschien ook handig om die foutmelding even te melden, misschien dat iemand het ook heeft gehad en een oplossing heeft.

• hgp
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 28-11 17:56

hgp

Ik gebruik altijd vobsub voor ondertitels in media player classic. Werkt perfect met .srt bestanden.
Google vobsub

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

hgp schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:33:
Ik gebruik altijd vobsub voor ondertitels in media player classic. Werkt perfect met .srt bestanden.
Google vobsub
MPC heeft zijn eigen subtitle engine, en die vind ik stukken beter dan vobsub. Bovendien heeft de TS directvobsub al geprobeert en werkt het niet.

• FulmeN
sory voor mijn late reactie, druk weekend gehad.

Ik krijg nu wel subs werkend onder wmp m.b.v. directvobsub (naar veel geklier)

Maar wanneer ik nu een divx avi opstart met gelijknamige srt file, blijft ie op zwart en geen geluid.

Geprobeert met alleen divx codec ffdshow.

Trouwens met mpc werkt alles goed op afentoe een hapering in 1080p bronmateriaal (wat ie met wmp, vlc niet doet raar :/)
Zou zo graag het werkend krijgen onder wmp ivm mce vista.
Pagina: 1