Toon posts:

Internet valt om 23:00 uur uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb hier een klein probleempje, mijn internet valt ELKE dag om precies 23:00 uur een minuut ongeveer uit.. Dit was eerst niet zo'n probleem maar nu vergeet ik het steeds en gebeurt het dus iedere keer op een ongelegen moment. Ik denk niet dat dit aan mijn computer ligt, want op een andere computer gebeurt precies hetzelfde. Als ik tijdens de internet uitval naar mijn modem ga via de browser (dat kan dan nog, dus het ligt denk ik niet aan mijn router) dan staat dit er: PPP Connection: Cable disconnected.
Ik zit (jammergenoeg) bij de internet provider allice.

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 19:25

Blauw

De Schreeuw

Wake on LAN die uitschakeld ofzo?

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
als hte op meerdere pc's is en je modem geeft aan dat de ppp-interface disconnected is, mijkt me dit een issue voor de provider

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Hmmmm hoe lang is de lease op het ip adres die je hebt? 24 uur? dan zou er iets misgaan met de lease en dan wissel je mogelijk even van IP adres of je huidige IP adres wil dan even niet werken.
probeer eens in de router renew ip address te doen op een andere tijdstip dan 2300 uur. Nu bijvoorbeeld. Dan kijken of je dan om 2300 nog alles blijft werken.

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 11:46
Solstice schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 17:13:
Hmmmm hoe lang is de lease op het ip adres die je hebt? 24 uur? dan zou er iets misgaan met de lease en dan wissel je mogelijk even van IP adres of je huidige IP adres wil dan even niet werken.
probeer eens in de router renew ip address te doen op een andere tijdstip dan 2300 uur. Nu bijvoorbeeld. Dan kijken of je dan om 2300 nog alles blijft werken.
normaal blijft je PPP connectie dan wel ok :?

• L-VIS
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:56
Misschien iets geks, maar heb je toevallig nachtstroom en ook in een wat ouder huis. Bij mij gaat dat in ieder geval met een merkbare schakeling op elk apparaat (licht, niet pc's en tv's trouwens). Misschien valt je router daardoor wel om 23.00 uur uit.

• MrOizo2005
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-12 09:40
Ik heb hetzelfde probleem gehad met een Belkin N1 Vision, dit was ook elke keer om 23:00, maar ben toen een firmware terug gegaan en het was opgelost.

Also known as Oizopower | When Life Gives You Questions, Google has Answers

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
Nachtstroom dacht ik ook aan idd, probeer anders ook eens 's ochtends als het weer teruggeschakeld wordt (7 uur of zo? ;) )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op deze computer een statisch IP, en op een andere computer een dynamisch IP wat gewoon 24 uur is. Hij valt dus op alle 2 de computer precies om 23:00 uur ui, daarom denk ik ook niet dat het de DHCP is (de router heb ook een statisch IP op de modem). En dat met nachtstroom dat zou best nog wel eens kunnen, wat is dat precies??

Verwijderd

Topicstarter
mijn vader zegt dat we geen nachtstroom hebben, maar ik ga morgen toch nog ff om 7 uur 's ochtends kijken of hij dan ook uitvalt...

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:13

samo

yo/wassup

Alarmcentrale die zich om 23u meldt? Of wat heeft er nog meer om 23u actie?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Volgens mij is dat gewoon je ISP die een herstart uitvoerd, ervanuitgaand dat er blijkbaar na 11 uur geen mens meer internet, of iig de druk lager is dan overdag. Ziggo (Voormalig @Home) voerde dit ook uit elke nacht om 12 uur, precies 1 minuut lang. Beetje storend dus. Met ADSL2+ van concepts ICT heb ik hier geen last meer van :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal wel ff een mailtje sturen naar allice (dan heb ik waarschijnlijk over een week ofso pas een mail terug, maja)

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-11 12:59

LauPro

Prof Mierenneuke®

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:20:
Volgens mij is dat gewoon je ISP die een herstart uitvoerd, ervanuitgaand dat er blijkbaar na 11 uur geen mens meer internet, of iig de druk lager is dan overdag. Ziggo (Voormalig @Home) voerde dit ook uit elke nacht om 12 uur, precies 1 minuut lang. Beetje storend dus. Met ADSL2+ van concepts ICT heb ik hier geen last meer van :)
Beetje rare ISP dan. Ik kan me er nogal aan ergeren dat Quicknet (nu Vodafone 8)7 ) elke zondagochtend om 5:00u wel eens netwerkonderhoud doet (of een reset). Maar ook gezien het AMS-IX verkeer is het een beetje ongepast om dit soort dingen om 11:00u al te gaan doen.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Verwijderd

Dat is juist om het netwerk stabiel te houden. Om de lage ping(s) en snelheid enigzins te kunnen garanderen. Als jij de hele dag je upload volledig aan het verstoken bent is erna op 1 of andere manier je modem altijd 'confused' en doet het ietsjes langzamer dan normaal. Logisch dat er erna na een herstart de boel weer optimaal werkt. En zo gaat dat ook met een ISP. en idd, 11 uur is een raar tijdstip

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 19:39 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:31:
Ik zal wel ff een mailtje sturen naar allice (dan heb ik waarschijnlijk over een week ofso pas een mail terug, maja)
Heb je hier al eens gekeken? Hier zijn ook twee mensen van Alice actief, Denan (nu met vakantie) en Mojo. Stel je vraag daar eens. Misschien kunnen ze jou daar verder helpen...

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Welk modem heb je? De fritzbox FON WLAN 7170 heeft een 'feature' om de router elke dag een keer te laten restarten. Dit valt te vinden in de modem interface.

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:10
Hoe kan het nou met nachtstroom te maken hebben, hij geeft ten slotte al aan dat het modem om 23:00 wel te bereiken is.

Heb je uberhaupt al contact met de ISP gehad? Als beide computers hetzelfde probleem hebben lijkt het aan de router of ergens daarbuiten te liggen, en ik neem aan dat de router niet jou eigendom is.

Verwijderd

Klinkt inderdaad als een routerprobleem.

Verwijderd

Topicstarter
De router is wel mijn eigendom, maar de modem niet. Nee ik heb nog geen contact gehad met alice zelf omdat die klantenservice heeeel erg slecht is en dat dus liever ontwijk. Ik heb net wel een mailtje gestuurd. Ik heb de WRT54G router, en de CopperJet 1616-2P modem van alice.
Ik heb ook ff wat gepost in het alice topic.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 20:28 ]

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:06
SCIxX schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:58:
Hoe kan het nou met nachtstroom te maken hebben, hij geeft ten slotte al aan dat het modem om 23:00 wel te bereiken is.

Heb je uberhaupt al contact met de ISP gehad? Als beide computers hetzelfde probleem hebben lijkt het aan de router of ergens daarbuiten te liggen, en ik neem aan dat de router niet jou eigendom is.
Ik dacht dat door een kleine hickup in het electranet de modem misschien net zn fix verliest of zo.
Het komt trouwens ook wel eens voor dat de electrameters "schakelen" om 23:00 en 7:00 zelfs als je geen dubbeltarief hebt.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 20:14:
De router is wel mijn eigendom, maar de modem niet. Nee ik heb nog geen contact gehad met alice zelf omdat die klantenservice heeeel erg slecht is en dat dus liever ontwijk. Ik heb net wel een mailtje gestuurd. Ik heb de WRT54G router, en de CopperJet 1616-2P modem van alice.
Ik heb ook ff wat gepost in het alice topic.
Router ertussenuit en kijken of het met 1 pc direct aan de modem nog steeds zo is al geprobeerd?

☻/
/▌
/ \

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Bekend probleem. Mijn idee dat dit wordt veroorzaakt door een DHCP lease van 24h. Dit kan je interne IP zijn, of je externe naar je modem of naar je ISP.

Als je een router hebt, zou ik even naar een firmware update opzoek gaan (of evt een downgrade). Heb je alleen een modem, zou ik overdags eens het modem resetten en dan kijken hoelang het weer duurt voordat de verbinding wegvalt.

[ Voor 3% gewijzigd door Kurios op 17-07-2008 22:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op mijn router als het goed is de laatste firmware staan, ik zal mijn modem morgen wel ff resetten dan. Nee ik heb nog niet mijn computer rechtstreeks op de modem aangesloten, maar ik kan als het goed is mijn modem benaderen tijdens de internet uitval, dus dat zegt toch al wel dat het niet aan de router ligt...??

Verwijderd

Topicstarter
Net even een screen gemaakt: http://i33.tinypic.com/il9274.jpg
Ik heb de hele tijd dat mijn internet down was mijn modem page gerefresh, die kon ik dus nog steeds bereiken.. het ligt dus niet aan mijn router.

Verwijderd

"maar ik kan als het goed is mijn modem benaderen tijdens de internet uitval, dus dat zegt toch al wel dat het niet aan de router ligt...??"

Klopt, ik zie op de screen dat je in je modem bent, dat wil zeggen dat jou router netjes verkeer door stuurt van je modem naar je router en dan naar je pc. Als ik naar die screen kijk en dan vooral naar dat stukje "disconnected" en "down" lijkt het mij dat er ergens buiten jou huis een 'disconnectie' optreed..

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

RikTW schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 21:55:
[...]

Ik dacht dat door een kleine hickup in het electranet de modem misschien net zn fix verliest of zo.
Het komt trouwens ook wel eens voor dat de electrameters "schakelen" om 23:00 en 7:00 zelfs als je geen dubbeltarief hebt.
Electrameters schakelen het circuit helemaal niet om 23:00 en 07:00. alleen de tellertjes op je meter schakelen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:28
Duidelijk dat de DSLAM ofwel de PPP node je dagelijks op hetzelfde tijdstip eruit knalt. Heeft niets met jouw configuratie te maken. Als 'cable disconnected' zo letterlijk genomen mag worden dan is het gewoon duidelijkde de DSLAM in de wijkcentrale die de boel fuckt.

@lism: dan heb je wel een brakke router als je die elke dag moet resetten. Normale apparatuur kan gewoon een jaar up blijven en dan nog gewoon stabiel draaien. Daar is het voor gemaakt in elk geval.
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 23:50:
Had ik het over een router dan ? ;)
Nee, maar als je de apparatuur bij de ISP bedoelt maakt het mijn argument alleen maar sterker imo.

[ Voor 20% gewijzigd door gertvdijk op 18-07-2008 02:41 ]

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

Verwijderd

Had ik het over een router dan ? ;)

Verwijderd

Routers knallen er echt niet zomaar uit is mijn ervaring ook. Alleen als mijn pa en ma weer muziekjes moeten downloaden over het wel beruchte gnutella netwerk, en dan met 50 mp3's tegelijk.

Dan klapt mijn WRT54G er ook hard uit, meestal block ik dan p2p traffic ook even...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanochtend om 7 uur ff gekeken of hij er toen ook uitviel, mijn internet viel toen niet weg... dus het is zeker weten niet iets wat met nachtstroom te maken heeft.

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Heeft niet een van de pc's ergens een timed-update staan van bijvoorbeeld een virusscanner? Misschien maakt die viruscanner (of wat anders) ook opeens veel verbindingen en valt daarom de modem weg.

Nog geen nieuws van de ISP?

☻/
/▌
/ \

Verwijderd

Topicstarter
Nog geen bericht terug gehad nee, maar ik zal dat van die virusscanner ff checken, zet ik voordat het internet uitvalt deze computer uit, en de laptop aan.. kijken of het dan nogsteeds gebeurd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 2 weken op vakantie, dus ik zie over 2 weken wel of er antwoord is op mijn vraag in het alice topic.

• warrg
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-09 09:16
ik heb zo ongeveer hetzelfde probleem, enkel heb ik een Belkin Wireless G+ MIMO Router, en is het bij mij niet op 23 uur, maar om 01.07 (hoewel het in de winter om 00.07 was). Elke dag 'drop' ik even gedurende een minuutje of 2 en dan ben ik trug verbonden met het internet. Ik heb nog wel verbinding met m'n router, en met de andere apparaten in m'n netwerk, maar gewoon even geen internet meer. (en m'n IP verandert telkens (net als altijd wanneer ik m'n router af- en terug opzet)).

Ik zit nu sinds een jaartje ofzo bij Freedomnet (ADSL), maar hiervoor herinner ik mij dat ik dat ook al had

-edit
vroeger had ik ook al een Linksys modemrouter, en daarbij had ik dit probleem ook al...

[ Voor 7% gewijzigd door warrg op 21-07-2008 00:48 ]

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:20:
Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 19:39:
Dat is juist om het netwerk stabiel te houden. Om de lage ping(s) en snelheid enigzins te kunnen garanderen. Als jij de hele dag je upload volledig aan het verstoken bent is erna op 1 of andere manier je modem altijd 'confused' en doet het ietsjes langzamer dan normaal. Logisch dat er erna na een herstart de boel weer optimaal werkt. En zo gaat dat ook met een ISP. en idd, 11 uur is een raar tijdstip
Wat is dat nou weer voor onzin? Ik zit al jaren bij @Home/Ziggo en heb dat nog nooit gehad. Zelfs niet met de Com21 modems uit het begin tijdperk.

[ Voor 34% gewijzigd door McKaamos op 21-07-2008 06:57 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Pagina: 1