BreedNet Zaanstad Glasvezel

Pagina: 1
Acties:

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
http://www.breednet.nl/zaanstad
Het viel mij op dat de prijzen 90% gezakt zijn binnen 4 maanden, een 100mbit aansluiting kost nog maar 247€/maand (1gbit voor 382€).. dit is natuurlijk zonder ISP diensten en meestal flinke aansluitkosten maar wel met een hoge SLA.
Als die laatse 2 wat met elkaar worden gecompenseerd, kan het privé ook wel heel interesant worden (in de toekomst).
Ik ben al in mijn rijtje aan het polsen om met een aantal personen een gbit aansluiting te nemen, met een overboeking van 1:20 heb je nog steeds 50mbit 1:1 :)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
DukeBox schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:09:
http://www.breednet.nl/zaanstad
Het viel mij op dat de prijzen 90% gezakt zijn binnen 4 maanden, een 100mbit aansluiting kost nog maar 247€/maand (1gbit voor 382€).. dit is natuurlijk zonder ISP diensten en meestal flinke aansluitkosten maar wel met een hoge SLA.
Als die laatse 2 wat met elkaar worden gecompenseerd, kan het privé ook wel heel interesant worden (in de toekomst).
Ik ben al in mijn rijtje aan het polsen om met een aantal personen een gbit aansluiting te nemen, met een overboeking van 1:20 heb je nog steeds 50mbit 1:1 :)
Ik kan nergens echt vinden wat access diensten op dit netwerk kosten, heb je daar toevallig een kosten plaatje van?

Je redenering qua overbooking klopt trouwens niet, je mag het niet zomaar delen, als 1 iemand toevallig 990Mbit trekt is dat jammer voor jou verbinding en haal je toch echt maar 10Mbit. (al zal dit in de praktijk een extreme uitzondering zijn).

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:54

DukeBox

loves wheat smoothies

Topicstarter
Punica- schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:31:
Ik kan nergens echt vinden wat access diensten op dit netwerk kosten, heb je daar toevallig een kosten plaatje van?
Je kunt een offerte opvragen voor specifieke kosten, anders gewoon de postcode check, daar staan de kosten globaal bij.
Je redenering qua overbooking klopt trouwens niet, je mag het niet zomaar delen, als 1 iemand toevallig 990Mbit trekt is dat jammer voor jou verbinding en haal je toch echt maar 10Mbit. (al zal dit in de praktijk een extreme uitzondering zijn).
Bij een overboeking heb je natuurlijk een gegarandeerd stuk en niet, bij 1:20 is dat 50mbit gegarandeerd (en dat voor 19€/maand) waar als er op dat moment meer bandbreedte beschikbaar is je meer kan gebruiken.. is het er niet, dan heb je 50mbit minimaal. Dit kun je prima met bandwidth management appliances of software regelen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.