Draytek Vigor2910g Als Draadloos AP

Pagina: 1
Acties:

• Lulhannes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01 12:21
Hallo mensen,

We hebben bij mij op het werk een cisco 878 router staan die zorgt voor de inkomende internet verbinding. Echter willen we hier een draadloos netwerk langs leggen.

Omdat we nog een Draytek Vigor2910G hadden liggen, zouden we deze graag willen gebruiken als AP voor het draadloze internet.
Echter na veel proberen, krijg ik het niet aan de praat. Ik krijg wel de connectie naar het router, en kan de instellingen draadloos aanpassen.

Echter krijg ik het niet voor elkaar om het internet hierover te krijgen.

De Cisco router kan ik zelf niks in veranderen omdat deze onderhouden wordt door IS.

Heeft iemand ervaring met deze combinatie van routers?

Roy

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 16:44
(jarig!)
krijg je een routed subnet aangeleverd door die cisco of doet die cisco NAT?

In geval 1 zou je de draytek gewoon als router kunnen gebruiken tbv je eigen netwerkje, alleen zal die dan niet kunnen communiceren met bv een server.

In geval 2 zul je m idd als AP moeten configureren: DHCP uit, vast ip geven in je lan-range, dichtspijkeren en dmv 1 van de lanpoorten in je netwerk hangen.

Misschien handiger als je dit door de beheerder van t netwerk laat doen? Kan je een hoop problemen schelen.

• Lulhannes
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-01 12:21
de cisco doet inderdaat de NAT.

het eigen netwerkje za geen oplossing zijn, dit omdat de laptops die connecten via draadloos juist wel op het netwerk moeten kunnen om bij de servers en dergelijke te komen.

Ik heb geprobeert deze router zo te configureren dat de dhcp uit staat en eigen ip heeft. Echter krijg ik of de melding dat de DNS niet goed is ... of hij geeft aan dat er geen problemen zijn, en krijg dan nog geen internet.

Ook krijgt hij toch nog automatisch het ip van die router toegekend als standaard gate-way. Dit hoort toch niet als de dhcp uit staat? De dhcp op de cisco staat wel aan..dus dan zou hij toch daardoor de gateway moeten krijgen?... of heb ik het fout?