Toon posts:

Synchroniseren MacBook en iMac G4

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik zit met een probleem. Ik ben in het bezit van een MacBook (mid 2007, OS X 10.5.4) en heb een Imac G4 (OS X 10.4.11) aangeschaft. Ik heb al mijn mail, muziek, foto's en documenten op mijn MacBook staan, en nu vroeg ik me af of het mogelijk is deze data ook allemaal op mijn Imac te krijgen. En dit te laten synchroniseren zodat als ik een mail binnenhaal op mijn Imac, deze ook terecht komt op mijn MacBook.

Is dit mogelijk en is hier een programma voor?

• sergev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-04-2025
Voor je mail kun je imap instellen maar voor je bestanden zou ik het zo niet weten.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een aantal programma's gevonden. ChronoSync en SyncTogether. Helaas zijn ze allebei shareware. Is er geen freeware oplossing voor? Op de PC had je die wel. En die werkte goed. Ben zijn naam alleen even kwijt. Ik weet wel dat die er niet is voor de Mac.

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Heb je überhaupt gezocht voor je dit topic opende :?

In ieder geval had je dan ook [MobileMe] Ervaringen & Discussie gevonden. Niet gratis, wel wat je zoekt.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Verwijderd

Topicstarter
Ja dit had ik wel gevonden ja. Maar ben niet van plan er zoveel geld aan uit te geven. Vind 80 euro per jaar best veel. En er zijn vast wel andere oplossingen.

• Mei
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-10-2024

Mei

Ik zit met precies dezelfde situatie, alhoewel jouw G4 hier een later model iMac is. Ik heb een beetje met iSync wat geprobeerd, maar die kan helaas niet via het netwerk, maar alleen via BT syncen. Zou dit misschien werken met twee Macs? Ik heb nog geen tweede Mac (wil binnenkort een Macbook kopen), dus kan het zelf helaas nog niet proberen.

Ik zat ook al te denken aan een bash script, maar het probleem is dat je daarmee lastig iets in elkaar kan steken, tenzij je gewoon alle bestanden van de ene computer naar de andere overzet, wat je gewoon niet wil doen omdat het overkill is.

MobileMe is voor mij geen oplossing. Ten eerste te duur, ten tweede gewoon niet geschikt, aangezien ik niet alleen lichte data, zoals kalenders of contactgegevens, wil syncen, maar ook muziek en documenten. Verder kost het me te veel geld, net als bij de TS.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Als je niet vies bent van een beetje prutsen is rsync misschien een oplossing? Op *nix een van de populairdere backupoplossingen, en er zijn ook wat frontends voor te vinden. De 'puur natuur' vorm is ongetwijfeld ook te vinden voor OS X (de command line-versie dus).

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• dawuss
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-02 20:46

dawuss

gadgeteer

Borromini schreef op zondag 20 juli 2008 @ 02:09:
Als je niet vies bent van een beetje prutsen is rsync misschien een oplossing? Op *nix een van de populairdere backupoplossingen, en er zijn ook wat frontends voor te vinden. De 'puur natuur' vorm is ongetwijfeld ook te vinden voor OS X (de command line-versie dus).
rsync zit iig gewoon bij dingen als macports en fink inbegrepen. Ik gebruik het zelf voor het synchroniseren van mijn foto's en muziek naar mijn server en dat werkt uitstekend :)
Zeker icm public key authentication overigens.

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Pagina: 1