GPRS op iPhone uitzetten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183241

Topicstarter
Heren,

Wie kan mijn vertellen hoe ik op mijn iphone GPRS van Telfort/KPN uit kan zetten? Bij Telfort is het namelijk niet nodig om instellingen in te geven voor GPRS, waardoor het mogelijk is dat mijn iphone verbinding maakt met internet als ik buiten bereik van WiFi zit. Dit heeft kosten tot gevolg die niet gewenst zijn. En ben ook niet van plan een internet abonnement te nemen. Het is dus de bedoeling dat GPRS volledig uitgeschakeld wordt!

Ik heb van een andere bron onderstaande informatie gekregen maar weet niet hoe ik het bestand preferences.plist kan aanpassen;

Onderstaande tip heb ik volgens mij hier op dit forum gevonden. Dus dank aan de mensen op/van dit forum!

Niet de meest idiale methode om je GPRS te deactiveren, omdat je de GPRS verbinding niet op een makkelijke manier kunt aanzetten.

Het is idd erg irritant dat je geen login gegevens nodig hebt om GPRS/EGDE te gebruiken van Telfort.

GPRS Uitzetten:

Pas dan het bestand preferences.plist in de map: /private/var/Preferences/SystemConfiguration (= 1.1.3) op de onderstaande manier aan. Maak altijd een backup van bestanden die je aanpast. Om toegang te krijgen tot dit bestand op je iPhone dien je SSH-toegang op je iPhone te hebben geactiveerd.

Code:
<dict>
<key>Interface</key>
<dict>
<key>DeviceName</key>
<string>ip1</string>
<key>Hardware</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
<key>Type</key>
<string>com.apple.CommCenter</string>
</dict>
<key>com.apple.CommCenter</key>
<dict>
<key>AllowNetworkAccess</key>
<integer>0</integer> (<- verander de 1 naar 0)
<key>Available</key>
<integer>0</integer> (<- verander de 1 naar 0)
<key>Setup</key>
<dict>
<key>apn</key>
<string>!@#$</string>
<key>password</key>
<string>!@#$</string>
<key>username</key>
<string>!@#$</string>
</dict>
<key>Version</key>
<integer>1</integer>
</dict>

Kan iemand mij vertellen met welke applicatie ik het bestand preferences.plist kan openen en aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparta
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18-04 14:24
"Om toegang te krijgen tot dit bestand op je iPhone dien je SSH-toegang op je iPhone te hebben geactiveerd."

Korte uitleg: download PuTTY of gebruik het commando "ssh" op de terminal en maak verbinding met je iPhone, navigaar (mbv: cd <foldernaam>) naar de juiste folder, en edit het bestand ("edit" zou moeten werken)

Zoek ook eens op Google, daar zou genoeg te vinden moeten zijn: [google=iphone ssh]

Let wel: standaard beschikt de iPhone niet over SSH functionaliteiten, en om dit te installeren moet je een procedure doorlopen genoemd 'jailbreaken'. Hiermee verlies je de garantie van je iPhone en het is niet te zeggen of je uberhaupt nog nieuwe iPhone firmware updates kan installeren.
Let hier dus goed mee op. :)

Lees ook: De software van de Apple TV, iPhone en iPod touch aanpassen

edit:
Of wat hieronder gezegt wordt natuurlijk :P

[ Voor 35% gewijzigd door Sparta op 17-07-2008 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-03 16:01
Eh? settings > general > network > data roaming off?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z-Dragon
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-04 20:19
Je kunt ook BossPrefs installeren en het daarmee uitzetten. Dan gaat het (in het geval dat) ook weer makkelijk aan.

^ Wat hij zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Heb je ten eerste je iPhone gejailbreaked? Zo nee, welke firmwareversie draai je?

Anders kun je sowieso niet SSHen, als ie gejailbreaked is ga naar Installer, en installeer OpenSSH.

Ga vervolgens op je pc naar http://winscp.net/eng/docs/lang:nl en download WinSCP. Verbind je iPhone met dezelfde wifi als je pc, verbind SCP met je iPhone (login: root,alpine), ga naar die file en doe rechtermuisknop en selecteer Edit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties.

Ik heb versie 1.1.4 en de eerste serie iphone (dus geen G3). OpenSSH is reeds geïnstalleerd. Kan ik het bestand preferences.plist alleen aanpassen als ik via een computer verbonden ben? Ik heb zelf een Powerbook van Apple dus geen Windows PC. Is er toevallig ook een programma (vervanger van WINscp) voor op Macintosh OSX om mijn iPhone met mijn computer te verbinden?

Zaken als Data roaming off, edge off of GPRS off werken geen van allen. Dit komt omdat een Telfort/ KPN simkaart geen instellingen nodig heeft om contact te maken met GPRS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
Lijkt me sterk dat 'data roaming off' niet werkt. Dat zou betekenen dat ik torenhoge rekeningen moet hebben als ik terug komt van het buitenland. Wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuker
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:05
Daar zeg je het zelf al: buitenland. Data roaming is verkeer dat niet via je eigen provider gaat. De switch 'Data Roaming Off' is dus ideaal voor op vakantie ja. Hier in nederland kan je dus wel internetten maar over de grens niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch_Razor
  • Laatst online: 01-11-2024
Anoniem: 183241 schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:06:
Bedankt voor de reacties.

Ik heb versie 1.1.4 en de eerste serie iphone (dus geen G3). OpenSSH is reeds geïnstalleerd. Kan ik het bestand preferences.plist alleen aanpassen als ik via een computer verbonden ben? Ik heb zelf een Powerbook van Apple dus geen Windows PC. Is er toevallig ook een programma (vervanger van WINscp) voor op Macintosh OSX om mijn iPhone met mijn computer te verbinden?

Zaken als Data roaming off, edge off of GPRS off werken geen van allen. Dit komt omdat een Telfort/ KPN simkaart geen instellingen nodig heeft om contact te maken met GPRS.
Als het goed is kun je ook gewoon het programma "Services" via Installer installeren, deze disabled de hele EDGE adapter dus dat zou zeker moeten werken.

Een Powerbook is trouwens nog idealer, gewoon in de Terminal ssh root@192.168.*.* (IP van je iPhone) intikken ;)

(http://z.about.com/d/ipod/1/0/C/3/-/-/iphone_gallery_3.jpg)

Ohja als t goed is kun je de preferences.plist gewoon naar je desktop kopieren, dan met je text editor aanpassen, en daarna terug kopiëren.

[ Voor 6% gewijzigd door Dutch_Razor op 17-07-2008 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frietsaus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Foutieve gegevens invullen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F r a n k D
heuker schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 15:30:
Daar zeg je het zelf al: buitenland. Data roaming is verkeer dat niet via je eigen provider gaat. De switch 'Data Roaming Off' is dus ideaal voor op vakantie ja. Hier in nederland kan je dus wel internetten maar over de grens niet. :)
Je hebt gelijk, heb me vergist :) Dan wat Z-Dragon zegt, BossPrefs installeren via de installer en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_E_O
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-04 08:37
Kan je telfort niet vragen het uit te schakelen voor je abonnement ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-01 15:07
Toevallig las ik vandaag op iphoneclub over DeEDGE
Dat doet precies wat je wilt volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Bedankt voor de reacties, het is gelukt. Het was even vogelen met die eerste post, maar ik ben eruit. Thanks. :)
Pagina: 1