Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb een image van een oude pc op een nieuwe pc gezet. Alleen wordt windows nu niet meer opgestart. Waarschijnlijk zal dit komen doordat de image die op de nieuwe SATA is gezet niet herkend wordt door de oude installatie van windows xp.

Mijn plan was nu om nu systeemherstel vanaf de windows cd met de goede drivers te doen. Zou dit kunnen werken? Verder ben ik opzoek naar de drivers van de harde schijf. Het gaat om de Seagate Barracuda 7200.7 40GB. Op de site van seagate kan ik wel drivers downloaden, maar geen drivers die ik op een diskette kan zetten zodat de installatie van windows xp hiermee om kan gaan. Iemand een idee waar ik die kan vinden?

Groeten,
Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:19

The Third Man

The Third Jellyfish

Een harde schijf heeft geen drivers nodig want die gebruiken een protocol zoals SATA. Wat je wellicht wel nodig hebt is een driver voor de SATA controller.

Het makkelijkst is opstarten van de XP cd, vervolgens naar installeren te gaan. Dan wordt je huidige installatie herkent en kan je die herstellen. Er volgt dan een herstelinstallatie die verder alles intact laat (dus je instellingen en documenten etcetera) maar wel je driverconfiguratie aanpast zodat hij daarna wel kan booten. Als hij de SATA controller niet herkent bij de installatie dan heb je de driver op een floppy nodig, de driver kan je vinden op de site van je moederbordfabrikant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu de pc bij de installatie van windows xp staan. Geen F6 en F2 gebruikt. Dan krijg wordt inderdaad de huidige installatie herkend. Hier selecteer ik dan de installatie. Maar ik krijg nergens een mogelijkheid voor herinstallatie. Wel een gewone installatie, maar dan wordt de huidige windows installatie verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fauna
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:43
Repareren werkt alleen als je exact dezelfde cd gebruikt als die op de schijf is geïnstalleerd. Heb je dus bijv een XP CD zonder ServicePacks, en de oude install is inmiddels geupgrade naar SP2, dan zal het niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Het zou met de letter H of R moeten kunnen, tenzij het inderdaad een nieuwere versie is. Maar een cdtje slipstreamen met een nieuwer SP is zo gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen idee of het de originele versie is. Maar waarschijnlijk is het een oudere versie waar de service packs later geinstalleerd zijn. Dus het zal wel een nieuwere versie zijn. Het slipstreamen van een nieuw cdtje heb ik nog nooit gedaan. Is dit veel werk? Zal eens op internet zoeken dit precies werkt. Mss dat dat een goede oplossing is dan..

edit:
Voor het streamen is een versie nodig zonder service packs zie ik. Deze is hier niet aanwezig.. Dus mss toch maar op zoek naar een andere oplossing?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de SATA controller drivers gevonden. Alleen nu kan ik nog niet het systeem herstellen.Hoe kan ik er nu voor zorgen dat deze drivers geinstalleerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Installeren op de oude pc en een nieuwe image trekken? Dan er ook direct voor zorgen dat je de drivers voor je nieuwe moederbord ook installeerd anders boot ie misschien nog niet.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Third Man

The Third Man

The Third Jellyfish

Verwijderd schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 14:48:
edit:
Voor het streamen is een versie nodig zonder service packs zie ik. Deze is hier niet aanwezig.. Dus mss toch maar op zoek naar een andere oplossing?
Dat is niet zo, je mag zowel een RTM als SP1 versie gebruiken om een SP2 cd te maken. Hetzelfde geldt voor SP3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dirk schreef op donderdag 17 juli 2008 @ 16:37:
Installeren op de oude pc en een nieuwe image trekken? Dan er ook direct voor zorgen dat je de drivers voor je nieuwe moederbord ook installeerd anders boot ie misschien nog niet.
Dit klinkt opzich wel logisch :) Zal het eens gaan proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel logisch, maar het werkt helaas niet.. De drivers worden niet geinstalleerd omdat de goede hardware niet aanwezig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:47

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, dan heb je nog twee opties: Deze checks slopen (gebeurd met videokaartdrivers vaak om ze op laptops aan de gang te krijgen, moet je volgens mij bepaalde .inf voor wijzigens, maar daar weet ik het fijne niet van.) Of gewoon een verse installatie, want dit kost ook wel weer erg veel moeite.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een goede versie van xp gevonden waarmee het zou moeten werken. Ik krijg in elk geval wel de mogelijkheid om te repareren. Maar als ik dit doe kom ik een DOS menu uit. Wat moet ik hier nu doen?
Pagina: 1